Maverick2000 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Så har jeg lekt trollmannens læregutt! Tenkte jeg ville klokke den gamle PCen min en smule, så jeg forsøkte å justere ned CPU ratioen (multiplieren) til 12.5/13.0X. Jeg hadde sett i CPU-Z at denne lå på 15X automatisk, så jeg antok det ville være forholdsvis trygt å justere multiplieren ned. Vel, PCen starter nå opp og viftene surrer, men jeg får aldri noe bilde på skjermen. Har prøvd å ta ut batteriet til hovedkortet og så satt det inn igjen, men det hjalp ikke.... Hva annet kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Så har jeg lekt trollmannens læregutt! Tenkte jeg ville klokke den gamle PCen min en smule, så jeg forsøkte å justere ned CPU ratioen (multiplieren) til 12.5/13.0X. Jeg hadde sett i CPU-Z at denne lå på 15X automatisk, så jeg antok det ville være forholdsvis trygt å justere multiplieren ned. Vel, PCen starter nå opp og viftene surrer, men jeg får aldri noe bilde på skjermen. Har prøvd å ta ut batteriet til hovedkortet og så satt det inn igjen, men det hjalp ikke.... Hva annet kan jeg gjøre? Du må ha koblet fra strømmen og latt batteriet være ute i minst 10 sekunder... Såvidt jeg vet. Hvis ikke så er det på tide å sjekke om det er noen pins for å resette bios på andre måter. Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Hehe, takk! Å koble ut strømmen gjorde susen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå