7CHP Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Da jeg bodde i USA i sommer, kjøpte jeg iPhone 4 med abb og 2 års binding til AT&T i den tro at jeg skulle bo der borte så lenge. Visaårsaker er grunnen til at jeg er tilbake, og tenkte igrunn ikke på å få problemer med telefonen når jeg kom hjem... Jeg har betalt $305 i gebyr for å bryte kontrakten med AT&T. Mottok microsimkort fra Chess idag, men når jeg putter det inni telefonen får jeg bare meldingen "Invalid SIM" (etter å ha tastet ny pinkode fra Chess) - går ut fra at telefonen er låst til AT&T... Hvordan fikser jeg det slik at jeg får brukt telefonen med Norsk microsim? (evt også annet lands microsim om jeg skulle dra dit?) Blir litt vel fancy brevvekt å ha... EDIT: Ser at det er en del artikler/videoer ute med ultrasn0w jailbrake etc... lurer på om det finnes annen måte, for å få med oppdateringer etc etc - en litt mer "offisiell" måte å gjøre det på... Endret 17. september 2010 av 7CHP Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Telefonen din er nok låst til AT&T for alltid, du må jailbreake og unlocke for å få brukt den med norsk sim. Du bør også ta vare på ditt AT&T-sim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå