Gå til innhold

Minst fysisk krevende førstegangstjeneste?

didleik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rekruttskolen må du gjennom uansett, men etter det kan du for eksempel søke deg som en eller annen ass. stilling. Presteass, I-ass, PIO-ass, alle den typen stillinger er relativt lite fysiske, men så vil du vel neppe ha det de fleste tenker på som førstegangstjeneste heller.

Egentlig kan du bare begynne å trene. Du må absolutt ikke være ett overmenneske, som har gått på skiskyting i 15 år for å komme inn i forsvaret. Høres ut som det er en stund til du evnt. skal inn, så det er bare å legge seg i trening.

Edit: skrivefeil

Endret av southparkman
Lenke til kommentar

Det er krav på fysisk form for diverse stillinger, men de er som regel veldig stor konkuranse om, og som tidligere ble nevnt er ikke de lite fyskisk krevende stillingene, noe spesielt militært i det hele tatt, men kravene for godkjent NATO soldat er:

16 armhevinger

24? Situps

4 hangups

13:45 3000 meter

Om jeg ikke husker helt feil i skrivende øyeblikk, det er vel oversikt over kravene på forsvarets internettside!

Edit: Svarte nok ikke på spørsmålet til TS, men stillingen MIN som ops.ass i bodø er nok tidenes slappeste

Endret av Kreatoon
Lenke til kommentar

godkjent nato-soldat er 16 push, 20 situps, 4 hangups og 15 min på 3000meter

Med andre ord ikke spesielt krevende. Eneste mange trenger å trene på er hangups, da dette kanskje etter min personlige mening er det "tyngste" av alle NATO-kravene.

Du skal ha rimelig dårlig kondis dersom du tar en 3000 meter på over 15 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...