IskaldCola Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Drittflyplasser? Alt har jo stort potensiale for profitt når man flyr fra Atlanta Flyr til Birmingham International (i USA - 2.8 mill pax) med et 767-300, og tjener nokså godt på det Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Joda, men i forhold til hva man kan tjene fra Atlanta, så er det drittflyplasser. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Men vær så snill å drit i 100% loadfactor nå da, da vil prissenkinga deres senke profit uansett Er jo bare snakk om å senke prisene med 10-15 euro, så finner vi likevekt mellom pris og etterspørsel. Etter at SleipnAir har redusert prisene rundt Atlanta nå, ligger jeg på ca. 90% på de rutene. Edit: Jeg kan la de korte rutene fra Atlanta være som de er inntil videre. Må jo støtte oppunder deres "småselskaper" Endret 29. oktober 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) jeg oppdaterer prisene så jeg ihvertfall ligger over 70% Var litt mer enn 10-15 euro da, mer som 30-40 euro på enkelte Endret 29. oktober 2010 av saftsus Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Fornuftig. Hvis min load factor detter så langt ned vil jeg gjøre det samme. Men flyplassen er så stor at ingen vil merke så veldig mye til litt konkurranse Var litt mer enn 10-15 euro da, mer som 30-40 euro på enkelte Sikkert på de der jeg satt inn 757 Endret 29. oktober 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Da har jeg 8 ATP og 4 Fokker 100 klare, og alle de skal settes inn i morgen. Blir en ny base der det allerede finnes flyselskaper, så forbered dere på litt konkurranse. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 En Boeing 767-200 (med 290 pax) og en Airbus A320 er i bestilling. Boeingen skal gå til Beijing og Tokyo. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Denne verdenen vår har helt absurde muligheter for å tjene penger. Lurer på om jeg bare skal roe ned med utviding og nye fly en stund, har ikke lyst til å bli for stor... Har et månedlig overskudd på 900 mill, det er helt sykt! Noen som har lyst til å lease fly? Kan kjøpe inn en liten flåte med f.eks Fokker 100 og lease ut hvis noen ønsker det. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) 12x F-100 3x 757 og 2x A320 klare til morgen. Jeg skal begynne med leasing snart jeg også tror jeg. Merker at det blir mye arbeid når det blir litt størrelse Endret 29. oktober 2010 av saftsus Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Denne verdenen vår har helt absurde muligheter for å tjene penger. Lurer på om jeg bare skal roe ned med utviding og nye fly en stund, har ikke lyst til å bli for stor... Har et månedlig overskudd på 900 mill, det er helt sykt! Noen som har lyst til å lease fly? Kan kjøpe inn en liten flåte med f.eks Fokker 100 og lease ut hvis noen ønsker det. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 @ Hugol: Skal jeg tolke det som at du har lyst til å lease fly? Brukte nylig opp alle pengene på 3x 767-300ER, men kommer fort inn igjen.. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Vel, nå er jeg ikke helt klar over hva lease er, men det høres da ut som en fordel i å med at du spørr om noen har lyst siden du har såpass stort overskudd Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Å lease er å leie et fly. Du betaler kun leiekostnader, mens den du leaser fra må betale vedlikeholdet, samt kjøpe flyet. Leasing kan være en grei måte å utvide på hvis man ikke har så mange penger, da man får et fly med kun å betale den månedlige avgiften. Hvis jeg f.eks kjøper et Fokker 100 til 40 mill, så kan jeg lease den ut til f.eks 2 mill. Da trenger den som leaser kun å betale 2 mill for flyet, men det må betales hver måned vel og merke. Leaset inn en del på den forrige verdenen, og det var absolutt noe å tjene på det, selv om det var ganske høye priser der. Det eneste jeg vil påpeke er det at jeg ikke har lyst til å lease ut så billig at jeg taper store penger i vedlikehold på flyet. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Vel, jeg takker for tilbudet, men jeg sliter ikke så økonomisk og det høres ei ut som en god økonomisk løsning. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Okay, ditt tap Men som sagt, leasing er best for de som er relativt nyoppstartet. Hvis du er kommet skikkelig igang, så er det vel så greit å kjøpe egne fly Tjener du greit på rutene fra Orly? Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Noen som har lyst til å lease fly? Kan kjøpe inn en liten flåte med f.eks Fokker 100 og lease ut hvis noen ønsker det. Kan godt lease noen Fokkere jeg Og ellers så har det blitt opprettet en base i Rio, og mine 5 nye ATR 42 blir fløyet ut derfra. Kan også si at det er svært lite penger å tjene i Sør-Amerika, har en DOC på 2.6 mill fordelt på 84 ruter. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Vel 2 mill pr dag (IRL) er vel ikke den mest lønnsomme handlingen jeg ville begått. Total Route Profit: €1,805,157 dette på 36 eller 37 ruter. EDIT: Christian: Er vel ikke en overrasskelse det? Kontinentet er et av de fattigste i verden og med veldig få PAX årlig. Endret 29. oktober 2010 av Hugol Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Ok.. Etterhvert som jeg får inn penger igjen, kan jeg begynne å bestille inn litt Fokkere og Airbuser som jeg så legger ut til leasing. Er det interesse for å lease 757 også? Leasingpris vil bli omtrent 4-5% av nypris tenker jeg.. @ Hugol: Jeg snakker om 2 mill på 24 spilldager (1 måned=24 dager i spillet), mens det beløpet er det du tjener hver spilldag. Det er en viss forskjell Endret 29. oktober 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Større interesse for 757 enn Fokker. Stor avstand mellom de store flyplassene i SA. Hvor lang blir leasing perioden forresten? EDIT: Christian: Er vel ikke en overrasskelse det? Kontinentet er et av de fattigste i verden og med veldig få PAX årlig. Hadde forventet mere jo, jeg tjener MYE mer fra Stavanger på mindre ruter i en World jeg er med i. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Hmm.. Siden det er såpass store fly, så bør vel leasingperioden være nokså kort for at ikke vedlikehold skal ta overhånd. 2-3år tenker jeg. Kan sende deg en PM når jeg har spart opp nok penger til å bestille noen 757, så kan vi evt. avtale da Edit: Den som leaser kan si opp avtalen når som helst og returnere flyet. Koster ingenting. Endret 29. oktober 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå