Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjerner og RAM "mangler"

Anbefalte innlegg

Har nå nylig kjøpt meg hovedkort(M4A89GTD PRO/USB3), Prosessor(AMD Phenom II X6 1055T Six Core) og RAM(4GB DDR3 1333MHz), men har kommet over et problem.

I CPU-Z, Oppgavebehandling, MSCONFIG og Everest Ultimate viser det at jeg har 3326Mb minne, og at jeg kun har to kjerner på prosessoren.

Jeg vet at dette sannsynligvis vil fikse seg ved en reformatering, men lurte på om det er noen måte å fikse dette på uten reformatering?

Edit: typo.

Endret av liiland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slett cpu fra devicemanager, og reboot. Har vært borti et lignende problem selv. jeg gjorde det slik.

Når jeg avinstallerer CPU fra enhetsbehandling restarter pc-en, og cpu'en blir installert når maskinen har startet opp, uten at jeg får avbrutt det.

Edit: prøvde å avinstallere alle for deretter å restarte pc-en, men null resultat. Fortsatt bare to kjerner :(

Endret av liiland
Lenke til kommentar

Prøvd å oppdatere cpudriveren i enhetsbehandling og velge flerkjernecpu? Skal være 4 forskjellige drivertyper som win har som standard.

Uhm... Har oppdatert via automatisk oppdatering, men nyeste driver er allerede installert. Hvordan velger jeg flerkjernecpu? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...