Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tydeligvis dritt meg litt ut, glemte nick:

https://spreadsheets.google.com/viewform?hl=en&formkey=dElSYUdaaWZLU1laWnk2MWZXd2V3MVE6MQ#gid=0

 

Skulle gjerne hatt ID fra iskaldcola, eivind84, Alt-Ctrl og Hugol.

Fant ID :)

 

Her er den midlertidige oversikten;

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0As5BAt5BUc9EdElSYUdaaWZLU1laWnk2MWZXd2V3MVE&hl=en&authkey=CJCP-LoL

 

Takk for iniativet henrik! Visste ikke at google bydde på en slik mulighet foresten!

 

Uansett så begynner jeg sakt, men sikkert å få banken opp mot høyere summer. Jeg vet at jeg skal spille spillet selv, men som nybegynner er det litt vannskelig å stå helt alene ved selvsendige valg, hehe. Om jeg skal kjøpe et nytt fly nå ville dere anbefalt meg å kjøpe et til ATR av samme slag som jeg har fra før så jeg får inn litt mer DOC og så kjøpe en fokker 100 eller noe med flere sitteplasser?

 

Setter pris på evt. tips :) Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar

Så du er SAS Norge ja ... :p La være å kjøre doble ruter på Arlanda og København da, ødelegger bare konkurransen på ruta. :(

Sorry KongKake men må ha det hvertfall i starten til jeg får kjøpt en ATR til :(

Lover å sette ned frekvensen så fort jeg har råd til det!

 

Haha, for det er til begges beste å ha frekvensen på 1 ... :) Men kan du ikke bruke flyet på en eller to andre ruter enn dobbelt opp på de to? Hva med en litt lengre rute?

 

Estimated totals at the end of the month: 40M! :dribble:

 

 

Projected totalas for the end of the month: 129M. :dribble:

 

:tease:

Lenke til kommentar

Basert på det jeg har sett så langt vil gjette at det er slik at man ikke kan gå lenger i minus enn 10% av selskapets verdi. Når vi starter med såpass lav verdi legger det en viss begrensning på hvor mye man kan støvsuge umiddelbart etter man har startet. Verdien av startflyet er ca. 12,6M + 1M for basen = 13,6M, dermed kan man ikke gå lenger i minus enn ca. -1,36M før det sier stopp.

 

Grunnen til at man tilsynelatende kunne gå evig langt i minus på #1152 var dermed selskapets høye verdi helt fra starten på grunn av 707-en. :)

 

Haha, for det er til begges beste å ha frekvensen på 1 ... :) Men kan du ikke bruke flyet på en eller to andre ruter enn dobbelt opp på de to? Hva med en litt lengre rute?

Tror problemet er at han ikke får kjøpt flere gater (jf. over), så han ønsker bare å få mest mulig profitt med det han har inntil han faktisk kan skaffe seg flere destinasjoner. Høyst midlertidig løsning med andre ord.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Klar over det, men jeg liker ikke å ha en 0.5 rute til en svær flyplass. Føler det er så mye potensiell inntekt som forsvinner da ;)

 

Med unntak av transatlantisk/ruter til Asia, da lønner det seg med 0.5. Har eksperimentert litt på #1152 ser du :)

 

Edit: Til bruk i Europa tror jeg Mercure er bedre enn 737. Billig i innkjøp, flere seter enn alle 737 med unntak av -400, lavere forbruk enn de fleste 737. Det eneste er at den har dårlig range, men man rekker nokså langt med 1058nm også :)

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...