madammim Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hei. Har hatt denne TV-en siden juni i fjor. Den har virket perfekt inntil for ca. 1 uke siden. Da slo den seg plutselig av og på under spilling på Wii. Hørte bare et par klikk, bildet ble borte, og TV-en startet opp igjen (i TV-menyen som den alltid gjør når man slår den på). Så gikk det et par dager og TV-en virket normalt inntill den plutselig slo seg av og på igjen, denne gangen under TV-titting fra satelitt. Etter dette har denne feilen skjedd oftere og oftere. I går kveld skjedde det 3-4 ganger under TV-titting. noen som har hørt om slike feil på Panasonic sine TV? Det er vel bare å sende den inn, men jeg frykter at når dette er en periodisk feil så kan jeg ende opp med å betale porto begge veier, samt et gebyr... En tanke som har slått meg er hvorvidt det er mulig at annet utstyr/naboens fjernkontroll eller noe slår inn på TV-en og forårsaker dette. Noen som har meninger om hvorvidt dette er mulig/trolig? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 om naboen sin fjernkontroll skal påvirke din tv så må han mest sannsynlig også ha samme tv merke. samtidig så må det være mulig for de infrarøde lyset å nå mellom din og naboens tv ( sa fremst han ikke bruker den i et annet rom) . nå er jeg ikke sikker på hvor langt original fjernkontrollen når. hvis naboen bruker en av disse universale fjernkontrollene så når nok signalet lengre. uansett så må både du og naboen ha plassert tven i nærheten av et vindu. naboens vindu ( tv stue) må da vende mot din tv stue. det er enda en mulighet til. de kan være en innstilling på tven som gjør det. Nå kjenner jeg ikke den modellen men vet at flere merker har en timer som slår av tvn etter en tids bruk. nå er det neppe timmeren som slår inn, men det kan være noe annet . at en tv skal starte opp med menyvalget har jeg ikke vær ute for. derimot så starter dekoderen ( for tv kanalene). hvis den har innebygget dekoder så kan jeg forstå det . sikker på at det ikke er enn eller anene automatisk innstilling som er slått på ? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Takk for svar! Dette med naboen og fjernkontroll var bare en søkt teori da Tv-en slår seg både av og på, noe som krever 2 trykk på fjernkontrollen med noen sekunders mellomrom. Vet ikke hvorvidt dette er mulig i det hele tatt. Feilen er altså som følger: Bildet blir borte, jeg hører 2 klikk og etter 2-3 sekunder starter TV-en opp i TV-menyen (som den alltid gjør når jeg slår på TV-en). Jeg må da velge "av" og "hdmi1" fra menyen for å få tilbake bildet på TV-sendingen. Det virker som om strømmen kuttes et halvt sekund, men det er ingen blink i lysene når det skjer. Noen flere som vet noe? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) På en Panasonic kan du selv velge at TV'n selv starter opp med HDMI inngang 1, hvis du vil det. Da må du inn i det som kalles "hotel menu", som er en brukerskjult meny. Du kommer inn dit ved å trykke en bestemt tastekombinasjon på knappene som sitter på selve TV'en - jeg husker ikke helt hva det var nå, men du finner det vel ved å google "panasonic hotel menu", tenker jeg. Når du er inne i den menyen - vær forsiktig med å forandre på noe annet enn det som kalles "initial input" på engelsk ... trykker du feil her inne kan du ende opp med en TV som ikke fungerer i det hele tatt. Og det er vel nettop årsaken til at denne menyen er "hemmelig". Forøvrig, det problemet ditt har jeg ikke noe svar på ... kan det være at TV'en går varm, og at den derfor selv slår seg av et øyeblikk? Virker viftene? Får TV'en tilstrekkelig luft? Endret 18. september 2010 av thomit Lenke til kommentar
madammim Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Takk for tips om "hotell meny". Skal se på dette etter at TV-en er i orden igjen Jeg kan høre i alle fall 1 vifte, og TV-en står på foten, så det er mye luft rundt den. Etter en slik restart så virker alt normalt i flere timer, før den eventuellt restarter på nytt, for så å virke i flere timer igjen. Merkelige greier. I går kveld skjedde det 2 ganger. Er litt redd for å sende inn et produkt til reperasjon/garanti med periodisk feil, så jeg håper nesten den tar kvelden helt og holdent... Lenke til kommentar
madammim Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Kontaktet Panasonic service og fikk beskjed om å resette tilbake til fabrikkinstillinger. Etter dette har TV-en fungert som den skal. Må det bare holde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå