Gå til innhold

Vurderer å selge min PS3 60 GB og kjøpe meg ein nye slim 250 GB? Er det lurt?

balder

Anbefalte innlegg

Eg har i dag denne gamle utgaven som heit ps3 60 GB som er bakoverkompatibel med ps2. No vurderer eg å enten kjøpe ny PS3 slim utgave 250 GB eller oppgradere harddisken på min gamle ps3. Kva er lurast?

Utsjåandemessig så er den gamle PS3 penere!

Ny harddisk til ps3 koster ca 600 kr,- og ny ps3 slim kan eg få for ca kr. 2100,-. Så da er prisdif. for liten. Så da er det lurast å kjøpe slim.

Er det noko anna som er bedre med ps3 slim?

Kva hadde dere gjort?

Kva kan eg få for den gamle PS3'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har i dag denne gamle utgaven som heit ps3 60 GB som er bakoverkompatibel med ps2. No vurderer eg å enten kjøpe ny PS3 slim utgave 250 GB eller oppgradere harddisken på min gamle ps3. Kva er lurast?

Ny harddisk til ps3 koster ca 600 kr,- og ny ps3 slim kan eg få for ca kr. 2100,-. Så da er prisdif. for liten. Så da er det lurast å kjøpe slim.

Kva hadde dere gjort?

Hei.

Jeg har samme konsoll som deg. Nemlig første generasjon av ps3 med 60gb og ps2 kompatibilitet. Hvorfor ikke bare kjøpe en ny harddisk? Kjøpte denne her for 2 uker siden fra amentio - WD Scorpio blue 500 gb til 495 kroner. Fungerer supert og du har mye plass! Slipper du å kjøpe en stygg slim + du har penger i lomma! :w00t:

Lenke til kommentar

Oppgrader heller HDD på den gamle maskina di og behold heller muligheten for å kunne spille PS2 spill. Slimmen er i tillegg stygg som ei buse.

Selv har jeg oppgraert min HDD. jeg har det helt supert med masse plass. Absolutt verdt det.

Forøvrig ser jeg at du sammenligner den nye versjonen av playstation 3 med en buse.

Jeg synes det er en noe merkelig, men for all del vittig sammenligning du kommer med.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har samme konsoll som deg. Nemlig første generasjon av ps3 med 60gb og ps2 kompatibilitet. Hvorfor ikke bare kjøpe en ny harddisk? Kjøpte denne her for 2 uker siden fra amentio - WD Scorpio blue 500 gb til 495 kroner. Fungerer supert og du har mye plass! Slipper du å kjøpe en stygg slim + du har penger i lomma! :w00t:

Jeg bestilte samme disk fra samme butikk som deg og jeg måtte vente i hele to uker før den var på posten.

Hvor lenge måtte du vente?

Merk, utseendemessig.

Ikke det som er under overflaten, mine buser kan vertfall ikke kjøre Blu Ray filmer.

Ikke mine heller. Men ligner dine på den nye versjonen av Playstation 3? Det gjør neimen ikke mine.

Lenke til kommentar

Kva hadde dere gjort?

Du skriver lite om hvorfor du vil bytte til PS3, men hvis jeg tolker deg rett er det pga utseende og lite HDD-plass som er hovedgrunnene til din utskiftning av underholdnings-maskinen?

Jeg har vært i samme posisjon som deg, men min grunn var grunnet viftestøy. Jeg løste det hele med å kjøpe en lang HDMI-kabel slik at jeg kunne flytte underholdnings-maskinen til et annet rom.

Det jeg synes er forlokkende med slimen, er at den skal være ganske stillegående.

Lenke til kommentar

Det er ikke langtifra vertfall. Men de har derimot ikke den nydelige pianolakken som den "feite" PS3'en har.Er ikke sikkert alle har like stort behov for å ha noe som ser BRA ut i stua heller, men det er deres sak.

Jeg er vel en av de få som synes begge tar seg dårlig ut. Hvorfor kan de ikke ta hensyn til oss som vil ha standardmål, slik at konsollene kan passe i "racket".

Det kommer annpå hvilken Slim du ender opp med, er mange Slim's som bråker som fly.

Jeg har også fått det inntrykket.Men det skal mye til å slå min Phat

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg bestilte samme disk fra samme butikk som deg og jeg måtte vente i hele to uker før den var på posten.

Hvor lenge måtte du vente?

Hei. Jeg valgte å hente varen i butikken, slik at jeg kunne hente den i butikken neste dag!

Endret av TuRb0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vertfall lest her inne om at det er mange som har byttet Slim maskinen sin mange ganger for å få en som ikke bråket :p

det kan jeg skrive under på!:p

min gamle feite stille 40 gb sluttet å fugnerer og jeg fikk ny slim på elkjøp. den byttet jeg pga mye bråk. dette var en 120 gb. jeg endte da opp med en 250 gb og den bråkte enda mer. lyden penetrerte filmer! var mye værre en noen av de gamle feite. i de gamle feite bråker lufta men i de nye er det selve motoren til masinen som lager en høyrfrikvent motorlyd som laget fæl lyd som penetrerer mye! jeg endte da med en ny 120 gb som var muse stille i forhold:) men den byttet jeg igjen pga den hakket i spill og filmer. fikk ny ps3 slim 120 gb som hakket enda mer og denne bråkte littegranne mer men ikke like mye som de 2 første jeg fikk. jeg har nå tatt pengene tilbake og bestilt en 320 gb ps3 fra cdon.no til 2849 kr. håper denne er stille!

konklusjon: du kan få en slim som er irriterende,

320 gb modellen er ny. (lansert for 2 dager siden) og er på tilbud på cdon.no

så for å summere opp:

jeg har hatt 1 x 40 gb phat. 3x 120 gb, 1x 250 gb og får nå en 320 gb. er møkk lei:P

så om du har en stille phat modell ville jeg heller byttet harddisk:)

eneste fordel med nye er at den er mindre og enklere å ta med seg og i mine øyne er den penere:P.

Lenke til kommentar

Har hatt min 40GB siden den kom ut. For et år siden da jeg endelig kjøpte meg ny skikkelig TV og fikk brukt HDMI-uttaket istede for komponent, fant jeg ut at HDMI-uttaket var defekt. Har aldri gidda sende den inn til service mainly pga den funker, og for det andre at Nordisk Film kan bruke rimelig langt tid på noe sånt. Vurderer sjøl om jeg skal bytte ut til den nye 320GB, eller rett og slett bare 120. Trenger forsåvidt ikke de 200 ekstra.

Forsåvidt kjipt å bruke 3000 spenn på noe man allerede har.

Lenke til kommentar

120 gb koster 2495 på spaceworld, elkjøp

250 gb på elkjøp.no koster ca 2700 + frakt

320 gb på cdon.no koster 2870 inkl frakt

320 gb med ps move koster 2998 på elkjøp.no + frakt og komplett.no + frakt

Istedenfor å bruke 2500 på 120 gb lønner det seg å betale litt ekstra for 320 gb:)

Hadde 40 gb først jeg og nå ser jeg nytten med stor harddisk:). Begynt å legge inn filmer osv

Lenke til kommentar

Den største fordelen med slim versjonen er at den bruker 30 % mindre strøm. Det vil si lavere strømregning, mindre varmeutvikling og mindre støy. At de kan støye likevel er det ingen tvil om, men det skal mer til enn med phat.

Likevel ville jeg heller beholdt muligheten for å spille PS2-spill. Du kan sikkert få solgt den for nesten full pris, for det er mange som vil ha en slik...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...