Gebby Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Viser til denne linken: http://stronglifts.com/gomad-milk-squats-gallon-gain-weight/ Ta en titt før du kommenterer. I bunn og grunn går det ut på å drikke 4 liter melk hver dag, og det "lover" at man går opp 11 kg på 25 dager om man gjør det i kombinasjon med knebøy. Er dette sunn vektøking? Havner man i noen slags faresone når man driver med så hurtig vektøkning? Jeg har lyst til å prøve det for å se hvor mye jeg klarer å gå opp, men om det er noen virkelige bivirkninger utenom de opplagte mageproblemene har jeg ikke helt kunnskapen til å avgjøre selv. Hva tror dere? Folk som har gjort det? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Så mye melk er IKKE bra. Er ikke mage problemer som er det verste. Den artikkelen er virkelig dårlig utforsket "or we wouldn't feed it to babies??", det har blitt bevist flere plasser at når du er voksen så skal du egentlig ikke drikke melk. Er en grunn til at vi går over til mat, og ikke forsetter med pupp! Selv kuer stopper og holder seg til gress! "Better than steriods???", herregud! Nei! At du legger på deg er sant, men det er ikke en god vekt! Du vil ha muskler, ikke fett! Harvard har en kort og grei artikkel. Is milk good or bad? Jeg ville holdt meg LANGT vekke fra det programmet! Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Dette er jo beregnet på supertynne folk som ikke klarer å legge på seg. Stronglifts.com er en bra side med mye fornuftig. Om du gjør dette i 1-2 måneder som det står her, vil du gaine en del fett men også muskler fordi du kombinerer det med styrkeløfting. For kids på 14 tviler jeg på at dette er å anbefale ettersom de er under utvikling, men er man 18+ og superskinny kan det være verdt et forsøk før man bruker penger på Gainere etc. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Gainer blir vel billigere enn 4 liter melk hver dag? :/ Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Gainer blir vel billigere enn 4 liter melk hver dag? :/ For å få tilsvarende mengde kalorier (2400 kcal) trenger du ca. 5 servings (5 x 125g) av PF Big Mass Gainer dvs. 625 gram av den. 1kg av Big Mass Gainer koster 199kr + porto, la oss runde av til 250kr. Det blir da ca. 156 kr hvis jeg har regna riktig for de 2400 kcal fra Big Mass Gainer. 4 liter helmelk koster vel. ca. 60 kroner? Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Sånn regnet jeg også, 1400 kroner for å gå opp 10kg føler jeg er en god pris. Men tja, jeg er hverken kid på 14 eller superskinny. Ligger rundt 85kg, og jeg er ~185 høy, ikke så kjempehøy fettprosent vil jeg gjette. Problemet er at jeg nå har trent ganske stabilt og hardt i et år (minus kyssesyke måned), og selv om jeg har blitt sterkere har jeg ikke blitt stort større selv om jeg har gått på big mass og proteinpulver. Jeg drikker allerede rundt en liter helmelk hver dag, og jeg vet jo at jeg klarer å spalte melkesukkeret. Avdigamer: Den nederste artikkelen virker jo vel hysterisk, men det med å få for mye vitamin A er vel en slags risiko. Though, det står at med for mye vitamin-A vil jeg merke hodepine, slapphet etc, da er det vel bare å stoppe hvis jeg føler meg dårlig. Opplysningskontoret for melk: De kan jo være litt biased, men de sier jo at barn ikke bør drikke mer enn en halv liter fordi de da ikke orker annen mat, men her er jo ikke tanken å erstatte noe, jeg skal bare legge på helt latterlig mye melk ved siden av et variert kosthold. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Kalorioverskudd er jo alfa og omega skal du legge på deg. Har du dårlig tid? Et kalorioverskudd behøver jo ikke være så ekstremt for å øke i muskler, 200-500 i overskudd er nok sies det. For mye og du vil øke for mye i fett. Vil tippe at du burde få i deg ca. 3000-3500 kcal for å gå opp i vekt. Får du i deg nok kalorier? Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Har ikke dårlig tid, men det at det kun varer i en måned gjør det litt lettere å gjennomføre. Da kan jeg sette av all tid til det, ikke stikke på byen etc, trene annenhver dag slavisk, spise riktig, og da forhåpentligvis se en framgang på kort tid. Men det er jo kalorier det går på ja, mulig jeg må finne meg en mer kaloriinnholdig frokost enn Go' Dag. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg synes dette programmet er en fin ide, framfor å vrake det. Vi vet om alle som har problemer med å gå opp i vekt, og løsningen er som oftes og enklets, spise mer. Melk i den andre ednen er også et produlkt som ikke bare gir mye kalorier for en liten pris, men også ganske enkelt å innta. Og hvor har man da fra "melk er dårlig for oss?" greit at det inneholder melkesukker (laktose) og en god del fett til sammen ( pluss transfett ++) så vil jeg nok si. Om du ikke har problemer med kroppen og klarer å spalte laktose fint og bra, så er ikke dette et problem. Husk at morsmelka også inneholder nesten det samme som kumelk (bare litt forskjellig fra karbohydrater og mineral/vitamin), og hvordan melk skal være farlig skjønner jeg ikke. Og fra linken en fyr reffirte: Milk causes weight gain: Contrary to what you have been told, milk will actually make you fatter instead of losing weight. If you are in the habit of drinking milk frequently, it is not shocking that you have become overweight. As you drink more and more milk, you will gain more and more weight. Milk causes a host of other diseases: Besides weight gain, there are a lot of harmful side effects of drinking milk, such as arthritis, constipation, skin allergies, cancer, acne, etc. Virkelig? Hvorfor.. Tåpelige svar for hvorfor melk er farlig, ikke engang et svar på hvorfor melk skal få deg opp i vekt, når melk er kun en liten grunn av det, som all annen mat. Det andre kan jeg være delvis enig i, som hud allergier, kviser og kreft. Men det er da kanskje tatt litt til de grader på hvorfor ikke å drikke melk, når meste parten av det man får i seg, har i større eller mindre grad kanskje de samme virkingene. Kanskje det største problemet voksene menn har med melk, er jo at melk akkurat er for baby og barn, men hvorfor bry seg? Og sist og ikke minst, jeg drikker 3 liter melk om dagen, hver eneste dag, i godt over 1 år nå Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Så mye melk er IKKE bra. Er ikke mage problemer som er det verste. Den artikkelen er virkelig dårlig utforsket "or we wouldn't feed it to babies??", det har blitt bevist flere plasser at når du er voksen så skal du egentlig ikke drikke melk. Er en grunn til at vi går over til mat, og ikke forsetter med pupp! Selv kuer stopper og holder seg til gress! "Better than steriods???", herregud! Nei! At du legger på deg er sant, men det er ikke en god vekt! Du vil ha muskler, ikke fett! Harvard har en kort og grei artikkel. Is milk good or bad? Jeg ville holdt meg LANGT vekke fra det programmet! Mener du dette gjelder alle meieriprodukter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå