Bazzilen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hei! Jeg vurdere å kjøpe meg en ny pc. vil ha en grei gaming pc som er rustet for det meste av spill. Jeg har kommet fram til et greit kjøp! http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 Men lurte på om noen hadde noe mer erfaring med denne pcn, eller vett om et bedre kjøp. Jeg har ikke så mye kunnskaper om pc ^^ Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Den PC-en er et brukbart kjøp, men det er definitivt mulig å få mer for pengene, spesielt hvis du bygger selv. Hadde vært kjekt om du kunne med litt mer informasjon, så er det letter å hjelpe deg. For eksempel: Er selvbygg aktuelt? (du sier du ikke kan så my om PC, men selvbygg er lettere enn de fleste tror, og du har kanskje en venn som kan hjelpe deg?) Hvor mye er du villig til å bruke? Trenger du mus/tastatur/skjerm? Har du noen gamle deler som det kan være aktuelt å bruke videre? Hvor kresen er du når det gjelder grafikk? Hvis du svarer på noen av disse, er det mye lettere å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Bazzilen Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Hei igjen Jo jeg kunne sikkert prøvd å bygge selv. Har venner som har gjort det før, og internett kan vell være til god hjelp. Jeg vil bruke opp mot 7000-8000kr mindre også vist mulig ^^ Jeg har verken mus/tastatur/skjer så alt dette vil jeg trenge. Jeg har ingen deler som jeg kan bruke tror jeg... har en acer Acer Aspire 5720ZG laptop som kræsjet for et halvt år sida.. men det er jo en gangske gammel pc. Når det gjelder grafikk så vil jeg ha noe som takler de fleste spill, men trenger ikke det meste ultimate gaming utstyr. Endret 16. september 2010 av Bazzilen Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Laget enhandlevogn fra prisguiden med et forslag som ikke inkluderer mus, tastatur og skjerm. Det kom på litt over 5000, som skulle gi deg en god mulighet til å få tak i en god skjerm og mus/tastatur innenfor budsjettet ditt. Det inkluderer heller ikke DVD-brenner, men her er det bare å velg een billig til ca. 200 kroner. Du kan også kjøpe andre RAM-brikker og skjermkort enn de i handlevognen, avhengig av hva som er billigst i den valgte nettbutikken. Lenke til kommentar
Bazzilen Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Spendenede! Men problemet med detter er jo at jeg må bestille fra alle butikkene, og jeg tviller på at med all frakten så vil prisen stige ganske høyt. Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Ja, det er i grunn det som er det store problemet med prisguiden. Men akkurat her er ikke det et veldig stort problem. PC-kiosken og Abbo har alle varene bortsett fra kabinettet på lager, og de får ikke inn kabinettet på et par uker. Men det betyr bare at du må kjøpe kabinettet et annet sted, for eksempel netonnet, der frakten bare er 79 kroner. Dustin home har lagerstatus 1-3 fager og har også noen veldig gode Dellskjermer til en god pris. Uansett, dette oppsettet er i grunn bare ment som en pekepinn på hva det koster for en brukbar gamer-PC. Det er mulig å endre på flere produkter og optimere det i forhold til prisene på en eller muligens to nettbutikker. Endret 16. september 2010 av Dauemannen Lenke til kommentar
Bazzilen Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 ja jeg skjønner med det med at jeg ikke har så alt for peiling på pc, så tror jeg det letteste er å kjøpe gamer a20 paken vist det er et brukt bart kjøp Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Som sagt, den komplett-PC-en er et helt ok kjøp, men bare for å illustrere hvor mye mer du får for pengene ved selvbygg, satt jeg opp den PC-en så nært som mulig til oppsettet jeg laget i prisguiden. Da kom det på kr. 6068. I tillegg har det dårligere kabinett og tregere RAM og harddisk. Mitt oppsett kommer på rundt 5600 pluss frakt (fra to nettbutikker). Så du sparer rundt 400 kroner og får et litt bedre oppsett. Men skulle jeg gått for komplettoppsettet hadde jeg uansett valgt et billigere hovedkort , MSI (standard) er helt ok, og billigere PSU (chieftec 550w). Så Kompletts oppsett er kanskje ikke så galt likevel. Benq-skjermene som du får rundt 150 kroner rabatt på er helt greie, menDellskjermene jeg linket til i forrige post er mye, mye bedre, dog en del dyrere. Endret 16. september 2010 av Dauemannen Lenke til kommentar
Bazzilen Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Men jeg lurte på en ting til! Takler gamer a20. De nyeste spillene som: Mafia 2, Star Craft o.s.v Og vil den takle kommende spill som "Black ops e.t.c"? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Ja, det er i grunn det som er det store problemet med prisguiden. Men akkurat her er ikke det et veldig stort problem. PC-kiosken og Abbo har alle varene bortsett fra kabinettet på lager, og de får ikke inn kabinettet på et par uker. Men det betyr bare at du må kjøpe kabinettet et annet sted, for eksempel netonnet, der frakten bare er 79 kroner. Eller du kan velge et annet kabinett. Det er pros and cons ved begge oppsettene som er nevnt (handlelisten til Dauemannen, og Komplett sin a20). a20 har kun 2 GB RAM og lite strøm mtp. evt. fremtidige oppgraderinger. Dette kan dog konfigureres selv, men vil koste litt ekstra. Handlelisten til Dauemannen har en relativt svak prosessor og inneholder ikke OS (noe som vil koste endel hundre ekstra hvis du vil ha det lovlig). Jeg personlig ville nok gått for Komplett sin a20, men med 4 GB RAM. alternativt ville jeg tittet på bruktmarkedet og finn.no Endret 18. september 2010 av srbz Lenke til kommentar
Bazzilen Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Ja, det er i grunn det som er det store problemet med prisguiden. Men akkurat her er ikke det et veldig stort problem. PC-kiosken og Abbo har alle varene bortsett fra kabinettet på lager, og de får ikke inn kabinettet på et par uker. Men det betyr bare at du må kjøpe kabinettet et annet sted, for eksempel netonnet, der frakten bare er 79 kroner. Eller du kan velge et annet kabinett. Det er pros and cons ved begge oppsettene som er nevnt (handlelisten til Dauemannen, og Komplett sin a20). a20 har kun 2 GB RAM og lite strøm mtp. evt. fremtidige oppgraderinger. Dette kan dog konfigureres selv, men vil koste litt ekstra. Handlelisten til Dauemannen har en relativt svak prosessor og inneholder ikke OS (noe som vil koste endel hundre ekstra hvis du vil ha det lovlig). Jeg personlig ville nok gått for Komplett sin a20, men med 4 GB RAM. alternativt ville jeg tittet på bruktmarkedet og finn.no 4 GB Ram? Men vil jeg kunne spille spill som Star Craft II og nyere spill osv ; Mw2, Bc2 o.s.v Mafia II Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå