Gjest LurerPå Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hei! Jeg har kjent en person i cirka 4 år. Vi var venner i kanskje 1 år, men etter det var vi ikke sammen så veldig mye lenger. Men vi hørte fra hverandre og traff hverandre på skolen osv. Jeg er homofil, og jeg ble forelska i han for cirka 2 år siden... tror jeg. Jeg er fortsatt det. Jeg hadde selvfølgelig ikke noen forventninger... Tenkte meg at han selvfølgelig sikkert er hetero, så... For 1 år siden bytta han til en annen skole, men jeg ser han fortsatt en del ganger fordi han sitter på den sammen bussen som meg på vei hjem fra skolen, ganske ofte. Vi pleier å sitte ved siden av hverandre på bussen og prate sammen da helt til han skal av. Nå nylig fikk jeg vite at han er bifil.. Han hadde rota med broren til kjæresten sin, og det ble et helsikke ut av det. Jeg ble helt skjokkert... Har lyst til å se om det kan være noe å hente hos han, men er litt redd for å begynne å prate om sånne ting til han. Hva synes dere jeg burde gjøre? Vi er forresten ungdommer, men ikke myndige. Jeg går ikke dypere inn på alder for å unngå at noen kjenner igjen denne storyen og identifiserer meg. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Bånn gass! Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke gjorde! Endret 16. september 2010 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Først kan du jo endre emnetittel til noe som går an å identifisere senere... Jeg ante ikke hva spørsmålet ditt dreide seg om før jeg hadde lest halve innlegget ditt, og mange som kan ha et godt svar har sikkert hoppet glatt over. Det kunne vært foto-relatert, data-, mobil-, bil-, tv- eller trampolinekjøp, en treningsskade, kviser, you name it... Du bruker emnetittelen til å få oppmerksomhet fra de du ønsker skal svare. Men, når jeg først er her kan jeg like gjerne forsøke å svare litt: Jeg har en kompis som kom ut av skapet som skeiv (som han selv liker å si) for 6-7 år siden. Han sa han var forelska i meg og at han hadde vært det en stund alt. Tror jeg tok det ganske pent, men fikk meg mildt sagt en overraskelse. Han tok det mindre pent da jeg sa at såvidt jeg visste, var jeg så godt som 100% hetro. Det var noen uker det var litt rart mellom oss, men vennskapet ble til slutt som det var igjen og nå har han har funnet seg samboer. Jeg er 22 om under en måned, så har du aldersreferanse å sammenlikne med. Som sagt: han er skeiv, eller kanskje bedre definert: han tenner på begge kjønn, men mest på gutter, og han forelsker seg bare i gutter. Jeg anser meg fortsatt som tilnærmet 100% hetro. Dette stemmer ikke helt med historien din, men det er den eneste erfaringen jeg har som kan sammenliknes. Dersom kompisen din er bifil er jo sjansen for at han kan like deg der. Vet han at du er homofil? Hvis ikke kunne det kanskje være en idé å stå frem først? Ca. umulig for meg å forestille meg hvor vanskelig det kan være å stå frem, men... Bare slenger ut noen tanker, jeg. Er det noe i det, så er det bra. Hvis ikke kan du gjerne fortelle hvor jeg har bomma, så kan jeg lære noe av det. Uansett: LYKKE TIL! Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Skulle gjerne ha endret på emnetittel, men det kan jeg ikke nå da... Husker på det til neste gang da Nei, han vet ikke at jeg er homofil, og jeg tror ikke han vet at jeg vet at han er bifil heller. Jeg møtte han på bussen i går igjen. Jeg ville forsiktig begynne å prate om det, siden vi prater om mye rart på bussen, men jeg fikk aldri gjort det.. Hvis jeg forteller ham det, og han ikke tar det pent, så kan straks halve skolen vite at jeg er homofil. Eller jeg vet ikke jeg, men det er alltid en risk for sånt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Du kan jo bare si "jaja, hørte noe rykter om at du var bifil, ..."`? Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Vet han at du er homofil? Er du åpent homofil? For hvis du var det, ville jo han nemlig muligens "prøvd seg" på deg dersom han tenkte sånn om deg. Hvis ikke han har gjort det, så kan det være for ikke å ødelegge et vennskap eller fordi han ikke tenker sånn på deg Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Vet han at du er homofil? Er du åpent homofil? For hvis du var det, ville jo han nemlig muligens "prøvd seg" på deg dersom han tenkte sånn om deg. Hvis ikke han har gjort det, så kan det være for ikke å ødelegge et vennskap eller fordi han ikke tenker sånn på deg Skrev i forrige post at han ikke vet det Nei, jeg er ikke åpent homofil ennå, men jobber med saken. Blandt annet skal jeg fortelle vennene mine til Mandag uansett hva som skjer. Da kan det hende at det sprer seg videre, og hvem vet... kanskje han får høre det av noen... Vi er ikke akkurat venner. Vi var venner før Men vi snakker fortsatt med hverandre på bussen da og holder en veldig fin tone Han bytta skole skjønner du... Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ja, det fikk jeg med meg.. Hmm.. Nei, du kan jo f.eks snakke med han om homofilien din? Hvordan han opplevde det og sånn, og KABOOM! Helt ut av det blå, kan du si at du er homofil og kanskje kan ha litt følelser for ham... Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ja, kanskje jeg skal gjøre det Som FlinkeFreddy sa også, er det vel bedre å angre på noe man har gjort enn det man ikke har gjort... Tror jeg fokuserer på å få det med vennene mine unnagjort på Mandag først da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå