Gå til innhold

Min tolkning av ressurstrådene! Hjelp! Daglig kosthold! ..laktoseintoleranse?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en snart 18 år gammel gutt som er på full vei til å bli treningsnarkoman i form av jogging, økter og fotball på fritiden, og treningssenter hver tredje dag. Jeg har elendige søvn og kostholdsrytmer og prøver nå å fikse dette. Jeg føler nå et begynnelsesprogram som jeg vil endre til et styrkeprogram (bole, få masse) etter en måned. Jeg fikk dette programmet hos instruktøren, kan jeg begynne å trene styrke med en gang, eller må jeg gli inn i det med mitt nåværende program?

Det jeg bet meg fast i var en del av ressurstråden som jeg vil bruke til å forme mitt kosthold.

Karbohydrater på morgenen og en time etter trening

Proteiner til hvert måltid

Et daglig proteininntak i gram på CA kroppsvekta di ganger 2. Optimalt sett bør du ha et proteininntak på kroppsvekta di ganger 3.

Eksempel: Om du veier 80Kg og vil ha et optimalt proteininntak bør ditt daglige inntak ligge på CA 240g protein.

Ikke spis karbohydrater i timene før du legger deg, da dette lett blir til kroppsfett når du er inaktiv (sover).

Fett inntas etter ønske. Bruk CA 1 spiseske olje til hvert måltid dersom du ønsker å legge på deg.

Jeg veier bare 63 kilo, og vil gjerne få masse og muskler. Jeg har ikke planer om å kjøpe pulver eller noe lignende, men vil gjerne kjøpe en form for Whey? som inntas en time etter trening (proteintilskudd). Ellers spiser jeg brødskive med makrell i tomat en time før trening, 2 bananer etterpå (burde jeg spise rosiner også kanskje?) og bare div. sunn mat en time etterpå. Det jeg har bitt meg merke i er at mange av disse shakene osv inneholder melk, og havregryn skal jo gjerne inntas med det også. Er det noen som har tips eller linker til kostholdsplaner som har medregnet laktoseintoleranse og noen som vil gå opp i vekt og masse? Og feks. linker eller forslag til shaker som medregner dette?

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...