-klikkert- Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Jeg har da sett litt rundt, å regnet med frem til at AM3 sokkelen til AMD er det beste for meg. Da jeg gjerne vil ha en fremtidsrettet PC, med tanke på oppgradering. PCen skal primært brukes til bildebehandling (jeg driver da med foto på hobbybasis), men jeg vil da samtidig at det skal være mulig å kunne spille på den også. PCen kommer til å bli brukt til diverse andre ting også, men bildebehandling og spilling er jo de tingene som kommer til å være mest ressurskrevende. Jeg vil jo selvfølgelig ha mest mulig ytelse for pengene. Jeg er for tiden student, og lommeboken vil ikke strekke seg lenger enn 8000 inkludert frakt. Disse tingene har jeg fra før: - Western Digital Raptor 73,4 GBm 10 000RPM (Tenkte å bruke denne som OS-disk) - Antec SuperLanBoy - Mus og Tastatur - Jeg har også en ekstern e-SATA disk på 1TB som jeg kommer til å bruke til a ta backup av bilder o.s.v. Oppsettet jeg skal kjøpe må ha disse tingene: - Hovedkort (Må ha minst 3 SATA tilkoblinger og 1 e-SATA) - Prosessor - Minne - Strømforsyning (Gjerne modulær) - Skjermkort (Holder at det kan kjøre Call of Duty: Modern Warfare) - Harddisk (1TB) - CD/DVD Rom - Skjerm (Fra 21 til 24 tommer) - Windows 7, 64 bit (Premium) Her er da oppsettet jeg har satt opp: - Hovedkort: Gigabyte GA-870A-UD3 - Prosessor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition - Minne: OCZ PC3-12800 AMD Black Edition CAS8 4 GB - Strømforsyning: Chieftec Super Series 650W Modulær - Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 460 OC 768 MB - Harddisk: Seagate Barracuda 7200.12 1 TB - CD/DVD Rom: Nec AD-7240S Sølv - Skjerm: BenQ G2420HD - Oprativsystem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk OEM Link til handlekurv Jeg har bygd 1 PC selv før, så har noe erfaring. Det jeg egentlig lurer på er om alt passer sammen? Eventuelt hva jeg kan gjøre for å få et bedre oppsett for pengene eller om jeg burde bytte ut noen av komponentene? På forhånd takk for tilbakemeldinger =) Endret 17. september 2010 av -klikkert- Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) legg på 200-300 kroner og kjøp et GTX 460 skjermkort fra nvidia. Endret 17. september 2010 av MadRos Lenke til kommentar
-klikkert- Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Takker for forslag. Tittet litt rundt på tester og sammenlignet de to kortene, og de du foreslo ytter såpass mye bedre at jeg går for det. Skjermkortet HIS Radeon HD 5750 iCooler IV 1GB blir da byttet ut med Gigabyte GeForce GTX 460 OC 768 MB Noen andre som har forslag til komponenter som burde byttes? Burde jeg gå for en annen skjerm f.eks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå