Merida Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Som sagt, er det noen som har noen erfaringer med dette objetivet? Skal brukes på et Canon 40D og til mennesker.. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Tror ikke det er så mange som har den enda, hvis det er noen. Har blitt utsatt lansering mange ganger.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Det kommer heller ikke inn i butikkene før om en måneds tid. Og det skal ha god byggkvalitet og optisk kvalitet for at det skal forsvare en pris på 4 000 kr mer en Canon sitt eget 85/1,8, samt 4 000 kr mer en Sigma 50mm f/1,4. Mye å betale for forskjellen fra 1,8 til 1,4, særlig når Canon EF 85mm f/1,8 USM oppfattes som et glimrende objektiv. Til portrettfotografering kan også Samyang 85/1,4 til 2 500 kr være et godt alternativ - i alle fall for den som synes det er like greitt å kjøre alt på manuelt. Prisen på Sigma 85mm f/1,4 er nesten på nivå med Zeiss ZE Planar T 85mm f/1.4. Så vidt jeg vet finnes det heller ikke en eneste anmeldelse av det objektivet noen sted. Lenke til kommentar
Merida Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Takker for svar, var bare nyskjerrig på om noen hadde noen erfaringer...men når objektivet ikke har komt i butikk en gang så er det lite sansylighet at jeg kjøper dette objektivet, Går heller for Canon sitt 85 f/1,8 tenker jeg Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Canon sin 85mm f/1,8 er ett meget bra objektiv. Verdt hver krone. Men skal bli spennende å prøve sigmaen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå