Alte-to Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Prøvde og forklare mest i tittel Ser etter veggfeste til en samsung 46" LCD 8-serie. den ER jo utrolig lett, tross "størrelsen" så... tror dere det går ann og bruke et veggfeste for 23"-37" max 40Kg sjekk link da Veggfeste 1 Veggfeste 2 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 personlig så ville jeg ikke tenkt noe særlig over at den er for mange tommer. er jo ikke som veggvestet ser tven og tenker nei noe så svært vil ikke jeg holde nei og nekter å holde tven ville sett på vekt og festemetoder, dvs at hullene på tven passer til hullene på veggfestet. ser at du har linket til et feste med tilt på, "mengden" tilt kan jo bli påvirket av større tv vil jeg tro. Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 det vil bli litt større belastning fordi vekten vil komme lengre vekk fra festet. Men om du har mye å gå på burde det ikke være noe problem. Om tven din er nære maxvekten ville jeg nok sett meg om etter et annet feste. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 ..er jo ikke som veggvestet ser tven og tenker nei noe så svært vil ikke jeg holde nei og nekter å holde... Hahaha, good one! Den veier vell ca 26 kilo Det med festemetode er jo en good del research på å finne ut av da nesten enklere å bestille og se (gikk på hjemmesiden til produsenten av veggfeste. SA37. ser jo bedre ut på siden til produsenten enn komplett no ) takker for svar Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) det vil bli litt større belastning fordi vekten vil komme lengre vekk fra festet. Men om du har mye å gå på burde det ikke være noe problem. Om tven din er nære maxvekten ville jeg nok sett meg om etter et annet feste. Vel, egentlig er ikke det relevant. Veggfestet skal selvfølgelig være sertifisert for å bære tyngden av TVen ytterst på festet (+ sikkerhetsmargin). Det er neglisjerbar tykkelsesforskjell mellom eksempelsvis en 32" og en 46", så de har tyngdepunktet (massesenter) ca. på samme plass. Det er rimelig å anta noenlunde uniform vektfordeling i en flatskjerm, så massesenter vil befinne seg ganske omtrentlig midt på TVen. Dette vil være uavhengig av flatestørrelsen. Dermed vil ikke momentet på festet endre seg selv om man endrer størrelse på TVen, gitt at vekten er den samme. Man kan dermed fint montere en større TV enn angitt på et veggfeste så lenge den er innenfor den gitte maks vektgrensen og festet er stort nok til å dekke TVens monteringshull. (Dette er selvfølgelig gitt at man får festet TVen skikkelig i veggen. Om en er i tvil kan det være lurt å kjøpe et større feste for å få en større flate å fordele vekten utover. TV-størrelse er kun oppgitt på veggfester for å gjøre det lettere å finne rett feste. De fleste husker ikke vekten på TVen og avstanden mellom festehullene når de handler veggfeste. Et feste for 32-42" vil derfor i nært alle tilfeller være såpass lite at det vil skjules bak en 32", men såpass stort at det lar seg montere på nært alle 42". Vekten er da dimensjonert for å dekke nært alle 42". Om festet er dreibart skal den oppgitte vinkelen stemme for en typisk 42". Om man bruker det til en større TV må man derfor bare passe på at festeanordningen passer og at man er innenfor maksvekt. Vinkelen man kan dreie et fleksibelt feste blir naturligvis mindre med en større TV påmontert. Endret 18. september 2010 av chrlod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå