saftsus Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Den er sånn en gang i blandt... Får min første Fokker 100 senere i dag, bestiller snart enda en, så blir det enda et fly senere i kveld, klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket da. Står mellom F-100,737 eller A320 Regner med 737en trenger 48 timer slik som A320? Endret 20. oktober 2010 av saftsus Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Code - Airport Name - City - State - -Distance - PAX MAC - Macon Downtown Airport - Macon - Georgia - 223 NM - 0 Charlotte/Douglas International - Macon Downtown Airport €36,933 99.31% Konge, ingen reisende, fullt belegg likevel Edit: Jepp, 737 og A320 har 48 dager leveringstid Endret 20. oktober 2010 av Zetheus Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Hmmz, er sikkert er cargoflyplass eller noe sånt da? På ekte altså... Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Hmmz, er sikkert er cargoflyplass eller noe sånt da? På ekte altså... Nix, null i cargo også. Ghost Airlines Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg lurer på dette med Focus Cities. For meg som et ny oppstartet selskap med 63 000 euro i DOC er det noe poeng å kjøre focus cities i europa (eller for den saks skyld USA) når jeg har base i Tokyo og kun et ATR 72-200? Jeg bør vel vente til jeg har hentet in de litt større flyene med litt bedre DOC? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg lurer på dette med Focus Cities. For meg som et ny oppstartet selskap med 63 000 euro i DOC er det noe poeng å kjøre focus cities i europa (eller for den saks skyld USA) når jeg har base i Tokyo og kun et ATR 72-200? Jeg bør vel vente til jeg har hentet in de litt større flyene med litt bedre DOC? Hvordan i alle dager greier du kun å tjene 64000 med ATRen? Jeg har over 400.000 på alle mine fly. Fly innenriks i Japan du, så tjener du mye. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Er det en likefrem måte for meg å plotte mine ruter på også? Jeg får ikke det frem på en enkel måte. Jeg brukte bare det bildet som kommer opp når du trykker deg innpå navnet på flyselskapet ditt. Det går ikke å sette inn som bilde, så jeg må lagre det på dataen og legge som vedlegg i innlegget Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Nei, det lønner seg ikke før du har råd til å opprette en focus city (4 gates på flyplassen du vil ha + en avgift på 60 x gateleie). Du MÅ få opp DOC-en din, noe som er lett så fort du får satt opp flere ruter. Deretter kan du kjøpe noen nye fly (Shorts 360, Dash 8-100, evt vente litt lengre på å få kjøpt en ATR 72 el), og etter det etablerer du deg så mye du kan fra Tokyo. Så kjøper du enda noen fly. Så når du utnytter Tokyo veldig godt og har en 4.000.000 - 5.000.000 i DOC, da kan det være greit å opprette en ny Focus City. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 @ Hugol: Du må sette opp flere ruter på samme flyet. Ser at du kun har en rute, prøv å lag mange ruter rett i nærheten av Tokyo Narita. Tokyo Haneda er forresten dobbelt så stor som Narita, så vil anbefale deg å lage en focus city der med tiden. Prøv å lag ruter til: Tokyo Haneda International Sapporo New-Chitose Fukuoka Osaka-Itami Pluss så mange du klarer å flyplasser tett inntil Tokyo med mer enn 1M pax. Bruk gate search, så ser du avstanden fra basen. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvis det er mulig: Kikk på noen i Sør-Korea (Korea, republic of). Der er det mange små flyplasser, og det er ikke særlig langt til japan. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Har dessverre bitt i det sure eplet og lagd en focus city, var ikke nok små flyplasser rundt LAX til at jeg klarte å utnytte flyene godt nok. Har nå ny base fra Boston, og med Premium Gate Search blir det lekende lett å finne gode ruter! Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Takk for tips alle sammen! jeg misforstod det meste nå i starten. Trodde et fly hadde kapasitet til en rute pr dag (...) nå har jeg satt opp 6 ruter og flyet har 0:10 hours. Docen ligger på rund 303,545 nå så dette blir saker Spesiell takk til KongeKake for hjelp over PM. Svært hyggelig! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Og hvis noen har masse tokens til overs så anbefaler jeg å bruker "premium gate search", den gjør livet mye lettere. Klarte meg utmerket godt med regneark når jeg først fant ut hva som gikk an. Kopier fra flyplasslista i f.eks. Gate Search (gjerne inkl. overskrifter) for det aktuelle kontinentet, lim inn i Excel/OO Calc (for sistnevnte: Edit > Paste Special > Unformatted (viktig!), eller så henger det) og sorter selv. Gjør dette før du setter opp noen ruter, eller så tror jeg den fjerner de aktuelle flyplassene fra søkeresultatene i tråd med en av premium-funksjonene som man dermed ikke får slått av. Greit å få med alle når man først gjør dette. Om ikke annet er den en kjempegod nødløsning om man ikke har tokens nok (ganske håpløst uten å kunne sortere etter avstand). Eksempel: Hartsfield - Jackson Atlanta International (fra #1152), OpenOffice-format (.ods). Atlanta.zip Code - Airport Name - City - State - -Distance - PAX MAC - Macon Downtown Airport - Macon - Georgia - 223 NM - 0 Charlotte/Douglas International - Macon Downtown Airport €36,933 99.31% Konge, ingen reisende, fullt belegg likevel Hmmz, er sikkert er cargoflyplass eller noe sånt da? På ekte altså... Macon Downtown Airport (KMAC) er en GA-flyplass (General Aviation, altså småfly og annen ikke-kommersiell trafikk). Ingen kommersiell trafikk overhodet. De har tydeligvis ikke vært så kritiske når de velger ut flyplasser. Eller kanskje det er det Full World betyr. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Stilig Trond. Jeg sitter selv på en GA-flyplass selv nå. Jobber på GA-terminalen på Gardermoen og jobber med GA-fly. Altså bizjets. Jeg er flynerd ja Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg mener nå at Premium Gate Search absolutt er verdt det. Fikk f.eks. inn 10x Fokker F-28 6000 på en annen verden, og disse skulle settes fra 3-4 flyplasser. Det var kjedelig å bla seg gjennom en liste med 50-60 gates på for å finne den riktige, med PGS kan du søke opp, leie gate med OCP og klikke direkte på create route. Veldig enkelt og greit, og jeg kommer til å fortsette med det. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Hva kan jeg si, jeg savnet det ikke etter jeg begynte med regneark. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Haha fikk kjøpt nytt fly samme kveld nesten her Tjener ganske mye bedre nå en når jeg startet på 1152 Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 @ TrondH86: Genialt med regneark! Jeg bruker premium gate search og har ikke tenkt på regneark før, men det må vel være litt tidkrevende å bruke regnearket? Og btw: Det er plass til deg også inne på #1723 hvis du bestemmer deg for å starte igjen Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Zeth, kunne du resette meg? Takker på forhånd Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Om jeg velger å resete selskapet mitt, får jeg velge alt på nytt å starte med blanke ark som alle andre? I så fall Zeth, kunne du resettet meg? Takk på forhånd! Endret 20. oktober 2010 av Hugol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå