MadSilence Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Heisann karer! Har ei nøtt som jeg håper noen her kan knekke for meg;) Jeg har bredbånd fra telenor, og fra telenor fikk jeg et Thomson ST780 Multimodem. Helt greit. Men i 2. etasje er det labert med dekning så jeg har satt opp en ruter til(Netgear WNR3500L) . Som aksesspunkt for the moment. Det jeg lurer på er om det går an å få ruter nr 2 til å være DHCP server og i tillegg at den klarer å dele ut adresser "tilbake" mot thomson ruteren over WLAN. Altså slik at huseier kan koble seg på thomsonen på WLAN. =) For problemet nå er at om jeg skal laste fra den ene stasjonære til den andre bærbare over WLAN så får jeg laber hastighet da det hele går via Thomsonen (tipper jeg??) Mens hvis jeg kobler ruter nr 2 fra og setter den opp som egen rutern(ikke koblet til thomsonen) får jeg en rå fart! Fra 1.3 mbps til 10+ (ja ruter nr 2 har N standard=) Noen her som har prøvd dette? Eller burde jeg bare prøve å ha 2 dhcp servere? Som deler ut på samme segment men ikke samme ip adresser=) Alle forslag mottas med TAKK!=) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hvis du ønsker å ha alt på et felles nett, så kan du sette opp router som aksesspunkt og switch. Dette gjør du ved å disable DHCP på LAN (3500L) og kun bruke lanportene på den (WAN skal være frakoblet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå