Mchansern Skrevet 20. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Tror jeg prøver meg med Vilnius - Tegel og Vilnius - Budapest og muligens Vilnius - Helsinki og kanskje en annen rute hvis jeg har tid med det flyet du sender Trond PS klokken bikker 21 i dette øyeblikk. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Flyet er klart for salg! Ditt trekk. Edit: Gratulerer! Endret 20. september 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Har bestillt to stykk Dornier 228-202 for å dekke inn for den 737'en som garantert kommer til å koste meg en hel del om en halvtimes tid. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Ruter til Budapest, Praha og Helsinki åpnet med det nye flyet. Tar blodpris på billetter, men tjener ikke det helt store. Flyet tar inn drøyt 60.000 og det er vel helt ok for et fly av den kaliber? 20 seter, elendig speed og 800 i range. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Hva slags rutekonfigurasjon snakker vi da? 3 x 1.0 og ca. €550? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Ja Er greit nok det. Har monopol på to ruter og ene ruten hadde jeg ikke noe problem å fylle med rundt 520 Euro i gj. snittspris Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Hvor langt er det til de tre destinasjonene? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Ruter til Budapest, Praha og Helsinki åpnet med det nye flyet. Tar blodpris på billetter, men tjener ikke det helt store. Flyet tar inn drøyt 60.000 og det er vel helt ok for et fly av den kaliber? 20 seter, elendig speed og 800 i range. Hvis du tenker litt på det, så ser du at du tjener inn flyets verdi på under en måned! Hadde vært greit med en liten flåte med slike, men tror jeg sparer en stund og kjøper ATR 72-210 eller BAe ATP. Er så mange fly å velge mellom Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Du får tilbake innkjøpsprisen, greit nok, men gater koster, det koster å holde flyet i luften, koster for bensin, koster for mannskap. Er dessverre ikke så enkelt regnestykke. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Profitten som vises er inkludert utgifter for drivstoff og bemanning. Vedlikehold og gateleie er det som kommer i tillegg. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Hmm, nå skal jeg spare en liten stund, og se om det kommer opp noen bargains på lease / buy aircraft-siden. Hvis jeg får en 737 settes den rett i interkontinental action til Dubai tror jeg. Eller India. Endret 20. september 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Har en 737 som tar turen til Newark. Vil ikke SAS, vil jeg! God profitt er det også, rundt 140k Edit: 2 minutter til dommen faller. Hvor mange mill i minus sa du? Endret 20. september 2010 av Zetheus Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Å fy svarte! 25 mill i minus. Greit, det skrapet skal bort fra min flyplass... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Booo, €-3,8M. Ja ja, det er ikke €-6M lenger. Å fy svarte! 25 mill i minus. Greit, det skrapet skal bort fra min flyplass... :O!!! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 -4m gitt. jaja. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Jeg bestillte heldigvis et par småfly. Får la skrapjernet tjene inn litt av underskuddet til i morgen tidlig, så skrape hele ruklet. Damn, det hadde jeg ikke trodd! 2-3M i maintenance er ok, men 17 mill? Jeg tjener knapt 10M i måneden med flyet... Endret 20. september 2010 av Zetheus Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Hvor gammelt var det flyet?!?! Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 19 år. Med andre ord: Eldre fly er en smule dyre i drift. Jaja, nå har forhåpentligvis andre lært av mine feil. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Hva er value oppgitt som? Du får tilbake noe når du skraper det, jeg fikk €150.000 tilbake på et fly til 2 millioner. Husker ikke hva verdien på det var, men tror kanskje det var rundt 3 millioner. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 La det være kjent en gang for alle: Airline Mogul er ikke helt som i virkeligheten hvor 20–30 år gamle fly suser greit rundt ennå. As a rule of thumb, replace small a/c every 7,5 years, small jets (the size of a 737) every 3-4 years, and the big ones once a year. http://stephenm.org/smfforum/index.php?topic=11485.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå