Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 ruter med 0.5? Høres ikke helt lurt ut!!!

 

Som regel tjener man mer på to ruter med 0.5 enn en på 1, så why not? Fin måte å få tid til flere ruter på :)

 

Edit: Hvis noen trenger fly, så ligger det et skamtilbud på 737 til leasing nå. 737-200 til 1,35M i måneden.. Og jeg som er i minus :no:

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Er det maintenance fees på leasa fly? Den 737 har vært litt i trafikk da.. vet ikke om det har noe å si

 

Nei. Den som leaser ut betaler alt av vedlikehold, så alder og tidligere bruk av flyet er irrelevant. Hvis du vil lease den så må du være rask før noen andre ser tilbudet. Hvis du ikke vil ha den så tar jeg den :thumbup:

 

Edit: Der var den visst borte vekk ja..

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Synd... Er dette et brukbart fly btw? KFC CV5800 fra Kelowna Flightcraft Group ligger på latest aircrafts

 

Ser greit ut det. Det ser ut som en litt raskere og dyrere utgave av BAe ATP og ATR 72, så er nok verdt prisen og vel så det.

 

Men bare sånn at du vet det, ikke kjøp et av de gamle 737-ene på bruktmarkedet! De er ofte veldig billige, men vedlikeholdet kan koste deg mange millioner. Er et par her i tråden som har brent seg på det tidligere..

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Fordi at?

 

Som regel tjener man mer på to ruter med 0.5 enn en på 1, så why not? Fin måte å få tid til flere ruter på   :)

Hvis man er opptatt av et snev av realisme så går jo ikke dette. 0.5 frequency er bort første dag, og retur andre. For at dette skal gå må flyet i praksis trylles fra en flyplass der det stopper og til den andre.

 

Jeg tenkte litt feil. Wikien sier at det går. Hvorfor har ikke dere fortalt meg det før? Da hadde jeg sluppet ruter på 18 nm og 19 nm :p

Lenke til kommentar

Litt keen på å lease et Concorde selv jeg, men får vel vente til jeg har en litt sterke økonomi og opprettet en mer eksotisk base.

 

Og er ikke egentlig ATP et bedre valg enn ATR 72? Joda, rangen er dårligere, den tar to passasjerer mindre, men har bedre fart og bruker mindre drivstoff. Koster også noe mindre. Men det går vel kanskje mer på behov? Min ATP skal forsåvidt gå fra Flesland til Paris Orly, Düsseldorf, Praha og Helsinki.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Det varierer alt etter hvilke ruter som er tiltenkt flyet.

 

Siden jeg nå har begynt å skifte til større jetfly, så blir det vel slik:

 

Passasjerer > Pris > Speed > Range > fuel usage. Turn time ser ut til å henge sterkt sammen med antallet passasjerer, så den ser jeg minimalt på. Ellers forutsetter jeg at speed og range er av fornuftige verdier, dvs speed > 450 og range > 2500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...