Corlan Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Heisann Jeg har en gammel toyota Corolla Ginza fra 96 som jeg har hatt i 8 år. Jeg har store planer om å kjøpe ny bil før jul, så jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre med denne. Bilen må på EU kontroll innen Oktober, og jeg vet jeg har en del reparasjoner om den skal gå igjennom det. Bl.a. et bremseskjold som ikke er helt på plass. Er også en del rust rundt hjulbrønnene samt en knust lampe, og en baskjerm som har løsnet. Spørsmålet mitt (som en som overhodet ikke har greie på bil) er om det i det hele tatt lønner seg å fikse, eugodkjenne og selge bilen kontra vraking. Er ganske sikker på at jeg får kostnader oppimot 10000 for ¨å få fikset alt sammen, og kan aldri tenke meg jeg får mye mer enn 15k for bilen. Har jo tross alt gått nærmere 170k. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Prøv å selge den med de mangler den har? Og bare vært helt ærlig i salgsannonsen så ser du jo hva du evt. kan få for den. En bil trenger jo tross alt ikke være EU godkjent for å selges. (evt. som delebil om så var). Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Det er også mulig å selge bilen til noen som fikser den og selger den videre. Du får ikke allverdens, men det blir nok mer en vrakpanten, da disse kan fikse bilen litt billigere enn det du kan. De får litt profitt, du får litt profitt og bilen får kanskje et par år til på veien. Vinn-vinn-vinn-situasjon. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Er sikkert litt bil igjen her, men kanskje ikke den mest ettertraktede modellen. Derfor bør du nok ikke ta sjansen på å reparere dette selv. Som andre har nevnt står det mellom å selge den som den er, eller spare deg for alt bryderi ved å vrake bilen. Når den uansett skal bort, er vel det viktigste å redusere pengesluket. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Ja, redusering av pengesluket er absolutt min største bekymring nå. Jeg kan ikke tenke meg jeg får mer enn 15k for bilen i bra stand. Hvis jeg må spytte inn 10 for å få det til å skje er det ikke helt sikkert det er verdt det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Ja, redusering av pengesluket er absolutt min største bekymring nå. Jeg kan ikke tenke meg jeg får mer enn 15k for bilen i bra stand. Hvis jeg må spytte inn 10 for å få det til å skje er det ikke helt sikkert det er verdt det. Solgte min bil, med en del feil og eu innen november i år, for 9000. Dette var forsåvidt en renault som hadde rulla 230 000. Mitt tips er og legge bilen ut på finn som reperasjonsobjekt / delebil for 10 000, skriv om alle feil og ha med feilene i kontrakten. Ikke ta det første beste tilbudet du får, men får du alt i fra 7000-10000 skal du være rimelig fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå