Ghazaa Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg ønsker å kjøpe mellomringer, og Kenko er vel det eneste merket jeg har hørt om. Synes prisen på disse på ebay er ok, og blir å beestille derfra. Er det noen som har erfaringer med dette? Prisene er høvelig like, men innpakningen på bildene varierer veldig. Er noe av dette uorginal vare? Er det noen andre merker som er bedre uten å måtte gå så mye opp i pris? Evt noen som er nesten like bra til halve prisen? Synes det er viktig å ha kommunikasjon mellom hus og optikk så dealextreme-variantene er ikke aktuelle. Lenke til kommentar
arela Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hvilket kamera skal du ha de til? Jeg husker ikke betegnelsen på mine, men det står DG og antall millimeteer på dem. De er for Nikon og har cpu kontakter slik at objektivet virker som mellomringene ikke er der. Jeg har vridd istykker en av de tre i settet, men hvis du ikke er uforsiktig , så er de fine. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Har kjøpt et sett Kenko-ringer til Canon, og de funker som fanken. De sitter ikke helt som støpt som andre Canon-ting, men funker helt fint - ingen problemer med elektriske kontakter, og de alle de nye Kenko-ringene til Canon har også støtte for EF-S-objektiver. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Mener å huske det var en fyr som mente at Canons egne mellomringer var så mye bedre, fordi det var "Canon-luft" i dem. Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Har kjøpt et sett Kenko-ringer til Canon, og de funker som fanken. De sitter ikke helt som støpt som andre Canon-ting, men funker helt fint - ingen problemer med elektriske kontakter, og de alle de nye Kenko-ringene til Canon har også støtte for EF-S-objektiver. Vet du hvordan jeg ser om det er av de nye? 15-85m som jeg har til 7D er jo EF-S. Ikke det at jeg tror jeg blir å bruke dette objektivet med mellomringene, men det hadde jo vært greit å ha muligheten.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Vet du hvordan jeg ser om det er av de nye? 15-85m som jeg har til 7D er jo EF-S. Ikke det at jeg tror jeg blir å bruke dette objektivet med mellomringene, men det hadde jo vært greit å ha muligheten.. Kjøper du dem i butikken nå, så er det de nye. Å sjekke for "gammel" versjon er bare relevant hvis du kjøper brukt. Lenge siden de ble oppdatert. De har i så fall hvite EF-S prikker i tillegg til de røde EF-prikkene. Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Vet du hvordan jeg ser om det er av de nye? 15-85m som jeg har til 7D er jo EF-S. Ikke det at jeg tror jeg blir å bruke dette objektivet med mellomringene, men det hadde jo vært greit å ha muligheten.. Kjøper du dem i butikken nå, så er det de nye. Å sjekke for "gammel" versjon er bare relevant hvis du kjøper brukt. Lenge siden de ble oppdatert. De har i så fall hvite EF-S prikker i tillegg til de røde EF-prikkene. Aaah... takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå