Gå til innhold

your account is slamming the server with mysql queries


Anbefalte innlegg

Jeg fikk følgende rapport fra min hosting:

 

Står nå med sperret webside :ermm: , vil ikke åpnes før feilen er rettet...

 

It appears your account is slamming the server with mysql queries. You need to check your slow query log and optimize queries.

 

mysqld(1) started (Run time: 06d 22h 01m 11s) Adj Rows Ex: User CPU/ Select Update Other Database User CPU Time Busy Time CPU/Busy Rows Examined RE*CPU/Busy Total CPU Commands Commands Commands --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- websiteuser 94,676.51921 150,755.77855 0.62801 47,753,489,712 29,989,790,304 0.24271 840,591 671,649 2,550,642

Jeg aner ikke hva det dreier seg om/ hva som feiler websida mi. dette skjer for første gang etter ca 2 mnd (etter at jeg bytta host til bluehost.com).

Hva kan årsaken være?

hva er typisk feil som fører til at dette skjer ?

 

Hvor finner man Slow-query loggen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen! Takk for tilbakemelding måtte kontakte host . dem refererte til loggfiler, der finner jeg mange sånne:

# Wed Sep 22 14:56:00 2010

Query_time: 9.971896 Lock_time: 0.030477 Rows_sent: 20 Rows_examined: 186607

SELECT * FROM tabell WHERE num='90' and itm_id='10' LIMIT 0 , 30

 

Som du ser har jeg prøvd å forbedre spørringen ved å sette inn LIMIT 0 , 30 men det ble lista under slow query likevel! databasen inneholder rundt 186 607 rader

 

Edit:

Sorry skrev 65 000 rader før, det er totalt 186 607 rader (så feil tabell først)

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Er det index på kolonnene i du søker på? Med 186607 "rows examined" kan det virke som det ikke er det. Det ser også ut som du joiner på en annen tabell som du ikke viser, siden den logger at den har sett på langt flere rader enn ddu sier det er i den ene tabellen?

 

Kan jo prøve å sette inn en (husker ikke hvordan det er i MySQL, men google sier noe sånt):

CREATE INDEX indexnavn ON tabell(num, itm_id) USING BTREE

 

Så følge med på "Query time" og "rows examined" etterpå.

 

Det kan også være nyttig å sjekke spørringens eksekveringsplan først. Den vil liste opp hvilke kolonner og indekser den slår opp i, og evt. om det er klausuler i spørringen som krever full gjennomgang. Hvis du vil ha mer hjelp her, vil det være svært nyttig om du kan poste den også, så kan sikkert noen her foreslå indekser.

 

Igjen, google sier at MySQL skal gi en oversikt med f,eks:

EXPLAIN SELECT * FROM tabell WHERE num='90' and itm_id='10' 

Endret av MailMan13
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det index på kolonnene i du søker på? Med 186607 "rows examined" kan det virke som det ikke er det. Det ser også ut som du joiner på en annen tabell som du ikke viser, siden den logger at den har sett på langt flere rader enn ddu sier det er i den ene tabellen?

 

Kan jo prøve å sette inn en (husker ikke hvordan det er i MySQL, men google sier noe sånt):

CREATE INDEX indexnavn ON tabell(num, itm_id) USING BTREE

 

Så følge med på "Query time" og "rows examined" etterpå.

 

Det kan også være nyttig å sjekke spørringens eksekveringsplan først. Den vil liste opp hvilke kolonner og indekser den slår opp i, og evt. om det er klausuler i spørringen som krever full gjennomgang. Hvis du vil ha mer hjelp her, vil det være svært nyttig om du kan poste den også, så kan sikkert noen her foreslå indekser.

 

Igjen, google sier at MySQL skal gi en oversikt med f,eks:

EXPLAIN SELECT * FROM tabell WHERE num='90' and itm_id='10' 

Hei igjen. Jeg skal ta en titt på indexing , har stor følelse at det vil løse problemet. jeg må bare få lest litt mer om dette! så sier jeg fra om det er forrandringer i "Query time" :)

++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...