jooonas91 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Heisann! Jeg har en ca. 3 år gammel stasjonær HP stående her, og den har ikke vært i bruk på over et år nå pga. av skjermkortet har kortsluttet av en eller annen grunn. Jeg har ingen anelse hvilket hovedkort det er i den, men jeg vet at det er et Nvidia Geforce 8500-skjermkort med 512 MB RAM, 2GB RAM, og ellers helt ordinære specs. Er det noen som vet om et nytt skjermkort som kan passe inn her så jeg får PC'en i orden igjen? (Kan ikke så mye om innsiden av PC'er, så jeg beklager hvis dette var et dumt spørsmål.) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hvilket skjermkort som passer i den HPen, kommer an på hvilken modell det er, og om den har AGP eller PCI-E spor for skjermkortet. Men er den 3 år gammel, er det nok store muligheter for at det er PCI-E spor i den, og da er jo ganske så mange kort å velge mellom. Men som sagt, kan du si hvilken HP modell det er og hva PCen brukes til, er det lettere å anbefale et nytt skjermkort. Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Takker for svar! Skal prøve å finne ut mer om modell og andre saker asap. Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Fant PC'en! http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01113048&tmp_track_link=ot_faqs/top_issues/en_dk/c01113048/loc:1&lc=en&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3462882 Her er en liste med alle ting som er verd å vite om maskinen Endret 20. september 2010 av jooonas91 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Den har PCI-E spor, så da er det kun spørsmål om hvor mye et skjermkort skal koste. Det finnes så mange kort, så det å anbefale et, er ikke lett. Så kan du antyde til hvilken bruk og prisklasse det er snakk, vil det hjelpe mye. Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Er bare på utkikk etter et rimelig billig et, til litt gaming, photoshopping osv. Har en Xbox som tilfredsstiller mine grafiske behov, så det har vært nok med et med 512-1GB minne. Pris rundt tusenlappen kanskje? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg har satt opp en liten sammenligning mellom 3 skjermkort. Av de 3 kortene er kanskje XFX kort å foretrekke hvis du har bruk for Displayport, noe de andre to skjermkortene ikke har. På en annen side kommer Asus kortet med 3 års garanti, noe som er verdt å merke seg, de andre to har 2 års garanti fra fabrikant. Geforce GT 240 kortet er det klart svakeste med kun 512 MB minne, men grunnen til at jeg tok med det er at det har GDDR5 minne, slik som de to Radeon kortene. De to Radeon kortene er stort sett like bortsett fra Displayport på XFX sitt kort. Personlig hadde jeg kanskje valgt Asus skjermkort på grunn av at Asus normalt har god kvalitet og pga 3 års garantien. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ville helt klart satsa på noe litt nyere, så hvorfor ikke et GTX450? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=606865 Kommet meget bra ut i tester, støysvakt og ytelsessterkt. Vil nok fylle dine behov helt utmerket. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Absolutt et kort å satse på det ja. Bra skjermkort til liten pris. Jeg så bare etter kort opptil 1000,- kr da. Endret 20. september 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
genesis Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) ATi HD 5750 eller 5770 er lett å finne på bruktmarkedet her eller finn.noDette burde du kunne få for 600-800,- inkludert frakt.Ettersom Nvidia GTS 450 er splitter nytt, og derfor ikke vil være mulig å kjøpe brukt med det første, er definitivt ett brukt ATI kort av nevnte typen å foretrekke. Angående ytelse så ligger det veldig likt. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Må bare si tusen takk for svarene! Tror det blir et GeForce GTS 450. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå