OlliX Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg har en Acer Aspire 5920G med Nvidia 8600M GS skjermkort, og Windows 7 Ultimate. Den er ca. 2 år gammel og hadde originalt Vista. Nå nylig har skjermen sluttet å fungere skikkelig. Når jeg slår på PC'en starter den normalt, bortsett fra at skjermen er helt svart, akkurat som om PC'en skulle vært avslått. Hvis jeg lukker lokket på PC'en etter at Windows har fått starte setter den seg i ventemodus, slik som den skal; og hvis jeg da vekker den opp igjen fra dvalen sin virker skjermen delvis. Etter ventemodus dukker bildet opp, men som ei rute på 1024x768 øverst i venstre hjørne. Ved å endre skjerminstillingene får jeg stilt den til 1280x800 som er oppløsningen jeg pleier å bruke, og som fyller hele skjermen. Dette fører til at bildet får størrelsen jeg vil ha, men enkelte piksler her og der har feil farge, slik at det er små fargerike prikker her og der på skjermen. Ikke veldig mange, men fortsatt merkbart. Spesielt på ting som beveger seg er de ganske tydelig. En annen ting som også er rart med dette, er at noen ganger fungerer skjermen som den skal. Jeg slår på PC'en og vips så funker alt, uten de rare, fargede pikslene rundt om kring på skjermen. Når den først funker så funker den også etter jeg har hatt den i ventemodus, men det er ikke sikkert den funker skikkelig igjen hvis jeg restarter PC'en. Problemet er bare på PC'ens egen skjerm, det er ingen problemer på ekstern skjerm. Jeg har prøvd å oppdatere skjermdriverne, men til ingen nytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå