zharchy Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Halla Skal kjøpe meg et skjermkort... Er Sapphire Radeon 9700 noe å bruke pengene på? Noen anbefaler også Hercules, men så har eg ein fattige sommarjobb òg... Skal bruke ca. 2000,- på nytt skjermkort til denne pcen: I tillegg har jeg bestillt brenner og dvd fra Itbutikken.no Takk på forhånn Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Til ca 2000kr, er det det beste skjermkortet du kan få.. så bare bestill du! Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Til ca 2000kr, er det det beste skjermkortet du kan få.. så bare bestill du! Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg er ingen ekspert, men jeg spurte en venn av broren min når jeg skulle bygge pc. Han sa følgende: ATI har jeg derimot ikke så høye formeninger om. Det er de som har >produsert grafikk chip'en på Sapphire Radeon kortet. Tidligere >produserte de kun billig skjermkort til bruk i billige pc pakker. Dette >har jeg hatt support på, og har mine erfaringer med produktene deres. >Men dette var jo noen år siden, nå har de vist at de kan bedre. Stadig >fighter de med nVidia om å ha det kraftigste skjermkortet. Mye av tiden >leder de. nVidia har nylig laget et nytt programmerings språk som skal >gjøre det enklere å lage 3D spill. Om de er litt smarte, så gjør de det >sikkert vanskelig for andre produsenter å støtte disse spillene. Jeg har >som sagt ikke fulgt med så mye i det siste, men jeg hadde nok godt for >et nVidia produkt fremfor ATI. Gainward GeForce FX 5600 256MB DDR 5ns >ligger i omtrent samme prisklasse... >Du kan ta en titt på www.tomshardware.com, den er en veldig annerkjent >hardware test side. Her er en sammenligning av noen ATI og nVidia >produkter: >http://www.tomshardware.com/graphic/20030311/geforcefx-5600-5200-03.html Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 helt klart! kjøp det kortet. har det selv er stor fornøyd! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 nVidia har nylig laget et nytt programmerings språk som skal gjøre det enklere å lage 3D spill. Om de er litt smarte, så gjør de det sikkert vanskelig for andre produsenter å støtte disse spillene. Ikke ta dette for en grunn til å velge nVidia foran ATI. De som lager spill programmerer vel mot kjente API'er som Direct3D og OpenGL? Så hva er dette "programmeringsspråket" han snakker om? Jeg har som sagt ikke fulgt med så mye i det siste, men jeg hadde nok godt for et nVidia produkt fremfor ATI. Gainward GeForce FX 5600 256MB DDR 5ns ligger i omtrent samme prisklasse...Han sier selv at han ikke har fulgt med i det siste, og det er tydeligvis helt rett, fordi kortet han anbefaler er et utrolig dårlig kjøp. Lav ytelse til høy pris. Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Gigabyte Radeon 9700 PRO 128 MB Laveste pris: 2584,- Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Veldig bra ytelse på Sapphire Radeon 9700 (pro):-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå