Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

K&H prosjekt

Anbefalte innlegg

Nå snart skal vi begynne med "fordypningsoppgaven", som er den siste oppgaven vi får i K&H i 10. . Vi kan gjøre hva vi vill, og jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal lage enda. Jeg snakket med læreren i dag om valg av produkt, og vi snakket litt om fuglehus. Han syntes det hørtes ut som en god ide, og jeg har jo ikke noe annet forslag, så hvorfor ikke. Jeg kan jo ikke lage et helt enkelt og vanlig fuglehus, da det vil gi dårlig karakter. Har noen ide? noen tegninger eller forslag til hva jeg kan gjøre ut av oppgaven? Jeg er fornøyd med store og små forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var noen som lagde det på skolen jeg gikk på, Tæruddalen skole i Skedsmo kommune. Det ble ganske stilig, men de hadde ikke noe lys eller noe. Planen er liksom at lyset skal blin farget av geleen i seigmennene.

BTW, fy faen så fett forumnavn du har, mitt gamle var nikolai-n, men forkorta det til N.N :p

Endret av N.N
Lenke til kommentar

Vanskelig å forklare men kan legge ved et bildet av hvordan jeg mener. Går på bygg og anleggsteknikk første året og vi fikk oppgave å lage spikerkasse. Blir det samme bare at du lager høyere kanter, og muligens litt lengre bunn. Det er også en fordel at håndtaket er rundt og ikke firkanta som på bildet.

post-185398-1284846992,8239_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vanskelig å forklare men kan legge ved et bildet av hvordan jeg mener. Går på bygg og anleggsteknikk første året og vi fikk oppgave å lage spikerkasse. Blir det samme bare at du lager høyere kanter, og muligens litt lengre bunn. Det er også en fordel at håndtaket er rundt og ikke firkanta som på bildet.

No offense, men den der hadde ikke gitt mere enn en toer :p

Lenke til kommentar

Karakterer er ikke altid rettferdig i K&H, husker når jeg gikk på ungdomskolen å hadde et slikt "lag noe prosjekt."

Jeg brukte all fritid + k&h timer på å lage et PC kabinett, lagde logg på ihvertfal 15 sider.

(Link), fikk karakteren 4.

En annen jeg gikk i klasse med kuttet ut fire plater, limet dem sammen med lim, og satt på plexiglass og kalte det et skap og leverte ingen logg, vedkommende fikk samme karakter.

Velvel, kanskje off-topic, men dette iriterer meg fremdeles 5 år etter... :p

Uansett TS, skal se om jeg får lagd en tegning til deg av et fulebrett ;)

Lenke til kommentar

Jeg tegnet et fuglebrett:

Kan lastes ned her: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=fced75148d259ad379e1d2ced344447

Det er et såkalt "Moderne design" fulgehus.

Målene er nøyaktige med en tiendedels millimeter.

Om du vil vite mål kan du bruke måleverktøyet i SkatchUp (finnes gratisversjon)

(Henges på en vegg eller tilsvarende annen flate)

Bak/skrått:

ss20100919032619.png

Side:

ss20100919032501.png

Topp:

ss20100919032532.png

Forfra:

ss20100919032650.png

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Det var ikke egentlig det som var det jeg ble provosert over.

Det verste var at folk som lagde småting som egentlig ikke var serlig imponerende i det heletatt fikk både 5 og 6.

Tror kanskje jeg fikk lav karakter fordi han var vandt med å gi meg lav karaktert i andre fag (lol).

Noe som er utrolig urettferdig.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...