Gå til innhold

Kan jeg kjøre Vista og W7 med denne pc'n ?

gretema

Anbefalte innlegg

Over skriften skal selvfølgelig være Vista eller W 7 :whistle:

PC'n har følgende systemopplysninger:

AMD Athlon

64 Processor 300+

180 GHz 960 MB RAM

Skjermkort:

Via/s3g UniChrome Pro

Dette er vår gamle stasjonere som nå kjører XP (sp2), skulle gjerne ha ryddet opp på denne. Men har ikke produktnøkkelen til XP'n. Ønsker ikke å bruke så mye penger på å oppgradere maskinvaren i PC'n.

hvis det ikke går å oppgradere, hvor kan jeg få kjøpt ny XP? Finner det ikke i noen nettbutikker.

Endret av gretema
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvor optimistisk Upgrade Advisor er i sine vurderinger, men jeg tviler på at jeg ville ha installert Win7 på denne PC'en. Resultatet ville vel ha blitt noe a la XP med et nyere utseende, men ting som halvgjennomsiktlige vindusrammer og denslags kan man bare glemme. (180GHz prosessor hørtes imponerende ut, men 1.80 er vel nærmere sannheten.)

980MB RAM er også i minste laget.

Alternativet til å reinstallere Windows (XP eller 7), er å rense opp i den installasjonen du allerede har. Følg oppskriften her, f.eks., eller en av de mange sidene som kommer opp når man Googler "clean up Windows XP".

Det eneste jeg ville ha vurdert av HW-oppgraderinger er å putte inn 1GB ekstra med RAM.

(Og hadde jeg et skjermkort liggende ville jeg vel ha satt inn det også. Men alle har ikke diverse HW-komponenter liggende klare i kjelleren, etter det jeg har blitt fortalt.)

Lenke til kommentar

ups manglet ett komma der ja :!:

Takk for svar, skal prøve å rydde opp, men jeg har en misstanke om at det finnes noen alvorlige feil sånn at jeg ikke kan defragmentere ol. Vil nok være best å legge inn ny XP, men jeg har som sagt ikke produktnøkkelen :whistle::innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...