MogensAlfonse Skrevet 21. november 2010 Rapporter Del Skrevet 21. november 2010 Jeg føler jeg ikke får dette skikkelig til, jeg. Kan noen gi meg noen pointere? Jeg har skjønt at man ikke bør ha med enn 1 i frequency på rutene sine. Men jeg sliter med å se hvor langt jeg kan kjøre med flyene mine. Jeg har måttet returnere masse gates fordi flyene ikke rekker frem. Og når jeg har fly som har rangen kommer de likevel ikke opp når jeg skal velge fly til rutene. Har to ATR fly nå, og en Fokker i bestilling. Finnes det noen verktøy eller noe som gjør dette mer oversiktlig? Jeg sliter som sagt med å se alle tallene sammen, og glemmer tall og alt mulig når jeg hopper melllom sider... Selskapet heter Pølsevev AS, og hvis noen kan ta en titt så hadde jeg blitt veldig glad. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 21. november 2010 Rapporter Del Skrevet 21. november 2010 Tenkte faktisk mere på Sao Paulo - Tokyo, men da nærmer vi oss 10000nm. A340 har forresten 8150nm i rekkevidde Det står 7450nm på airlinemogul. Bogota - Tokyo er 7723nm(google). Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 21. november 2010 Rapporter Del Skrevet 21. november 2010 8510 var det: Airbus A340-300 440 475 8510 1.76 CFM56-5C4 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 21. november 2010 Rapporter Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Da misforsto vi hverandre ChristianHA, fordi jeg snakket om det som kommer neste år, altså a340-200 @MogensAlfonse: Under Operations fanen så har du noe som heter gate search. Der kan man bestemme max/min avstanden/passasjerer osv. Men husker ikke på hvordan den vanlige versjonen er da jeg åpnet premium versjonen med noen tokens. Anbefaler deg i starten å ha flere ruter til nærliggende flyplasser. Ikke gå alt for langt over 500nm med propellflyene, da får du kanskje opp til 6-10 ruter på flyet. Det kan føles at det går litt tregt i starten, men når man begynner å få noen fly i stallen øker DOC'n kraftig. Endret 21. november 2010 av untouch4ble Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 21. november 2010 Rapporter Del Skrevet 21. november 2010 Takker Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. november 2010 Rapporter Del Skrevet 21. november 2010 Ellers er det enkel matematikk for å regne ut hvor mye tid flyet kommer til å bruke på en bestemt rute. Formelen blir: Hvis du har fått et helt nytt fly kan du lage deg en oversikt over potensielle flyplasser du vil fly til, og så setter du opp og ser hvor mye hver flyplass krever av tid, og prøver å finne en perfekt kombinasjon. Da kan du utnytte hele flytiden til flyet. Etterhvert blir det mer cirka-arbeid. Når du har mer enn 20 fly fra en flyplass og setter inn mange om gangen løser det seg som oftest veldig greit, for selv om du ikke får utnyttet all tiden med en gang dukker det alltid opp en rute der du får skvist ut det siste av tiden til et fly. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. november 2010 Rapporter Del Skrevet 21. november 2010 Meh, nå angrer jeg nesten på at jeg var i Sverige denne helga. Evig mange ruter å fikse på pluss 18 fly å sette opp. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. november 2010 Rapporter Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Base opprettet i Sydney! Blir vel Europa etterhvert også, men tror jeg utsetter det til eksamen er over. Setter inn diverse fly der nå, har vel 3 757-200 hittil, og skal bli en god del A320 som skal gå på kryss og tvers av Australia. Angrer allerede. Lite å tjene der, har tatt alle flyplasser på over 1M innen 2000 nm, og et par store med noen 757, og trekker inn cirka 1.3M. Har vel 5-6 fly der, og nå begynner avstandene virkelig å bli store. Kommer nok til å legge ned denne basen med tiden, men skal ha den litt til, bare for gøy. Kan også melde om at jeg virkelig ikke vet hva jeg skal bruke penger på nå. Har fortsatt 7-8 A320 igjen, 3-4 757-200 og et par Fokker 100, og nå står det nesten 1.6 milliarder i banken. Noen som vil lease fly? A320-200 til 3M per mnd, over 24 mnd. Endret 21. november 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Har vært så uheldig å ikke ha internett ca 1 døgn. Måtte justeres litt, men det var easy. Men fordelen at jeg hadde masse penger på bok, følgende ble bestillt: 4x 767-300ER 10x 757-200 20x A320-100 I tillegg står 30 A320-100 klar til bruk Endret 22. november 2010 av untouch4ble Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Tror jeg gir opp dette spillet. Å bytte ut fly var så sinnsykt demotivernde at jeg ikke tror jeg orker å gjøre det en gang til. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 22. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 haha enig, jeg bare lar den gamle flåten kjøre! 2år gamle fly? Byttes ut? På ekte er det galskap. 1 Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Så godt å høre at jeg ikke er den eneste! Klarte å halvere vedlikeholdskostnadene ved å bytte ut en del fly for en stund siden, men nå er de høyere enn noen gang. Betaler over 600M i vedlikehold hver måned Og å bytte ut en haug med fly på nytt frister særdeles lite.. Selv om jeg lett har råd til det med 20 milliarder i banken Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Når du allerede har satt opp rutene, burde det være en funksjon som automatisk byttet om til nye fly. I tillegg irriterer det meg at du ikke kan dirigere ruter ukesvis, f.eks. at du har en rute til Dubai 2x i uken. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Jeg bestiller nye fly hele tiden, og blir alltid like irritert hver gang jeg må sette de opp. Vet ikke om jeg gir meg helt enda, kommer nok til å titte innom en gang i blant, men kommer nok ikke til å utvide noe særlig. Slenger ut et par A320-200 til leasing nå, 3M i måneden, så de som vil ha kan lease de. Endret 22. november 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 haha enig, jeg bare lar den gamle flåten kjøre! 2år gamle fly? Byttes ut? På ekte er det galskap. Haha, så enig, så enig. Gidder ikke å bytte ut, selv om jeg betaler nærmere 400M i vedlikehold i måneden. Er deilig å ikke ha råd til alt for mange fly heller. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 397 ruter fra Paris nå, skal komme meg over 400 :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10011516 Dette finner jeg meg ikke i. Represalier vil komme, merk mine ord Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 22. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Hva er det lengste dere kan komme med deres flyselskap (med mellomlanding? Her er det Paris - Sydney med mellomlanding 1 gang i Hong Kong. 10.540nm. edit: Det må være samme aircraft også! Endret 22. november 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Har faktisk vurdert å lage en latterlig rute med en Concorde. Fly fra Los Angeles - mellomlanding i Alaska - Tokyo, og så Tokyo - mellomlanding ubestemt sted - Frankfurt eller lignende (må da opprette base), og deretter Frankfurt - Chicago - Los Angeles. Tror faktisk det skal gå med hastigheten også. Kommer rundt jorden da. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Noe lignende har jeg vurdert også. Får en Concorde om 13 timer, så kanskje jeg skal gjøre det? Tror min lengste rute er København - Dubai - Sydney, 10489NM. Så Asiana Pacific slår meg der ... Endret 22. november 2010 av KongKake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå