hans A Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Fikk opp dette popup vinduet ved oppstart i dag. Har søkt litt på nettet og det kan virke som det er en skitten reklamekampanje til alle som bruker zonealarm firewall. Men for å være på den sikre siden kjører jeg full virussjekk med mitt virusprogram. (Norman) Er det flere som har fått denne advarselen? Her er vel årsaken til virusadvarselen. Endret 17. september 2010 av hans A Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Har fått denne advarselen og prøver å finne ut om det er tull eller ikke. Konklusjon: Zonealarm har prøvd seg på et ynkelig markedsføringstriks for å selge oppgraderinger til fullversjonen. Skammelig! Endret 17. september 2010 av Kalahari Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) "Your PC MAY be in danger" "xxx is a NEW Trojan.. blah blah blah... BUT THIS NEW THREAT requires additional security" Vanvitting om dette er fra Zone Alarm... Men men, antivirusbransjen lever jo av å skremme. Scareware, ville gått vekk fra Zone Alarm i hvert fall! Dette er jo akkurat hva mye malware gjør... Skremmer folk til å kjøpe ting, da sitter man gjerne igjen og laster ned et virus til 50 dollar. Eneste forskjellen her er at du faktisk får et ekte antivirus, men hvorfor skulle ikke gratisversjonen ta knekken på denne trojanern om de kjenner den så godt? Endret 17. september 2010 av Kakeshoma Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 De fleste sikkerhetsprogrammene som man kan bruke gratis (AVG, Avira m.fl) ønsker at man skal kjøpe betalingsversjonen, men jeg synes Zonealarm bommer totalt med denne måten å minne brukeren på at de også har en betalingsversjon. De benytter samme måte som de 1000-vis av falske sikkerhetsprogrammer bruker. Zonealarm, shame on you Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Oops, har akkurat åpnet emne om det samme. Klikker man på lenken vil de fortelle deg at andre virusprogram enn Zonealarm sin suite ikke kan gjøre noe med saken ennå. Er dette reklame er det over og ut for Zonealarm, så inn i h******* uprofesjonelt!! Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Jepp, ser ut som det bare er reklame. Et antivirusprogram skal ikke oppføre som et virus, jeg hadde i hvert fall gått bort fra ZA. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 I dette tilfellet er det de som har Zonealarm firewall som får melding om at de bør beskytte seg bedre da en brannmur ikke er særlig effektiv mot å rense ut malware. Men at de benytter en slik skremmemetode er ikke bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå