larshans1 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Hei dere! Fikk i går min PC i posten, og bygde den sammen. Bygde den sammen, men fikk først ikke startet den. Fant ut etterhvert at hovedkortet måtte ha strøm til 2 kontakter. Satte først på bare den store kontakten. Installerte så Windows 7 64bit, og alt funket greit. Kjørte Windows update, men det funket ikke å laste ned driver til skjermkortet herfra. La derfor inn driver medfølgende skjermkortet, samt den medfølgende driveren til hovedkortet. (Vet ikke om det siste var nødvendig?) Når PC`n startet på nytt med den nye oppløsninga, så var det flimmer og rare fargeutflytelser på hele tv`n. Har prøvd å sette ned oppløsningen på skjermkortet, men dette hjelper ikke... Skal det kobles strøm inn på de 2 kontaktene på skjermkortet, eller er dette feil? Synes det står litt dårlig beskrevet i manualen... har kjøpt dette skjermkortet: http://www.dustinhome.no/pd_5010463994.aspx? HJELP!!!!!!! Endret 17. september 2010 av larshans1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Det skjermkortet skal ha strøm/spenning til 2 x 6 pins kontakter ja. Har samme kort selv nemlig. Endret 17. september 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
larshans1 Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Ok, da er vel ikke det årsaken til problemet...? Brukte de kontaktene som er merket 6+2 fra PSU, og ikke de medfølgende overgangene. (De passet ikke overens med fargene på ledningene fra PSU) Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jo altså, du stikker inn 2 x 6+2 pins, men lar 2 pin være utenfor. Er det dette du har gjort? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hva slags strømforsyning har du i maskinen? Du må koble til begge strøminngangene, og du kan velge mellom 6+2-kabelen eller PCIe-kablene, eller evt. overgangene. Jeg har også Gigabyte GTX460 1GB, med en Seasonic 550W strømforsyning. Nå skriver du ikke hvilket hovedkort du har, men du bør legge inn brikkesett-/nettverkskort-/lyd-drivere. XpressInstall duger vel hvis du har Gigabyte-hovedkortet som Agent Spoon anbefaler (Black Refinery). Last ned nyeste driver fra nVidia til skjermkortet, bruk MSI Afterburner til overklokking og sånt. Hvis du har koblet skjermen analogt mot skjermkortet, må du justere klokke og fase riktig, evt. bruke den automagiske justeringen (auto adjust). Lenke til kommentar
larshans1 Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Fant feilen! Stakk en tur opp til Claser`n og kjøpte en ny HDMI-kabel, så var problemet løst:-) Jeg kjøpte med 2 stk av de anbefalte harddiskene i 1TB utgaven, og installerte maskinen med bare den ene disken montert fordi jeg manglet SATA-kabel. Kjøpte med en ny SATA-kabel også, og monterte den andre disken. Problemet nå er at jeg finner bare den ene disken i utforskeren, men jeg finner begge to i enhetsbehandlingen. Løsning på dette? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Sitérer meg selv fra Black Refinery-tråden: Du må initialisere den. Start/diskmgmt.msc etc. Se punkt 3 i denne tråden; tråden er riktignok ment for XP/2000-brukere, men det er bortimot samme fremgangsmåten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå