vwfalck Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 har fått meg en yamaha M80 forsterker. det står 1700w bak. har googlet den, men finner bare M80 med 850W. M85 finner jeg med 1700W. noen som vet om M80 ble levert med 1700W og om noen har noen erfaring med disse. stian Lenke til kommentar
fhl Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 har fått meg en yamaha M80 forsterker. det står 1700w bak. har googlet den, men finner bare M80 med 850W. M85 finner jeg med 1700W. noen som vet om M80 ble levert med 1700W og om noen har noen erfaring med disse. stian M80 er på 2x250W, se dataene under. 1700W har de vel fått ved å summere Dynamic Power ved 1kHz i 2 ohm. Frode Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Continuos power ved 4 ohm er høyere enn strømtrekket Dette er en revolusjon, vi har her en maskin som genererer energi! Lenke til kommentar
fhl Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Continuos power ved 4 ohm er høyere enn strømtrekket Dette er en revolusjon, vi har her en maskin som genererer energi! Siden det ikke står hvordan strømtrekket er målt, har du vel lite grunnlag for en slik påstand. Hvis du sjekker dagens modeller, skriver Yamaha følgende om effektforbruk: Dersom produktet er en receiver eller forsterker måles effekten i henhold til følgende norm: Hvor mye effekt drar forsterkeren/receiveren ved 4 ohm belastning når man tar ut 1/8 av maksimal effekt i samtlige kanaler. Med andre ord har dette sifret ingenting å gjøre med maksimal effektforbruk. Frode Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Continous power betyr så mye effekt den kan gi ut konstant, og det står 330 watt per kanal, med tanke på at den har to kanaler er du da på 660 watt. Og strømforsyningen er på 600 watt. Altså genererer den ikke bare 60 watt mer enn den drar, men også for å ta igjen for det som forsvinner pga effektiviteten, som er rundt 65-70%, mao påstås den å kunne gi ut mer enn 260 watt mer enn den faktisk har strøm til. Rimelig imponerende. Greit at dynamic power er skrytt opp i skyene, at den kan levere såpass mye for å kunne gi et skikkelig bassslag er ikke utenkelig, men kontinuerlig effekt skal man være mer forsiktig med. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Continous power betyr så mye effekt den kan gi ut konstant, og det står 330 watt per kanal, med tanke på at den har to kanaler er du da på 660 watt. Og strømforsyningen er på 600 watt. Altså genererer den ikke bare 60 watt mer enn den drar, men også for å ta igjen for det som forsvinner pga effektiviteten, som er rundt 65-70%, mao påstås den å kunne gi ut mer enn 260 watt mer enn den faktisk har strøm til. Rimelig imponerende. Greit at dynamic power er skrytt opp i skyene, at den kan levere såpass mye for å kunne gi et skikkelig bassslag er ikke utenkelig, men kontinuerlig effekt skal man være mer forsiktig med. Har du lest det jeg skrev? Det står bare at effektforbruk er 600W, ikke at strømforsyningen er 600W. Hvis det er målt slik som i dag(uthevet i mitt innlegg), er det forbruket ved 4 ohm og 1/8 av maks effekt i begge kanaler. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå