OnklD Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Vurderer å gå til innkjøp av en macbook pro, ettersom jeg har jobbet med andre mac modeller tidligere er jeg svært fornøyd med os'n etc. Skal ikke diskutere mye på pris, men har sett meg ut 15 tommeren med i7 og 4 gb ram, kommer da på rett under 19.000, hva vil gj. levetid være? Er litt usikker på om jeg orker ut med 20k om maskinen må byttes etter tre år. Skal i hovedsak brukes til bilderedigering/webdesign. Det meste i adobe serien om man ser bort ifra videoredigering med andre ord. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Den holder nok betraktelig lenger enn tre år. Jeg kjøpte en Macbook i 2006 (hvit plast), og den har overlevd helt til nå selv om jeg behandlet den særdeles dårlig. Byttet den nylig ut med en MBP, hovedsaklig fordi den bråket som et treskeverk og jeg ville ha litt mer kraft enn hva Macbooken kunne gi meg. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hvor lenge den lever tror jeg stort sett er opp til deg selv. Delvis avhenger det selvsagt av hvordan den behandles, men minst like mye går det på hva man velger å akseptere. Om tre år kommer det selvsagt til å finnes Macer som er langt kjappere enn det vi kjøper i dag, og om du alltid velger å bruke dette som referansepunkt er du nødt til å ende opp skuffet ved å beholde maskinen. Om du derimot ser på om ytelsen er såpass at det ikke er til betydelig hinder for praktisk arbeid ville jeg vært langt mindre bekymret ... Lenke til kommentar
OnklD Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Jeg tenkte mer på fysisk levetid enn, utdatering etc. Siden jeg fortsatt klarer å kjøre cs4 på en gammel macbook g4 (elr 3), regner jeg med at en av de nyere vil holde like lenge. Men det begynner å bli tregt ja. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Unibody-maskinene er solide saker. Behandler du den pent skal det mye til for at den ikke varer mer enn tre år. Ved tung bruk kan det nok svare seg å bytte batteriet når det har gått såpass med tid, men det er knapt unikt for Apple-maskiner (litt mer unikt at det må gjøres på verksted, riktignok ...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå