Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg ikke får dette skikkelig til, jeg.

Kan noen gi meg noen pointere?

Jeg har skjønt at man ikke bør ha med enn 1 i frequency på rutene sine.

Men jeg sliter med å se hvor langt jeg kan kjøre med flyene mine. Jeg har måttet returnere masse gates fordi flyene ikke rekker frem.

Og når jeg har fly som har rangen kommer de likevel ikke opp når jeg skal velge fly til rutene.

Har to ATR fly nå, og en Fokker i bestilling.

Finnes det noen verktøy eller noe som gjør dette mer oversiktlig? Jeg sliter som sagt med å se alle tallene sammen, og glemmer tall og alt mulig når jeg hopper melllom sider...

Selskapet heter Pølsevev AS, og hvis noen kan ta en titt så hadde jeg blitt veldig glad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da misforsto vi hverandre ChristianHA, fordi jeg snakket om det som kommer neste år, altså a340-200 :)

@MogensAlfonse: Under Operations fanen så har du noe som heter gate search. Der kan man bestemme max/min avstanden/passasjerer osv. Men husker ikke på hvordan den vanlige versjonen er da jeg åpnet premium versjonen med noen tokens.

Anbefaler deg i starten å ha flere ruter til nærliggende flyplasser. Ikke gå alt for langt over 500nm med propellflyene, da får du kanskje opp til 6-10 ruter på flyet.

Det kan føles at det går litt tregt i starten, men når man begynner å få noen fly i stallen øker DOC'n kraftig.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Ellers er det enkel matematikk for å regne ut hvor mye tid flyet kommer til å bruke på en bestemt rute.

Formelen blir:

chart?cht=tx&chl=(\frac{Distanse}{Fart}+\mbox{Turn time})\mbox{Frekvens}

Hvis du har fått et helt nytt fly kan du lage deg en oversikt over potensielle flyplasser du vil fly til, og så setter du opp og ser hvor mye hver flyplass krever av tid, og prøver å finne en perfekt kombinasjon. Da kan du utnytte hele flytiden til flyet.

Etterhvert blir det mer cirka-arbeid. Når du har mer enn 20 fly fra en flyplass og setter inn mange om gangen løser det seg som oftest veldig greit, for selv om du ikke får utnyttet all tiden med en gang dukker det alltid opp en rute der du får skvist ut det siste av tiden til et fly.

Lenke til kommentar

Base opprettet i Sydney!

Blir vel Europa etterhvert også, men tror jeg utsetter det til eksamen er over. Setter inn diverse fly der nå, har vel 3 757-200 hittil, og skal bli en god del A320 som skal gå på kryss og tvers av Australia.

Angrer allerede.

Lite å tjene der, har tatt alle flyplasser på over 1M innen 2000 nm, og et par store med noen 757, og trekker inn cirka 1.3M. Har vel 5-6 fly der, og nå begynner avstandene virkelig å bli store. Kommer nok til å legge ned denne basen med tiden, men skal ha den litt til, bare for gøy.

Kan også melde om at jeg virkelig ikke vet hva jeg skal bruke penger på nå. Har fortsatt 7-8 A320 igjen, 3-4 757-200 og et par Fokker 100, og nå står det nesten 1.6 milliarder i banken. Noen som vil lease fly? A320-200 til 3M per mnd, over 24 mnd.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Så godt å høre at jeg ikke er den eneste! Klarte å halvere vedlikeholdskostnadene ved å bytte ut en del fly for en stund siden, men nå er de høyere enn noen gang. Betaler over 600M i vedlikehold hver måned  :p

Og å bytte ut en haug med fly på nytt frister særdeles lite.. Selv om jeg lett har råd til det med 20 milliarder i banken  ;)

Lenke til kommentar

Jeg bestiller nye fly hele tiden, og blir alltid like irritert hver gang jeg må sette de opp. Vet ikke om jeg gir meg helt enda, kommer nok til å titte innom en gang i blant, men kommer nok ikke til å utvide noe særlig.

Slenger ut et par A320-200 til leasing nå, 3M i måneden, så de som vil ha kan lease de.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Har faktisk vurdert å lage en latterlig rute med en Concorde. Fly fra Los Angeles - mellomlanding i Alaska - Tokyo, og så Tokyo - mellomlanding ubestemt sted - Frankfurt eller lignende (må da opprette base), og deretter Frankfurt - Chicago - Los Angeles.

Tror faktisk det skal gå med hastigheten også. Kommer rundt jorden da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...