Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått restarta brukeren min, og startet i Stavenger - Sola.

Men, et lite spørsmål. Jeg har laget en liten rute til Danmark. Jeg valgte hvor i Danmark flyet skulle fly (leier en port i Aarhus). Jeg valgte hvilket fly jeg skulle bruke, og hvor mye billetten skulle koste (Det var vel det vi velger? Der vi kan skrive inn et siffer, og så klikke på update)

Men. Hvordan vet jeg hvor flyet befinner seg? Altså. Om det fortsatt er på Sola, eller om det er i luften, eller i Danmark. Må jeg gjøre noe for at det skal lette, eller letter det automatisk?

 

Takker og bukker for svar!

Lenke til kommentar

Gitt en frekvens på 1.0 flyr det tur og retur Danmark-Stavanger én gang hver dag. Det vil si at flyet befinner seg, til din disposisjon, i Stavanger for eventuelle andre flyvninger. Hvor mange flyvninger du får plass til på de 24 timene du har å ta av for hvert fly avhenger av hvor lange rutene er – naturlig nok – pluss Turn Time imellom da.

 

Du kan ikke fly videre fra Danmark før du eventuelt oppretter en base der.

Lenke til kommentar

Ah. Nå skjønte jeg litt mer. Men:

a446569736d8519c3da291e39ec5123c.png

 

Den frekvensen du mener? Den står der automatisk, og jeg er usikker på hvordan den endres. Eller tar jeg helt feil nå?

Og er det mulig å sjekke hvor flyet befinner seg akkurat nå?

 

Du kan ikke fly videre fra Danmark før du eventuelt oppretter en base der.

Men det er vell mulig å få flydd flyet tilbake til Sola igjen?

Lenke til kommentar

Det kommer uansett tilbake til Sola :p

Det du har ringet rundt er maks ganger du kan fly. Der er det 7.5 freq da kan du ikke velge mer en 7.5. Dette tallet minsker for hver gang du lager en rute med samme flyet da det får mindre og mindre ledig fly tid hver gang du lager en rute ;)

 

Edit: For og endre antall ganger du fly frem og tilake trykker du på Daily Services og anbefaler deg og ta mye mer betalt for flyturen, dette velger du under Proposed Fare

Endret av simentp
Lenke til kommentar

Det kommer uansett tilbake til Sola :p

Det du har ringet rundt er maks ganger du kan fly. Der er det 7.5 freq da kan du ikke velge mer en 7.5. Dette tallet minsker for hver gang du lager en rute med samme flyet da det får mindre og mindre ledig fly tid hver gang du lager en rute ;)

 

Edit: For og endre antall ganger du fly frem og tilake trykker du på Daily Services og anbefaler deg og ta mye mer betalt for flyturen, dette velger du under Proposed Fare

 

Takker! :)

Var litt redd for at jeg ville få mindre passasjerer hvis jeg setter opp prisene så mye mer.

 

EDIT:

Selv om det står 7.5 der oppe, så flyr jeg bare "med en frekvens" (vet ikke hva det kalles) på 0.5, ettersom det er det jeg har valgt på Daily Services?

Endret av stigah
Lenke til kommentar

Daily Services = frekvens. :)

 

0.5 betyr tur dag 1, retur dag 2. 1.0 betyr tur og retur samme dag, men ikke mer. Skjønner du logikken?

 

Selvsagt får du flyet tilbake fra Danmark. Flyet organiserer seg selv, og du får ikke lov til å sette opp ruter slik at flyet ikke kommer seg tilbake til basen for å fly de andre avgangene fra Stavanger. Setter du opp en oversikt vil du se at du kan ha maks to stykk 0.5-flyvninger per fly.

 

Frekvensen er altså antall returflyvninger per dag. En halv returflyvning per dag betyr som nevnt tur og retur i løpet av to dager.

 

Men hold deg til maks 1.0, og sett heller opp ruter til andre destinasjoner med resterende tid.

 

Alt dette og mye mer står i wikien, som du strengt tatt bør gå til først om du lurer på noe. ;)

 

Var litt redd for at jeg ville få mindre passasjerer hvis jeg setter opp prisene så mye mer.

Det er bare å prøve det, oppdater med høyere pris til du går under 100%, så setter du gradvis ned igjen og finner the sweet spot – høyeste pris med 100% load. Etter hvert blir du bedre til å gjette også.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Nå må vi få opp en allianse her :) Denne Cathay frister meg med gode tilbud om jeg joiner hans allianse, men det er jo drita kjedelig, snart har den jo alle på spillet.. Få opp en, jeg foreslår navn High Wings siden vi alle kommer fra HW.no

 

Hvem er i såfall med?

 

Skal jeg leie en brukt 737-200 adv eller en mindre 19 seter? Eller isåfall kjøpe en ny 15 seter for samme pris? Heller mot 737 for 3 millioner i leasing en periode

Lenke til kommentar

Nå må vi få opp en allianse her :) Denne Cathay frister meg med gode tilbud om jeg joiner hans allianse, men det er jo drita kjedelig, snart har den jo alle på spillet.. Få opp en, jeg foreslår navn High Wings siden vi alle kommer fra HW.no

 

Hvem er i såfall med?

 

Skal jeg leie en brukt 737-200 adv eller en mindre 19 seter? Eller isåfall kjøpe en ny 15 seter for samme pris? Heller mot 737 for 3 millioner i leasing en periode

 

Jeg er med! Ser at det er hele 4 fra forumet som står som "Pending Members" i One World-alliansen, så vi må få ræven i gir. Er bare et spørsmål om penger enn så lenge, det koster jo 10M å starte en allianse :(

 

Hvis du snakker om å kjøpe en 737 brukt så vil jeg fraråde det, Zetheus (Ragnarok Airlines) fikk store problemer med vedlikeholdskostadene på en han kjøpte..

Edit: Må lære meg å lese hele innlegg! 737 i leie for 3M er en fin pris det..

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Ah! Tror jeg misforstod ganske mye akkurat nå.

 

1ffd73518628e64a2cbf50f059497886.png

 

Så 120 betyr altså €120? Da synes jeg det var litt lite ja. For jeg trodde nemlig at billettprisen var på €13,837 nå! Eller har jeg feil nå igjen?

 

120 er billett prisen ja, Ser du ikke får særlig profit av den ruten der, prøv og bytt daily service til 1 og juster billetprisen opp til akkurat 100%, så leier du en annen gate gjør det samme der daily service 1, du kan bruke samme fly til forskjellige destinasjoner, mitt fly går nå til 5 forskjellige gates og tjener 177 000 i Timen.

 

Edit: ser du har et annet fly type en meg, spiller du på public world? du bør allikavel greie og få en profit på ca 70-100 av det flyet i DOC ved bruk av mange gates, se på reasearch at rutene ikke er for lange og at det ikke er mange konkurenenter på rutene. du tjener mer på f. eks 4 korte ruter enn 2 lange ruter.

Endret av Nordvi
Lenke til kommentar

Her er mitt nye rutekart:

 

 

Rutekart2.png

 

 

Har fått utvidet mye syntes jeg i forhold til i forrigårs. (for de intereserte se noen sider bak, har lagt det ut ;) )

Skal være totalt 45 ruter.

Noen som har noen ideer om hvor jeg skal legge neste base?

Har tenkt litt på Tyskland, Frankrike, Sveits da? Zürich kanskje? Any ideas?

Endret av simentp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...