Henrik C Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Har organisert fra base jeg. Tok litt tid å få på plass, gjorde det for to dager siden, men nå har jeg alt satt opp fint og ryddig! Har forresten utvidet til Denver, og holder på å sette inn litt ruter der. Hvor langt ned på passasjerantall går dere med A320? Burde nok bestilt noen Fokker 100, merker at når du nærmer deg 5M blir det litt lite profitt. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Tja, på noen ruter har jeg jo A320-200 på flyplasser med 50k PAX osv, men det er kun for å fylle ut tiden. Men foretrekker å bruke dem på 10M+ -ruter, og setter de da inn på med-haul (noe som heter det) fremfor mange korte ruter til mindre flyplasser. Bedre å tjene litt mindre på flyet totalt, og heller tjene mer per rute. Så bruker A320 og 757 på lange ruter, eller korte ruter med mange PAX, og Fokker 100 på kortere ruter med relativt få pax. Har også begynt å kjøpe inn ATR-72 -er igjen for å støvsuge de nærmeste og minste flyplassene. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Spørs hvor stor flyplass du flyr fra. Fra Atlanta, Heathrow og O'Hare flyr jeg Fokker 100 til alle flyplasser under 2-5M, A320 derfra og opp til 10-15M og 757 til de som er større enn det. Edit: Det er regelen jeg skal prøve å følge når jeg nå skal begynne å skifte ut fly og omorganisere litt. Endret 10. november 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Flyr 767 widebody til Beijing og Tokyo Haneda. Flyr A320 til Tokyo Narita, men får inn en 767 til snart, og da skal den inn dit. Forøvrig 767 til Shanghai også. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Flyr dette fra Denver, som har 48M pax. Regner med jeg setter grensen på 5M, må bruke opp noen av A320-ene mine, for jeg bestilte litt i overkant mange. Skal opprette en ny base i morgen, men har ikke helt bestemt meg enda. Får vel finne en stor og god flypass. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Har en hel del masse ATR fly jeg må erstatte enda, 26 stk for å være nøyaktig. Har 10 Boeing 737-500 i bestilling som skal erstatte noen av de i første omgang. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Konkurransen på ORD begynner å bli latterlig. Endret nettopp 30 ruter, og alle ble 100%. Etter at jeg er ferdig, tok vel 5-6 minutter, har jeg plutselig fått 11 ruter som nå er nede på 90-92%. Orker virkelig ikke å endre igjen. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hehe, ja. Er greit å justere prisene når man har 50 ruter. Men når man begynner å ha 500+ tar det straks en arbeidsdag. Og hvis man har veldig god tid så kan man også oppjustere prisene på ruter som har stått uendret en stund, det har jeg sluttet med for lenge siden. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Ser jeg har ruter langt nede på 60-tallet i load fra ORD, så er helt enig med deg Henrik C (selv om jeg er skyld i mye av konkurransen ). Men situasjonen er enda verre på Heathrow.. Gidder ikke fikse ruter i dag, får ta det en annen dag Lenke til kommentar
kalken Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 noen som har noen rimelige fokker 100 til salgs? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Har solgt bort mine, men kan alltids bestille en du kan kjøpe for fullpris dersom du ikke har pengene nå. Legg inn en request på en Fokker 100 med min ID (12209), så skal jeg bestille. Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Da har jeg passert 100 fly og snart 600 ruter Lenke til kommentar
kalken Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Har solgt bort mine, men kan alltids bestille en du kan kjøpe for fullpris dersom du ikke har pengene nå. Legg inn en request på en Fokker 100 med min ID (12209), så skal jeg bestille. er enda rimelig ny, men hvor legger jeg inn en slik request? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) View Aircraft, og på høyresiden står det "Request aircraft". Velg hvilket fly du vil ha, motor etc, sett markup percentage til 0 (hvis du setter høyere vil du bruke mer på det, lavere vil jeg tape penger på det) Edit: Sleng det inn som en open request og si i fra her, så kan hvem som helst gjøre det. Endret 10. november 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
kalken Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) View Aircraft, og på høyresiden står det "Request aircraft". Velg hvilket fly du vil ha, motor etc, sett markup percentage til 0 (hvis du setter høyere vil du bruke mer på det, lavere vil jeg tape penger på det) Edit: Sleng det inn som en open request og si i fra her, så kan hvem som helst gjøre det. får bare you do not have enough cash for this purchase :S får vel bare vente til det kommer noe på market, eller vente til jeg har nok selv Edit: Glem det, mangler 500k for downpayment, regner med at det er hva jeg trenger? Endret 10. november 2010 av kalken Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Nå som de første ATRene begynner å bli opp mot 2.5 år gamle kjører jeg en heftig utbytting av fly. Har rundt 11 ATRs som skal ut, kontakt meg innen 24t ellers blir de til spiker. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Base @ Dallas/Fort Worth International opprettet. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Vurderte faktisk den, siden det ikke var så veldig mye konkurranse, men bestemte meg for å ta Dallas først. Blir nok ikke Dallas med det første nå.. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Enda en A320 kommet inn nå. Begynner å bli lenge mellom flyplassene og må ut på rundt 1000nm for å få noe særlig profitt. Denne A320 går fra Hong Kong til: Osaka (Japan), Yangoon (Burma) og Dalian (Kina). Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Nå er HIX i gang med å bytte ut alle turboprops med jetfly. 17 ATP, 3 ATR 72 og 4 Shorts 360 har allerede blitt til spiker.Vi har registrert at utvalget av små regionale jets er ganske dårlig, så valget stod til slutt mellom Fokker F28, VFW-614 og Antonov AN-74. Sistnevnte kom til slutt gjennom nåløyet pga miljøvennlighet, passe stor kapasitet og kulhetsfaktor! Endret 11. november 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå