Walts Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hei Fikk meg en Linksys WRT120N her om dagen som jeg prøver å få satt opp ordentlig. Den er koblet i et Thomson Speedtouch ST546 modem. Problemet i seg selv er hvordan jeg kan få satt opp slik at pcer koblet i modem kan koble seg til de som er koblet på router, har såpass mange pcer at jeg ikke kan ha alle koblet i routeren. Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Om du kobler maskiner i speedtouchen din per i dag, får de da utdelt en IP-addresse og kommer seg på internett? I såfall, setter du bare den nye routeren din i "Bridge"-modus, eller setter en fast IP-addresse i samme range som SpeedTouchen deler ut! Hvis du har mulighet til å sette den i bridge-mode, så vil alt fikse seg! Om den ikke har det, må du huske å disable DHCP-server funksjonen på routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Sett routeren opp som switch og aksesspunkt. Gi routeren statisk IP: 10.0.0.254. Slå av DHCP på LAN i router. Koble nettverkskabel fra routermodem i LAN på router. Internettporten skal ikke benyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå