Imsvale Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Vi kan jo diskutere navn i mellomtiden da. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 "No Discussion" Siden vi er fra diskusjon Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jepp, i overkant av 10M for en allianse. Star Alliance er tatt allerede desverre. Flystyrt? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Viking Alliance. Foreslår forresten at de interesserte ser igjennom wiki-artikkelen om allianser, så alle vet hva det innebærer. Endret 20. september 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
Mitez Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Har nå fylt opp maksimalt antall ruter på Boeingen min, hva å gjøre nå? har 1.8 million, noen tips? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Lei eller kjøp et fly nytt fly og fyll opp nye ruter med det PS: Jeg får om en time ca. et fly med 20 seter og en range på 850. Jeg kan strekke meg til Munchen og Frankfurt, men føler det er dumt med et såpass lite fly. Kunne jo enkelt ha fyllt en 737 til de destinasjonene. Så, kjør på med mindre destinasjoner eller Frankfurt & co.? Lenke til kommentar
Mitez Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Nytt fly, sånn til ca 50-60 millioner? noen tips til noen, gode, billige? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg er lett med på en allianse, men tror jeg må spare litt penger noen måneder nå. Er spent på hvor mye jeg kommer i minus når neste måned starter om to timer. Ser at Ragnarok Airlines rykker ifra meg som bare det på rankingen! Du må jo tjene penger som gress Zetheus Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Begynn heller med mindre fly, som Dash-8, Fokker 50, Bombadier CRJ-100 eller lignende. Kjør i gang småruter, man tjener godt på det! Edit: Joda, tjener ganske greit, men det er kostnader forbundet med det også. Ryker nok et stykke ned om to timer... Spørsmålet er da: Kjøpe nytt fly nå eller større i morgen...? Hmmm... Edit2: Tenkte på en liten ting. Gi en lyd om hvor vi har baser, så vi ikke kludrer til ruter for hverandre? Mener å huske at følgende flyplasser har baser: Vilnius Int, Zürich Airport, Gardermoen, Pulkovo International, Copenhagen, Christchurch International, O.R. Tambo International, Roma – Da Vinci, Toulouse. Flere? Edit3+: Legger til, legger til! Endret 20. september 2010 av Zetheus Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Nytt fly, sånn til ca 50-60 millioner? noen tips til noen, gode, billige? Du kan prøve å holde øye med leasingmarkedet og se om det dukker opp noe bra, ellers kan du kjøpe et mindre fly til 5-10 millioner (ca. 50 seter). Anbefaler ikke å kjøpe gamle, store fly på bruktmarkedet, da vil du få vedlikeholdskostnader av en annen verden. CRJ-100 som ligger der nå er ok kjøp. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Mener å huske at følgende flyplasser har baser: Vilnius Int, Zürich Airport, Gardermoen, Pulkovo International. Flere? Dunder Mifflin har base i Copenhagen mener jeg. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Jeg får om en time ca. et fly med 20 seter og en range på 850. Jeg kan strekke meg til Munchen og Frankfurt, men føler det er dumt med et såpass lite fly. Kunne jo enkelt ha fyllt en 737 til de destinasjonene. Så, kjør på med mindre destinasjoner eller Frankfurt & co.? Hehe, jeg får sitere meg selv på denne. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Kiwi Airlines: Christchurch International South African Airways: O.R. Tambo International Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 *Snip* ...anbefaler ikke å kjøpe gamle, store fly på bruktmarkedet, da vil du få vedlikeholdskostnader av en annen verden.... Crap! Jeg har et eldgammelt 737-200 som da tydeligvis ruster som en gammal ford, lekker som en skoda og er like mye verdt som en lada i god stand. Jaja, jeg tjener forhåpentligvis mer på det enn det koster... Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Trykk på Operations så får du et enkelt regnskap. Se på Daily Revenue. Er den positiv? Husk at leie for gates, vedlikeholdskostnader og eventuelle leasingutgifter trekkes fra konto i slutten av hver måned. Det bringer gjerne med seg røde tall i banken en stund inn i den nye måneden i starten. Som Mchansern sier, så lenge «Projected Totals for End of Month» er svart (ikke rød), så går det rett vei. Min daily revenue ligger på 116'000 Så det må være bra Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg får om en time ca. et fly med 20 seter og en range på 850. Jeg kan strekke meg til Munchen og Frankfurt, men føler det er dumt med et såpass lite fly. Kunne jo enkelt ha fyllt en 737 til de destinasjonene. Så, kjør på med mindre destinasjoner eller Frankfurt & co.? Hehe, jeg får sitere meg selv på denne. Tror ikke du vil tape penger på det, og du kan sikkert kjøre billettpriser på 7-800 med det flyet. Så lenge du tjener minst 20.000 per dag på ruten vil du nok gå i pluss, og så kan du sette inn en 737 når du får fatt i det. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Crap! Jeg har et eldgammelt 737-200 som da tydeligvis ruster som en gammal ford, lekker som en skoda og er like mye verdt som en lada i god stand. Jaja, jeg tjener forhåpentligvis mer på det enn det koster... Det vil du få svar på klokken 22 Men jeg leste på forumet på Airline Mogul at vedligeholdskostnader er en funksjon av nypris og alder http://stephenm.org/smfforum/index.php?topic=11485.0 Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Damn. Med andre ord har jeg kjøpt katta i sekken. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Damn. Med andre ord har jeg kjøpt katta i sekken. Som sagt, vent og se hva vedlikehold blir når ny måned starter. Det er litt dårlig at det ikke blir opplyst skikkelig i spillet, samt at det burde vært en måte å se kostnader på hvert enkelt fly. Kjøpte en brukt Dash 8 som var 3 år gammelt, og da økte vedlikehold til rett over 5M i måneden Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Jeg får om en time ca. et fly med 20 seter og en range på 850. Jeg kan strekke meg til Munchen og Frankfurt, men føler det er dumt med et såpass lite fly. Kunne jo enkelt ha fyllt en 737 til de destinasjonene. Så, kjør på med mindre destinasjoner eller Frankfurt & co.? Hehe, jeg får sitere meg selv på denne. Du kan jo alltids oppgradere når du får større fly. Men det er jo ikke sikkert det lønner seg å sende så små fly til så store flyplasser. Dyre gater er det òg. Sånn som spillet er lagt opp kan en nesten ikke gjøre annet enn å prøve seg fram og se hva en tjener best på. Tips til folket: Forumtråden Route profit vs. gate costs. Edit: Mener å huske at følgende flyplasser har baser: Vilnius Int, Zürich Airport, Gardermoen, Pulkovo International, Copenhagen, Christchurch International, O.R. Tambo International. Flere? Toulouse (TotalAir; Mitez), Roma – Da Vinci (Panerai Airlines; Panerai). Endret 20. september 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå