Imsvale Skrevet 19. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2010 Spørsmålet er hvor mange, hvor store, og grad av spredning (i og med at man ikke på langt nær kan kompansere for større avstand gjennom økte billettpriser). Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 19. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Kan du restarte meg? arsenic airlines... 45423 lagde base der det allerede var noen, og fant en bedre plass Endret 19. oktober 2010 av bigggan Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 19. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2010 Kan du restarte meg? arsenic airlines... 45423 lagde base der det allerede var noen, og fant en bedre plass Done! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvordan fungerer restarten? Beholder man flyene man har kjøpt eller starter man med blanke ark? Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Da har jeg startet en base i madrid. Hva er best innenriks eller utenriks til å begynne med ? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Korte ruter til flyplasser med >1M årlige passasjerer. Velg de nærmeste og få mest mulig ut av flyet. Sett deg ned med penn og papir, bruk Gate Search og finn de kombinasjonene som gir minst tid til overs. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Korte ruter til flyplasser med >1M årlige passasjerer. Velg de nærmeste og få mest mulig ut av flyet. Sett deg ned med penn og papir, bruk Gate Search og finn de kombinasjonene som gir minst tid til overs. Takker & Bukker Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg bestiller en Fokker 100 senere i dag og lurer litt på hvor det er hensiktsmessig å kjøre denne. Skal jeg ta den på de tunge rutene som f.eks Hong Kong - Bangkok eller litt mindre til Chongqing (17M pax tror jeg) eller samme som ATRene (mellom 1 og 5M pax)? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Tror jeg ville kjørt den til større flyplasser litt lengre unna enn det du har fokusert på nå. Da vil du jo få like mange turer som med ATR-ene (de har jo mye lavere fart) og mer pr. tur. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Hmm, Bangkok er grei, Shanghai tror jeg også jeg tar, Taiwan og Chongqing. Alle disse har over 17 - 26M pax, er det verdt det for en Fokker 100? Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvordan fungerer restarten? Beholder man flyene man har kjøpt eller starter man med blanke ark? Blanke ark, uten base og med startflyet, ATR 72-200. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 @ #1723: Det er helt surrealistisk hvor lett det er å bygge seg opp med lite konkurranse. Trikset er å konsentrere seg om alle flyplassene som ligger nært basen, selv om de bare har 1M pax eller mindre. Hippie Express har ingen ruter over 500nm Og hvis noen har masse tokens til overs så anbefaler jeg å bruker "premium gate search", den gjør livet mye lettere. @ #1152: Det er kaostilstander i Hippie Express. Har utfordret hegemoniet til PolAir og Cathay Pacific, og de svarer med massiv priskrig.. Men har fått satt inn 5x 757 og 2x 777 i langdistanseruter, og 3x 777 kommer inn i løpet av dagen. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Hmm, Bangkok er grei, Shanghai tror jeg også jeg tar, Taiwan og Chongqing. Alle disse har over 17 - 26M pax, er det verdt det for en Fokker 100? Fra en såpass stor base som du har, så ville jeg hatt Fokker 100 (kanskje tom. en A320/737) på alle flyplasser over 7-10M pax. Til mindre flyplasser kan du satse på Fokker 70 når den kommer, Fokker F-28 eller en utgave av CRJ/ERJ (som ikke har kommet enda). For flyplasser over 20-25 kan nok et større fly som 757 være lønnsomt. Dette blir ihvertfall min strategi på sikt. Hvis man er ute etter å drepe konkurranse på #1152 kan 777 anbefales, gjerne med høy frekvens Endret 20. oktober 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Tja, er nå store flyplasser i både Asia og Midtøsten (ja, jeg vet at Midtøsten er en del av Asia, men still)? Jepp, skal jeg nevne 25M+ PAX flyplasser jeg kommer på i farten? Tokyo Narita Tokyo Den Andre Sydney Dubai Hong Kong Shanghai Beijing Istanbul I tillegg gjetter jeg på at det er flere i India, Indonesia, Kina og muligens rundt Sør-Afrika, Brasil. Mumbai, Delhi, Shanghai den andre, Jakarta, Bangkok, Seoul og Taiwan er de andre jeg kommer på i farten Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Asia er undervurdert.. Tjener mye mer på Beijing enn på Paris CDG på #1152, til tross for flere ruter fra Paris. Området mellom Beijing - Shanghai - Tokyo - Taiwan - Hong Kong har ganske stort potensiale, men de er ikke like tett plassert som i Europa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 @ #1723: Det er helt surrealistisk hvor lett det er å bygge seg opp med lite konkurranse. Trikset er å konsentrere seg om alle flyplassene som ligger nært basen, selv om de bare har 1M pax eller mindre. Hippie Express har ingen ruter over 500nm Og hvis noen har masse tokens til overs så anbefaler jeg å bruker "premium gate search", den gjør livet mye lettere. @ #1152: Det er kaostilstander i Hippie Express. Har utfordret hegemoniet til PolAir og Cathay Pacific, og de svarer med massiv priskrig.. Men har fått satt inn 5x 757 og 2x 777 i langdistanseruter, og 3x 777 kommer inn i løpet av dagen. Er det en likefrem måte for meg å plotte mine ruter på også? Jeg får ikke det frem på en enkel måte. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Bestilte akkurat en Fokker 100 på 1723! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Bestilte akkurat en Fokker 100 på 1723! Da er vi to Jeg bestilte selvsagt den dyreste til over 40M Endret 20. oktober 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Da er vi også to. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Er det bare jeg som sliter med siden til AM? får ført opp noen ruter, så svarer ikke siden lenger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå