Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber du på flyplass eller noe?

Jobber med GA (general aviation) på Gardermoen. Så ja, jeg jobber med fly dagen lang :) Ergo, jeg jobber med bizjets som flyr til og fra Gardermoen. Arrangerer turen, legger opp alt rundt den, søker tillatelser (Russland er et helvete, samme er Kina) og selger.

Jobber med fly litt utenom det vanlige, f.eks Beechcraft, Hawker, Cessna, Falcon og Tupolev.

Har fløyet ganske mange av de overnevnte.

Lenke til kommentar

Nå er HIX offisielt blitt medlem av alliansen Flying Vikings!

For å feire dette inviterer vi lederne i de andre selskapene i alliansen (AIR, SOS og GWA) på smøretur på vår mest eksotiske rute. Turen vil foregå på et MD-87 Executive Jet med avgang i Paris. Etter en mellomlanding for å tanke drivstoff i Kenya vil vi komme frem til Davis Station på Antarktis. Hva som skjer videre blir en overraskelse! Vel møtt, og husk varme klær  :cool:

post-170171-0-37206300-1289596889_thumb.png

:w00t:

Lenke til kommentar

Dunder Mifflin kan melde om at direkterute fra JFK til Istanbul er opprettet, men at direkteruten til Dubai viste seg å ikke være gjennomførbar. Selskapets analytikere leter nå etter nye muligheter for å utnytte dette markedet, og det har vært tenkt på en rute fra JFK til Tokyo med 767-300ER, og så videre til Dubai med samme fly.

Det har også blitt opprettet ruter med daglige tur/retur-flygninger til både Grønland og Island, og det har også kommet en rute til Saõ Paulo. Disse tre rutene flys alle med MD-87 Executive inntil videre.

Edit: bestilte et par fly, hadde 1500M på bok.

1x Aerospatiale-BAC Concorde, 3x Boeing 767-300ER og 2 McDonnell Douglas MD-11. Pengene forsvant veldig fort :p

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Nå er HIX offisielt blitt medlem av alliansen Flying Vikings!

For å feire dette inviterer vi lederne i de andre selskapene i alliansen (AIR, SOS og GWA) på smøretur på vår mest eksotiske rute. Turen vil foregå på et MD-87 Executive Jet med avgang i Paris. Etter en mellomlanding for å tanke drivstoff i Kenya vil vi komme frem til Davis Station på Antarktis. Hva som skjer videre blir en overraskelse! Vel møtt, og husk varme klær   :cool:

post-170171-0-37206300-1289596889_thumb.png

:w00t:

CEO i Air Atlantic vil si at det er en glede å ha et så stort og respektert selskap som Hippie Express i alliansen. Dette betyr at AIR nå kan tilby en rekke morsomme turer via HIX. CEO i AIR vil også takke for turen til Antarktis, og ser frem til dette!
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp startet opp mitt første flyselskap:)

Mye å sette seg inn i, men tror jeg har skjønt basics i alle fall.

Fikk en melding og lurer på om noen kan hjelpe meg å tolke den?

"Gate Usage Warning for Oslo Gardermoen

Due to lack of usage, a total of 1 have been flagged as disused at Oslo Gardermoen. This means unless they are used, they will be automatically returned at the beginning of next month"

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp startet opp mitt første flyselskap:)

Mye å sette seg inn i, men tror jeg har skjønt basics i alle fall.

Fikk en melding og lurer på om noen kan hjelpe meg å tolke den?

"Gate Usage Warning for Oslo Gardermoen

Due to lack of usage, a total of 1 have been flagged as disused at Oslo Gardermoen. This means unless they are used, they will be automatically returned at the beginning of next month"

Betyr at du har en ubrukt gate på Gardermoen som bare står der. Du betaler leie av den, så det smarteste er å selge den tilbake.

Lenke til kommentar

I morgen kveld etter jobb, skal jeg sette 20 Airbus A320-200 i trafikk og 6 Boeing 737-500. Dagen etter(mandag) skal jeg sette 20 nye Airbus'er i trafikk sammens med noen Boeing 757-200 og Boeing 767-200. Så blir noen travle dager framover :)

Edit: Har lagt ut noen flere ATR 72-200 for salg, kommer vel en ca 5 for salg i morgen kveld også

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...