IskaldCola Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Wow! Det er ikke akkurat hverdagskost i dag. Så en Aeroflot Tu-154 på Simferopol i Ukraina for noen år siden (med mindre jeg husker helt feil nå), men de flyr vel bare Airbus og Boeing i dag. Jobber du på flyplass eller noe? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Jobber du på flyplass eller noe? Jobber med GA (general aviation) på Gardermoen. Så ja, jeg jobber med fly dagen lang Ergo, jeg jobber med bizjets som flyr til og fra Gardermoen. Arrangerer turen, legger opp alt rundt den, søker tillatelser (Russland er et helvete, samme er Kina) og selger. Jobber med fly litt utenom det vanlige, f.eks Beechcraft, Hawker, Cessna, Falcon og Tupolev. Har fløyet ganske mange av de overnevnte. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Kult! Høres ut som en spennende jobb En smule flyinteressert da vil jeg tro? Edit: KongKake, søkte nettopp om å joine alliansen din hvis det er greit. Valgte denne fordi det er så få allianseflygninger (dvs ingen utnytting av andre i alliansen) Endret 12. november 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Tja, litt mer enn normalt kan man si. Du så jo routingen min til sommeren. Ingen vettug person velger så mange mellomlandinger Greide heldigvis å lure med en venn på turen. Han vet enda ikke at vi skal fly Cambodia Angkor Air ATR 72. Det skal bli en "hyggelig" overraskelse når vi er i Phnom Penh. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Burde nesten skjønt det etter jeg så ferieplanene dine ja Tror ikke en flytur i denne hadde vært så ille. Kul livery ihvertfall Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Sjekk fyren som står under halen med uniform og håndvåpen. Slike tilstander er det der nede Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Haha, det la jeg ikke merke til! Men det overrasker meg ikke i hele tatt, for jeg får litt av det samme inntrykket bare av å reise rundt i Øst-Europa. Våpen og "autoritære" uniformer over alt Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Nå er HIX offisielt blitt medlem av alliansen Flying Vikings! For å feire dette inviterer vi lederne i de andre selskapene i alliansen (AIR, SOS og GWA) på smøretur på vår mest eksotiske rute. Turen vil foregå på et MD-87 Executive Jet med avgang i Paris. Etter en mellomlanding for å tanke drivstoff i Kenya vil vi komme frem til Davis Station på Antarktis. Hva som skjer videre blir en overraskelse! Vel møtt, og husk varme klær Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Flyr nå til alle flyplasser innen 1000nm fra alle hubene mine, og har i tillegg passert 100,000 daglige passasjerer Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Dunder Mifflin kan melde om at direkterute fra JFK til Istanbul er opprettet, men at direkteruten til Dubai viste seg å ikke være gjennomførbar. Selskapets analytikere leter nå etter nye muligheter for å utnytte dette markedet, og det har vært tenkt på en rute fra JFK til Tokyo med 767-300ER, og så videre til Dubai med samme fly. Det har også blitt opprettet ruter med daglige tur/retur-flygninger til både Grønland og Island, og det har også kommet en rute til Saõ Paulo. Disse tre rutene flys alle med MD-87 Executive inntil videre. Edit: bestilte et par fly, hadde 1500M på bok. 1x Aerospatiale-BAC Concorde, 3x Boeing 767-300ER og 2 McDonnell Douglas MD-11. Pengene forsvant veldig fort Endret 13. november 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hvordan våger du å fly til Sao Paulo????? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Nå er HIX offisielt blitt medlem av alliansen Flying Vikings! For å feire dette inviterer vi lederne i de andre selskapene i alliansen (AIR, SOS og GWA) på smøretur på vår mest eksotiske rute. Turen vil foregå på et MD-87 Executive Jet med avgang i Paris. Etter en mellomlanding for å tanke drivstoff i Kenya vil vi komme frem til Davis Station på Antarktis. Hva som skjer videre blir en overraskelse! Vel møtt, og husk varme klær CEO i Air Atlantic vil si at det er en glede å ha et så stort og respektert selskap som Hippie Express i alliansen. Dette betyr at AIR nå kan tilby en rekke morsomme turer via HIX. CEO i AIR vil også takke for turen til Antarktis, og ser frem til dette! Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hva skjer med selskaper(brukere) som er inaktive? Ser det er noen nå, blir de stående helt til de "dør" ut? Og når blir man satt som inaktiv? Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Jeg har nettopp startet opp mitt første flyselskap:) Mye å sette seg inn i, men tror jeg har skjønt basics i alle fall. Fikk en melding og lurer på om noen kan hjelpe meg å tolke den? "Gate Usage Warning for Oslo Gardermoen Due to lack of usage, a total of 1 have been flagged as disused at Oslo Gardermoen. This means unless they are used, they will be automatically returned at the beginning of next month" Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Jeg har nettopp startet opp mitt første flyselskap:) Mye å sette seg inn i, men tror jeg har skjønt basics i alle fall. Fikk en melding og lurer på om noen kan hjelpe meg å tolke den? "Gate Usage Warning for Oslo Gardermoen Due to lack of usage, a total of 1 have been flagged as disused at Oslo Gardermoen. This means unless they are used, they will be automatically returned at the beginning of next month" Betyr at du har en ubrukt gate på Gardermoen som bare står der. Du betaler leie av den, så det smarteste er å selge den tilbake. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Morsomt spill. Akkurat nå flyr jeg fra Frankfurt til 7 andre flyplasser med 1 fly. Total Route Profit er €402,776. Er det bare å vente til jeg har nok penger til å kjøpe nye fly? Er vel ikke så mye annet jeg får gjort? Lenke til kommentar
Xquzi Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 ååå, kjedelig å vente på å få flyene mine 62 timer.. 25 igjen ^^ Hvordan går det med dere? Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) I morgen kveld etter jobb, skal jeg sette 20 Airbus A320-200 i trafikk og 6 Boeing 737-500. Dagen etter(mandag) skal jeg sette 20 nye Airbus'er i trafikk sammens med noen Boeing 757-200 og Boeing 767-200. Så blir noen travle dager framover Edit: Har lagt ut noen flere ATR 72-200 for salg, kommer vel en ca 5 for salg i morgen kveld også Endret 13. november 2010 av untouch4ble Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hvordan i alle dager får jeg kjøpt fly? Jeg har fortsatt bare det jeg startet med, og en rute gir jo ikke nok inntekt til å kjøpe fler... Må jo vente i mange uker for å få råd til flere fly og gates... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Du kan ha mer enn én rute på hvert fly. Hva heter selskapet ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå