LowBalls Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hei!Jeg har kjøpt meg hjemmekinoanlegg. Jeg har fått koblet opp så den spiller fint av lyd på dvd, men skulle gjerne hatt lyden fra tv-signalene på home theatre. Jeg har en http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=40PFL5605H/12&slg=no&scy=NO slik tv. Noen som kunne hjulpet meg? Dette er hva jeg har prøvd: 1. Har en hdmi kabel i UT HDMI fra reciever inn i tv'en. 2. Har en hdmi kabel i INN HDMI fra reciever til HDMI ARCH i tv'en Dette fungerer ikke, skulle fungert i følge hva jeg har lest. Har også prøvd dette: 1. Komposit blue,green and red fra reciever og inn i tven. Dette fungerte heller ikke. Hva gjør jeg feil? Mvh Alexander Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Det finnes en kontakt som heter "DIGITAL AUDIO OUT". Den gir lyd ut fra TV. Det du har prøvd fungerer ikke fordi: HDMI kabler er bare INN til TV. "Komposit blue,green and red" er komponent, det er bare bilde og ikke lyd. Og det går også INN til TV. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Ok. Så hvilken kabel trenger jeg da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Det så ut som en RCA kontakt, se på den som heter Coax her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1186978 Det forutsetter jo at du har samme inngang på anlegget. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Vet ikke hvilken leverandør du har av TV-tilknytning, men de fleste tilbyr etterhvert dekodere med HDMI utgang. Da er det enkelt å bare ta kabel fra dekoderen og inn på anlegget via HDMI inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå