Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

(LØST)finner ikke driver til trådløst nettverkskort HP ENVY 14-1085?

Anbefalte innlegg

Hei.

Akkurat fått hjem min nye maskin i dag, og i kjent stil har selvfølgelig HP fyllt opp maskinen med ufattelig mye bloatware som jeg ikke ønsker. Dette regnet jeg med når jeg bestillte maskinen, så jeg bestilte likegodt en CORSAIR FORCE 80GB SSD disk i tillegg.

Før første oppstart av maskinen bytter jeg derfor harddisk til SSD'en, setter inn WIN7 DVD'en*** og begynner installasjonen. Normalt sett gjør jeg slikt med nettverkskabel i maskinen, da den trådløse driveren alltid blir innhentet i windows update. Men i dette tilfellet viser det seg at den ikke henter ned WLAN driver til denne maskinen med windows update allikevel.

Ok, jeg finner frem til korrekt sted på HP sine hjemmesider med alt av tilgjengelige drivere til denne maskinen, og laster ned det jeg ser der, men fortsatt ser jeg ingen WLAN driver. Ok, kanskje de har gitt den ett nytt navn? Jaja, så får jeg laste ned ALLE driverne de tilbyr og prøve en etter en da. Desverre uten hell dette også. Ingen av driverne var i det hele tatt forbundet med det trådløse nettverkskortet på noen som helst måte..

Hva gjør jeg nå? Jeg skulle jo gjerne fått tak i en driver som vil gi meg tilgang til trådløst internett. Er det noen som har noen forslag, eller kanskje tilogmed en link til korrekt driver? Da hadde jeg blitt lettere glad her jeg sitter og gremmes i de sene nattetimer nå..

På forhånd takk, Øivind!

edit: *** Jeg har lastet ned en win7 home premium 64 bit fra technet, slik at jeg kan få dette lovlig opp å gå uten all programvaren jeg aldri skal bruke uansett.

Endret av branick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se under pcen,det står som regel hvilket wlan kort som står i maskinen på lappen under..

Takker og bukker. var et broadcom som satt i maskinen, men stod desverre ikke under. Fant det etter drøyt 3 timer med surfing på nett i de sene nattetimer, så nå virker det uansett som det skal.

de to tingene som manglet var:

-Intel wifi link.

-HP wireless assistant.

Ferdig installert var det bare en restart av maskinen, og så virket alt som det skulle :)

*stenges*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...