Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.

Anbefalte innlegg

Har organisert fra base jeg. Tok litt tid å få på plass, gjorde det for to dager siden, men nå har jeg alt satt opp fint og ryddig!

Har forresten utvidet til Denver, og holder på å sette inn litt ruter der.

Hvor langt ned på passasjerantall går dere med A320? Burde nok bestilt noen Fokker 100, merker at når du nærmer deg 5M blir det litt lite profitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, på noen ruter har jeg jo A320-200 på flyplasser med 50k PAX osv, men det er kun for å fylle ut tiden. Men foretrekker å bruke dem på 10M+ -ruter, og setter de da inn på med-haul (noe som heter det) fremfor mange korte ruter til mindre flyplasser. Bedre å tjene litt mindre på flyet totalt, og heller tjene mer per rute.

Så bruker A320 og 757 på lange ruter, eller korte ruter med mange PAX, og Fokker 100 på kortere ruter med relativt få pax. Har også begynt å kjøpe inn ATR-72 -er igjen for å støvsuge de nærmeste og minste flyplassene.

Lenke til kommentar

Spørs hvor stor flyplass du flyr fra. Fra Atlanta, Heathrow og O'Hare flyr jeg Fokker 100 til alle flyplasser under 2-5M, A320 derfra og opp til 10-15M og 757 til de som er større enn det.

Edit: Det er regelen jeg skal prøve å følge når jeg nå skal begynne å skifte ut fly og omorganisere litt.

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

View Aircraft, og på høyresiden står det "Request aircraft". Velg hvilket fly du vil ha, motor etc, sett markup percentage til 0 (hvis du setter høyere vil du bruke mer på det, lavere vil jeg tape penger på det)

Edit: Sleng det inn som en open request og si i fra her, så kan hvem som helst gjøre det.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

View Aircraft, og på høyresiden står det "Request aircraft". Velg hvilket fly du vil ha, motor etc, sett markup percentage til 0 (hvis du setter høyere vil du bruke mer på det, lavere vil jeg tape penger på det)

Edit: Sleng det inn som en open request og si i fra her, så kan hvem som helst gjøre det.

får bare you do not have enough cash for this purchase :S får vel bare vente til det kommer noe på market, eller vente til jeg har nok selv ;)

Edit:

Glem det, mangler 500k for downpayment, regner med at det er hva jeg trenger?

Endret av kalken
Lenke til kommentar

Nå er HIX i gang med å bytte ut alle turboprops med jetfly. 17 ATP, 3 ATR 72 og 4 Shorts 360 har allerede blitt til spiker.Vi har registrert at utvalget av små regionale jets er ganske dårlig, så valget stod til slutt mellom Fokker F28, VFW-614 og Antonov AN-74. Sistnevnte kom til slutt gjennom nåløyet pga miljøvennlighet, passe stor kapasitet og kulhetsfaktor!

post-170171-0-09499000-1289479242_thumb.jpg

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...