Hansy Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Denne tråden er muligens plassert veldig feil, men hvis moderator føler denne passer til andre underfora, så gjerne flytt den dit. For det første; Før dere kommer med bedreviterkommentarene, og utsagn som "DIN JÆVLA RASIST" osv. Jeg er ikke rasistisk mot mørkhudede, og har heller ikke noe problem med dem. La heller ikke denne tråden skeie ut, og la den gå helt off topic med humorkommentarene dine, som høres bedre ut i hodet ditt, enn på et fora. Iallefall, jeg møter på mange mørkhudede (fra afrika) i løpet av en dag, på jobb, på bussen, på butikken, det som er felles med alle er at de har en merkelig, ubeskrivelig lukt. Denne lukten tilhører kun de som kan veldig lite norsk/langt fra flytende, og/eller ikke har bodd i Norge helt siden fødselen. Denne lukten er heller ikke noe jeg har klart å finne på hvite mennesker. Dette er noe jeg lenge har lurt mye på, hvorfor det er slik, jeg kjenner mange mørkhudede som har blitt født i Norge, og snakker flytende Norsk. Men når det kommer til invandrende afrikanere, så er denne lukten tilstede hele tiden. Når jeg tenker meg om så har jeg aldri opplevd en slik person, uten denne lukten. Så, er det noen som faktisk har et logisk svar på hvorfor det er slik? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Lukter sikkert krydder, i følge hva jeg har hørt mener japanere at europeere lukter melk.. Lenke til kommentar
SML Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Tror det har noe med maten de spiser. Kjenner til lukten, og kan ikke akkurat si at jeg liker den... Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Har spurt en pakistansk venninne av meg om akkurat dette, og ho forklarte det at det er krydder og røkelse. Ho fortallte meg det at røkelsen de bruker, er så sterk at lukta setter seg i absolutt alt, og at det kan ta flere uker / måneder / år før lukta er helt ute fra møbler og vegger. Korriger meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Høres merkelig ut at alle mørkhudede skal bruke røkelse, og at lukten kommer derifra. Godt mulig at det stemmer I dag opplevde jeg en som hadde blanding av streng krydderlukt og lukten fra et offentlig toalett fra en uteplass her i byen. Det var ikke behagelig. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Lukter sikkert krydder, i følge hva jeg har hørt mener japanere at europeere lukter melk.. nordmenn lukter melk, fikk jeg beskjed av min amerikanske lærer Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Nordmenn lukter melk, utlendinger lukter spiskummen. Når jeg har spist mat med spiskummen lukter det utlending av meg også. 1 Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hvorfor tror du de er brune? Lenke til kommentar
Diana90 Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 I'd go with the diet rather than the race theory. I've met people from the far east (eg Japan and China) who said that westerners smell odd to them because of the dairy products in the western diet (they don't eat anything made from milk in the far east) - but that they get used to it. But they don't say that white westerners smell any different from any other western ethnic group. People in Britain used to say that "foreigners" (meaning other Europeans) smelt of garlic. Now that garlic, thank goodness, is no longer considered weird, you never hear that any more. What you eat is bound to affect how you smell - it comes out in the sweat. Lenke til kommentar
olsenpia Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Det er evolusjonsmessige forskjeller mellom lyse og mørke mennesker. De mørkhudede har en sterkere kroppslukt, som rett og slett er der for å skremme vekk insekter. Ikke akkurat så gunstig her oppe, men veldig nyttig i varmere strøk, der de opprinnelig kommer fra. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Mørkhudede mennesker har en sterkere kroppslukt for å skremme vekk lyshudede. 2 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Lukter sikkert krydder, i følge hva jeg har hørt mener japanere at europeere lukter melk.. Og er ikke mange japanere allergiske mot melk? I så fall må lukten være ille for dem :-) Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det kan jo være at mange ikke har samme vaner som nordmenn hygienisk. Kanskje de kun dusjer seg èn gang i uka, eller ett par ganger i måneden. De har jo ikke akkurat vært bortskjemt med vann og dusj i afrika. Kanskje de aldri har hørt om parfyme/deo engang siden det er en luksusvare i mange land. Jeg gikk på skole med en somalisk familie som hadde en veldig destinkt lukt. Ganske sterk aroma. Om alle afrikanere bruker jævlig mye krydder når de lager mat aner jeg ikke, men de kunne hvertfall hengt nyvaska klær på tørk ute så hadde man sluppet den lukten. Men de kjenner garantert ikke den lukta selv. Bruker både deo og en dagligdags sportsparfyme når jeg går ut. I tillegg dusjer jeg meg hver dag, så skjønner ikke hvorfor jeg skulle lukte melk. Men men.. Føttene til amerikanere må jo lukte død hest siden de går med sko inne. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Lukter sikkert krydder, i følge hva jeg har hørt mener japanere at europeere lukter melk.. Og er ikke mange japanere allergiske mot melk? I så fall må lukten være ille for dem :-) Det er forskjell på allergisk og intolerant. Mange asiater har laktoseintoleranse, dvs at tynntarmen ikke kan bryte ned laktose. Det har ingenting med lukt å gjøre. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Bruker både deo og en dagligdags sportsparfyme når jeg går ut. I tillegg dusjer jeg meg hver dag, så skjønner ikke hvorfor jeg skulle lukte melk. Men men.. Føttene til amerikanere må jo lukte død hest siden de går med sko inne. Parfyme er ikke noe bedre enn krydder. At amerikanere mener man ikke skal ta av seg skoene pga svette føtter er helt idiotisk, ettersom, som du sier, det er skoene som er årsaken til dette. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) har selv lagt merke til dette, dog har jeg hatt relasjoner med 2 mørkhudede jenter (amerikanere vel og merke) og disse hadde ikke denne karakteristiske lukten i det hele tatt. Så det har nok noe med kultur å gjøre annet enn hudfargen i seg selv.... kanskje mat, røkelse og andre faktorer. De amerikanske jentene luktet vanlig jente Endret 13. oktober 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Lukten har ingenting med hudfargen å gjøre, men hva de bruker i maten, i rommet de oppholder seg etc. Lager man mye mat med sterke kryddere så vil også lukten av dette sette seg i andre ting, røyking er jo et godt eksempel på dette som de fleste nordmenn kan relatere til. Men disse luktene er en tilvenning sak, akkurat som alt annet på denne planeten. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Prøv dette eksperimentet: Kjøp et glass sterk Tikka Masala og bruk det så ofte du kan en ukes tid. I middagen, smør det på brødskiva (det er godt under ost), ta en skje av det om det ikke passer inn ellers. Etter tre dager tar du et magadrag under armhulen. Lukter du utlending nå? Våger du å fullføre uken? Endret 13. oktober 2015 av Horten Market Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg lukter nesten ikke av krydderet jeg spiser. Den milde tikka masalen jeg har i skapet inneholder heller ikke spiskummen, som jeg mener er "synderen". Mulig det er i den sterke da. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er evolusjonsmessige forskjeller mellom lyse og mørke mennesker. De mørkhudede har en sterkere kroppslukt, som rett og slett er der for å skremme vekk insekter. Ikke akkurat så gunstig her oppe, men veldig nyttig i varmere strøk, der de opprinnelig kommer fra. Trodde insekter likte kroppslukt jeg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå