Solid Edge Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hei. Lurer veldig på om religion er veldig likt slikt som vi har systematisert dyrearter. At alle har forskjellig tro, men de som tror på noe av det samme kan settes inn i diverse religion. Litt satt på spissen. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hei. Lurer veldig på om religion er veldig likt slikt som vi har systematisert dyrearter. At alle har forskjellig tro, men de som tror på noe av det samme kan settes inn i diverse religion. Litt satt på spissen. Det finnes nesten like mange trosretninger som det finnes troende. Alle har en eller annen ting som skiller seg ut. Derimot hvis du ser større på det; mange kristne trossamfunn ser på andre kristne trossamfunn og mener de tror såpass feil, at de vil gå fortapt. Ett eksempel er Jehovas Vitner. Mange karismatiske menigheter mener at troen deres er så feil, at Jehovas Vitner vil gå fortapt. Rart, siden de bruker samme bibel... Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Men hva med i trossamfunnene. Vil ikke troen variere der å. Ser for meg at alle innenfor hvert eneste trossamfunn har en individuell tro. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Men hva med i trossamfunnene. Vil ikke troen variere der å. Ser for meg at alle innenfor hvert eneste trossamfunn har en individuell tro. Jepp Var i en kristen menighet en gang. Var noen der som ikke feiret jul. Fordi jul er en gammel hedensk skikk (noe som forsåvidt er riktig) Men de fleste i menigheten synes nok det var litt voldsomt, å nekte barna sine å feire jul Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Men hva med i trossamfunnene. Vil ikke troen variere der å. Ser for meg at alle innenfor hvert eneste trossamfunn har en individuell tro. Jepp Var i en kristen menighet en gang. Var noen der som ikke feiret jul. Fordi jul er en gammel hedensk skikk (noe som forsåvidt er riktig) Men de fleste i menigheten synes nok det var litt voldsomt, å nekte barna sine å feire jul Personlig er jeg glad for at vi har Jul/Jol og ikke kristenmesse. At det blir lysere er noe alle kan være med på å feire. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) I og med at nesten alle relgioner har de samme "elementene" i seg så kan man vel si at veldig mange tror på samme ting. Faktisk at de fleste relgioner er like i utgangspunktet, skal man tro det som står her : These attributes of Horus, whether original or not, seem to permeate in many cultures of the world, for many other gods are found to have the same general mythological structure. Attis, of Phyrigia, born of the virgin Nana on December 25th, crucified, placed in a tomb and after 3 days, was resurrected. [s38] [s39] [s40] [s41] [s42] [s43] [M] [D] Krishna, of India, born of the virgin Devaki with a star in the east signaling his coming, performed miracles with his disciples, and upon his death was resurrected. [s44] [s45] [s46] [s47] [s48] [M] [M2] [D] Dionysus of Greece, born of a virgin on December 25th, was a traveling teacher who performed miracles such as turning water into wine, he was referred to as the "King of Kings," "God's Only Begotten Son," "The Alpha and Omega," and many others, and upon his death, he was resurrected. [s49] [s50] [s51] [s52] [s53] [M] Mithra, of Persia, born of a virgin on December 25th, he had 12 disciples and performed miracles, and upon his death was buried for 3 days and thus resurrected, he was also referred to as "The Truth," "The Light," and many others. Interestingly, the sacred day of worship of Mithra was Sunday. [s54] [s55] [s56] [s57] [s58] [M] The fact of the matter is there are numerous saviors, from different periods, from all over the world, which subscribe to these general characteristics. The question remains: why these attributes, why the virgin birth on December 25th, why dead for three days and the inevitable resurrection, why 12 disciples or followers? [M] To find out, let's examine the most recent of the solar messiahs. Jesus Christ was born of the virgin Mary on December 25th [D] in Bethlehem, his birth was announced by a star in the east, which three kings or magi followed to locate and adorn the new savior.[D] He was a child teacher at 12, at the age of 30 he was baptized by John the Baptist, and thus began his ministry. Jesus had 12 disciples which he traveled about with performing miracles such as healing the sick, walking on water, raising the dead, he was also known as the "King of Kings," the "Son of God," the "Light of the World," the "Alpha and Omega," the "Lamb of God," and many others. After being betrayed by his disciple Judas and sold for 30 pieces of silver, he was crucified, placed in a tomb and after 3 days was resurrected and ascended into Heaven Så siden alle disse har det til felles, hva betyr det ? First of all, the birth sequence is completely astrological. The star in the east is Sirius, the brightest star in the night sky, which, on December 24th, aligns with the 3 brightest stars in Orion's Belt. [s60] [M] These 3 bright stars are called today what they were called in ancient times: The Three Kings.[s61] [s62] The Three Kings and the brightest star, Sirius, all point to the place of the sunrise on December 25th.[s63] [M] This is why the Three Kings "follow" the star in the east, in order to locate the sunrise -- the birth of the sun.[s64] [M] The Virgin Mary is the constellation Virgo, [s65] also known as Virgo the Virgin. Virgo in Latin means virgin. The ancient glyph for Virgo is the altered "m". This is why Mary along with other virgin mothers, such as Adonis's mother Myrrha [s66], or Buddha's mother Maya [s67] begin with an M.[s68] [M] Virgo is also referred to as the House of Bread [s69] [s70], and the representation of Virgo is a virgin holding a sheaf of wheat. This House of Bread and its symbol of wheat represents August and September, the time of harvest. [D] In turn, Bethlehem, in fact, literally translates to "house of bread". [M] [s71] Bethlehem is thus a reference to the constellation Virgo , a place in the sky, not on Earth.[M] [s72] There is another very interesting phenomenon that occurs around December 25th, or the winter solstice. From the summer solstice to the winter solstice, the days become shorter and colder. From the perspective of the northern hemisphere, the sun appears to move south and get smaller and more scarce. The shortening of the days and the expiration of the crops when approaching the winter solstice symbolized the process of death to the ancients. It was the death of the Sun. [s73] By December 22nd, the Sun's demise was fully realized, for the Sun, having moved south continually for 6 months, makes it to it's lowest point in the sky. Here a curious thing occurs: the Sun stops moving south, at least perceivably, for 3 days.[s74] [M] During this 3 day pause, the Sun resides in the vicinity of the Southern Cross, or Crux, constellation.[s75] [s76] [M] And after this time on December 25th, the Sun moves 1 degree, this time north, foreshadowing longer days, warmth, and Spring.[s77] And thus it was said: the Sun died on the cross, [D] was dead for 3 days, only to be resurrected or born again.[s78] [s79]This is why Jesus and numerous other Sun Gods share the crucifixion, 3-day death, and resurrection concept. [s80] [M] It is the Sun's transition period before it shifts its direction back into the Northern Hemisphere, bringing Spring, and thus salvation.[s81] [s82] [M] However, they did not celebrate the resurrection of the Sun until the spring equinox, or Easter. This is because at the spring equinox, the Sun officially overpowers the evil darkness, as daytime thereafter becomes longer in duration than night, and the revitalizing conditions of spring emerge.[M] [s83] Now, probably the most obvious of all the astrological symbolism around Jesus regards the 12 disciples. They are simply the 12 constellations of the Zodiac, which Jesus, being the Sun, travels about with. [s84] [s85] [s86] [s87] [M] In fact, the number 12 is replete throughout the Bible. [M] This text has more to do with astrology than anything else. Coming back to the cross of the Zodiac, the figurative life of the Sun, this was not just an artistic expression or tool to track the Sun's movements. It was also a Pagan spiritual symbol, [s88] the shorthand of which looked like this. [s89] This is not a symbol of Christianity. [M] It is a Pagan adaptation of the cross of the Zodiac. [s90] [s91] This is why Jesus in early occult art is always shown with his head on the cross, for Jesus is the Sun, the Sun of God, the Light of the World, [s92] the Risen Savior, [s93] who will "come again,"[s94] as it does every morning, the Glory of God [s95] who defends against the works of darkness,[s96] as he is "born again" [s97] every morning, and can be seen "coming in the clouds,"[s98] "up in Heaven,"[s99]with his "Crown of Thorns,"[s100] or, sun rays. Now, of the many astrological-astronomical metaphors in the Bible, one of the most important has to do with the ages. Throughout the scripture there are numerous references to the "Age." In order to understand this, we need to be familiar with the phenomenon known as the precession of the equinoxes. The ancient Egyptians along with cultures long before them recognized that approximately every 2150 [D] years the sunrise on the morning of the spring equinox would occur at a different sign of the Zodiac. [M] This has to do with a slow angular wobble that the Earth maintains as it rotates on it's axis.It is called a precession because the constellations go backwards, rather than through the normal yearly cycle. [s101] The amount of time that it takes for the precession to go through all 12 signs is roughly 25,765 years. [s102] This is also called the "Great Year," [s103] and ancient societies were very aware of this. They referred to each 2150 year period as an "age." From 4300 b.c. to 2150 b.c., it was the Age of Taurus, the Bull. From 2150 b.c. to 1 a.d., it was the Age of Aries, the Ram, and from 1 a.d. to 2150 a.d. it is the Age of Pisces, the age we are still in to this day, and in and around 2150, we will enter the new age: the Age of Aquarius. [s104] [s105] Now, the Bible reflects, broadly speaking, a symbolic movement through 3 ages, while foreshadowing a 4th. In the Old Testament when Moses comes down Mount Sinai with the 10 Commandments, he is very upset to see his people worshiping a golden bull calf.[s106] In fact, he shattered the stone tablets and instructed his people to kill each other in order to purify themselves. [s107] Most Biblical scholars would attribute this anger to the fact that the Israelites were worshiping a false idol, [s108] or something to that effect. The reality is that the golden bull is Taurus the Bull, and Moses represents the new Age of Aries the Ram. [s109] [M] This is why Jews even today still blow the Ram's horn. [s110] [M] Moses represents the new Age of Aries, [s111] and upon the new age, everyone must shed the old age. Other deities mark these transitions as well, a pre-Christian god who kills the bull, in the same symbology. [s112] [s113] [M] Now Jesus is the figure who ushers in the age following Aries, the Age of Pisces the Two Fish.[s114] [s115] [M] Fish symbolism is very abundant in the New Testament. Jesus feeds 5000 people with bread and "2 fish." [s116] When he begins his ministry walking along Galilei, he befriends 2 fisherman, who follow him. [s117] [M] And I think we've all seen the Jesus-fish on the backs of people's cars. Little do they know what it actually means. It is a Pagan astrological symbolism for the Sun's Kingdom during the Age of Pisces.[s118] [M] Also, Jesus' assumed birth date is essentially the start of this age. At Luke 22:10 when Jesus is asked by his disciples where the next passover will be, Jesus replied: "Behold, when ye are entered into the city, there shall a man meet you bearing a pitcher of water... follow him into the house where he entereth in." This scripture is by far one of the most revealing of all the astrological references. The man bearing a pitcher of water is Aquarius, the water-bearer, who is always pictured as a man pouring out a pitcher of water. [s119] He represents the age after Pisces, and when the Sun (God's Sun) leaves the Age of Pisces (Jesus), it will go into the House of Aquarius, as Aquarius follows Pisces in the precession of the equinoxes. Also Jesus is saying is that after the Age of Pisces will come the Age of Aquarius. [s120] [M] Kilde Zeitgeist the movie http://www.thezeitgeistmovement.com/wiki/index.php?title=Zeitgeist,_The_Movie_transcript Endret 17. september 2010 av Cri Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Helt riktig. Alle har forskjellige meninger om ett eller annet men jeg tror de fleste vil komme til himmelen så lenge de ikke tøyer grensene for mye. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Helt riktig. Alle har forskjellige meninger om ett eller annet men jeg tror de fleste vil komme til himmelen så lenge de ikke tøyer grensene for mye. Men jeg vil ærlig talt ikke til himmelen jeg, så hva gjør jeg da? Kan aldri i verden tenke meg at en evighet med jesus sine platte vitser eller de kristnes lite morsomme festligheter blir noe gøy i det hele tatt og vil derfor mer enn gjerne slippe, så hva gjør jeg da? Holder det å forbanne eller fornekte det hellige spøkelset? Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Helt riktig. Alle har forskjellige meninger om ett eller annet men jeg tror de fleste vil komme til himmelen så lenge de ikke tøyer grensene for mye. Men jeg vil ærlig talt ikke til himmelen jeg, så hva gjør jeg da? Kan aldri i verden tenke meg at en evighet med jesus sine platte vitser eller de kristnes lite morsomme festligheter blir noe gøy i det hele tatt og vil derfor mer enn gjerne slippe, så hva gjør jeg da? Holder det å forbanne eller fornekte det hellige spøkelset? I himmelen er alt godt. Du ville nok elsket det, jeg kan selv ikke helt forestille meg hvordan det er i himmelen men det jeg vet er at det fins ingen sorg og elendighet der. Gud har jo tross alt skapt jorda (i de kristnes syn). Selvfølgelig vil ikke himmelen være kjedelig i forhold til livet på jorda, med alt det vonde som skjer her. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Helt riktig. Alle har forskjellige meninger om ett eller annet men jeg tror de fleste vil komme til himmelen så lenge de ikke tøyer grensene for mye. Men jeg vil ærlig talt ikke til himmelen jeg, så hva gjør jeg da? Kan aldri i verden tenke meg at en evighet med jesus sine platte vitser eller de kristnes lite morsomme festligheter blir noe gøy i det hele tatt og vil derfor mer enn gjerne slippe, så hva gjør jeg da? Holder det å forbanne eller fornekte det hellige spøkelset? I himmelen er alt godt. Du ville nok elsket det, jeg kan selv ikke helt forestille meg hvordan det er i himmelen men det jeg vet er at det fins ingen sorg og elendighet der. Gud har jo tross alt skapt jorda (i de kristnes syn). Selvfølgelig vil ikke himmelen være kjedelig i forhold til livet på jorda, med alt det vonde som skjer her. Du må da ha en oppfatning om hvordan du skal ha det i himmelen? Eller er du en sånn kristen som ikke tenker så mye over det.. Gud har jo en plan Tenk hva en evighet er.. etter 98568685843098580934509345309 milliarder millioner år... blir du ikke litt lei av å sitte i ring med englene og tilbe Gud da? Men over til tema igjen, alle vil komme til himmelen sier du? hva er forutsetningn for å komme til himmelen. Bare å tro på Jesus? (ref: joh 3:16) fordi mange mener at du også må leve som en kristen nemlig. Noen mener til og med at du ikke kan runke 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Hei. Lurer veldig på om religion er veldig likt slikt som vi har systematisert dyrearter. At alle har forskjellig tro, men de som tror på noe av det samme kan settes inn i diverse religion. Litt satt på spissen. Akkurat som mennesker har lagd noen sjangere for å putte den kaotiske naturen i, har vi noen navn for religioner. Men naturen bryr seg ikke om menneskenes navn når det kommer til arter, og slik er det nok med religiøse også. Alle har egne opplevelser og erfaringer, så ingen har nøyaktig samme tro. Endret 20. september 2010 av Abigor 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 I og med at nesten alle relgioner har de samme "elementene" i seg så kan man vel si at veldig mange tror på samme ting. Faktisk at de fleste relgioner er like i utgangspunktet, skal man tro det som står her : Istedenfor å copy-paste noe du fant på en nettside, hvilke likheter finner du mellom europeiske religioner, asiatiske, afrikanske, sør-amerikanske og nord-amerikanske? Hadde vært spennende å lese. Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Du må da ha en oppfatning om hvordan du skal ha det i himmelen? Eller er du en sånn kristen som ikke tenker så mye over det.. Gud har jo en plan Tenk hva en evighet er.. etter 98568685843098580934509345309 milliarder millioner år... blir du ikke litt lei av å sitte i ring med englene og tilbe Gud da? Men over til tema igjen, alle vil komme til himmelen sier du? hva er forutsetningn for å komme til himmelen. Bare å tro på Jesus? (ref: joh 3:16) fordi mange mener at du også må leve som en kristen nemlig. Noen mener til og med at du ikke kan runke Jeg vet faktisk ikke mye om akkurat det med himmelen. Det jeg vet er at det skal være en elv som renner gjennom hele paradis. Vi skal få nye kropper men sjelen er den samme. Om den kroppen vil være i samme aldersfase som den er på jorda den dagen du dør/blir rykket opp vet jeg ikke. Man vil ikke trenge å ete og heller ikke søvn. Det vil aldri min natt. Har hørt at alle bygningene skal være av gull. Alle må holde reglene som kristen også, selvfølgelig. Jeg er ingen amerikansk gladkristen som sier "Yeah I believe in God (But Im too lazy to follow the rules)". Det er så mange amerikanere som sier de tror på Gud, men sier "omg" til enhver anledning, om man blir overrasket, skuffet, lei sei, glad osv osv. og tenker ikke over at en av de ti bud sier at du ikke skal misbruke Guds navn. Du skal følge reglene, også det med å ikke onanere. Det jeg mente med at "de fleste kommer til himmelen" var at selv om det nesten blir èn religion pr person så kommer alle med så lenge det de er uenige i ikke er så alvorlig. Endret 20. september 2010 av L4rs Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Elv? Så det er vann der? Faktiske H2O-molekyler? Og hvorfor gull, hva i all verden skal man med slikt jordisk gods i himmelen? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg vet faktisk ikke mye om akkurat det med himmelen. Det jeg vet er at det skal være en elv som renner gjennom hele paradis. Vi skal få nye kropper men sjelen er den samme. Om den kroppen vil være i samme aldersfase som den er på jorda den dagen du dør/blir rykket opp vet jeg ikke. Man vil ikke trenge å ete og heller ikke søvn. Det vil aldri min natt. Har hørt at alle bygningene skal være av gull. Hvem har du hørt dette av? Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Elv? Så det er vann der? Faktiske H2O-molekyler? Og hvorfor gull, hva i all verden skal man med slikt jordisk gods i himmelen? Fordi at de som har fortalt L4rs dette tullet er mennesker som ikke engang klarer å være kreative når de skal fortelle om hva himmelen er. De må bruke gull fordi det er kostbart materiale på jorden. Å beskrive himmelen som "selv brosteinen er laget i gull" er jo noe som kristne ledere lokker deg med. De tror det selv forresten. De kristne eldre i menigheten din er de som aldri turte å virkelig tenke selv.. de som ikke klarte å vri seg unna tankefengselet. Du får 434 treff på "gull" i bibelen. Det viser jo hvor opptatt forfatterne er av gull, og vil at du skal tro at ett hus av gull er viktig i himmelen.. hva er vitsen med ett hus av gull dersom gull er så vanlig liksom? Selv synes jeg ikke gull er så utrolig fint byggemateriale ett hus. Marmor og slikt derimot, der snakker vi byggemateriale.. ÅP21:21 De tolv portene var tolv perler, hver port laget av en eneste perle. Gaten gjennom byen var av rent gull, gjennomsiktig som glass Visste ikke at gull var gjennomsiktig... da forsvinner vel i alle fall litt av poenget med gull, eller hva? Jeg vet faktisk ikke mye om akkurat det med himmelen. Det jeg vet er at det skal være en elv som renner gjennom hele paradis. Vi skal få nye kropper men sjelen er den samme. Om den kroppen vil være i samme aldersfase som den er på jorda den dagen du dør/blir rykket opp vet jeg ikke. Man vil ikke trenge å ete og heller ikke søvn. Det vil aldri min natt. Har hørt at alle bygningene skal være av gull. Hvem har du hørt dette av? Det må være noe pinsemenighetene har funnet på. Hørte det samme selv, i en menighet som nok hadde røtter i pinsebevegelsen Endret 20. september 2010 av Tenklitt Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Jeg vet faktisk ikke mye om akkurat det med himmelen. Det jeg vet er at det skal være en elv som renner gjennom hele paradis. Vi skal få nye kropper men sjelen er den samme. Om den kroppen vil være i samme aldersfase som den er på jorda den dagen du dør/blir rykket opp vet jeg ikke. Man vil ikke trenge å ete og heller ikke søvn. Det vil aldri min natt. Har hørt at alle bygningene skal være av gull. Er du seriøs? Du er dedikert nok til å følge bibelen til punkt og prikke, leve et liv med unaturlige begrensinger (les: feks. onani), dra på møter og dyrke din kjærlighet for en skikkelse du aldri har møtt, eller han noen konkret kontakt med osv. Og dette er motivasjonen din? At du skal komme til et hellig sted med én elv og hus av gull, og leve der i uendelig tid, i den samme kroppen og att på til være helt tom for emosjonelle følelser og fri vilje? Tror du virkelig på dette? Er denne illusjonen av et bedre liv drivkraften i ditt nåværende? Hva tenker du bedrive den uendelige tiden i himmelen? Du er tydelig hjernevasket, og som et resultat av dette ofrer du det éne livet du har blitt tildelt gjennom evolusjonens gang, til å hige etter noe så tafatt og trist? Jeg syntes oppriktig synd på deg. edit: Jøsses trodde det hadde tørna helt for L4r5, helt til jeg sjekket profilen hans. Endret 21. september 2010 av Habitats Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg vet faktisk ikke mye om akkurat det med himmelen. Det jeg vet er at det skal være en elv som renner gjennom hele paradis. Vi skal få nye kropper men sjelen er den samme. Om den kroppen vil være i samme aldersfase som den er på jorda den dagen du dør/blir rykket opp vet jeg ikke. Man vil ikke trenge å ete og heller ikke søvn. Det vil aldri min natt. Har hørt at alle bygningene skal være av gull. Som de fleste andre har forklart deg så mister gull sin verdi når det kommer så mye kvanta at du kan lage hus av det. Dessuten er det jo ikke praktisk å lage noe av gull, så hvorfor forfatterne har skrevet gull var vel fordi det var det mest verdi fulle de kunne komme på... Hvorfor ikke diamanter? Jo, fordi de ikke visste et kvekk om diamanter... eller andre edle metaller (Som er edle fordi det er så lite av det...) Så jeg tror du skal retenke litt på hva den himmelen du tror du kommer til jeg... Og en del av de andre tingene. Hvorfor er det så himla farlig å tenke selv i kristendom? Og hvorfor blir det sett på som noe stort å være stein hakke dum i kristendom? Til mer ignorant til bedre liksom, hvorfor det? Alle må holde reglene som kristen også, selvfølgelig. Jeg er ingen amerikansk gladkristen som sier "Yeah I believe in God (But Im too lazy to follow the rules)". Det er så mange amerikanere som sier de tror på Gud, men sier "omg" til enhver anledning, om man blir overrasket, skuffet, lei sei, glad osv osv. og tenker ikke over at en av de ti bud sier at du ikke skal misbruke Guds navn. Du sier at du følger alle de budene i bibelen og da går jeg ut i fra at du har drept noen kvinner også? Du VET at du SKAL steine kvinner som har mer enn et stoff på kroppen ikke sant? Det står i bibelen at gud ser på kvinner med flere stoffer i klærne sine en ett som en styggedom og straffen er såklart døden. Så hvor mange har du drept til nå? Og hvor mange bønder har du drept? Du VET såklart at gud ikke liker bønder som driver veksel bruk og det gjør ALLE bønder i dag så det er egentlig bare å dra til nærmeste gård og slå bonden ihjel. det er en styggedom og han fortjener jo å få dø! Hører du barn som motsier eller setter seg opp mot sine foreldre skal du slå dem ihjel uten å tenke! Står i bibelen som et bud det også... Eller høres dette ut som bud du IKKE vil følge? I så fall, hvorfor vil du ikke følge dem? Du skal jo også slå ihjel alle som jobber på sabbaten, så hva venter du på? Reis til nærmeste sykehus og slå ihjel alle som jobber der, vis ingen nåde, for gud har sagt at de skal dø! At mange andre uskyldige dør på grunn av det er ikke så farlig, gud tilgir deg nok da de skulle visst bedre enn å legge seg inn på sykehus på en søndag! Så hva venter du på? Tror ikke du finner en eneste kvinne i dag som har et stoff i klærne sine, så det er bare å finne slegga og klubbe dem ihjel! Kom igjen, løp ut og etterlev budene som din GUD har gitt deg, ikke vær feig eller sky nå, reis ut og slå ihjel!!!!! Kanskje du burde ta en titt til på hva du tror på og ikke sitte der som en skinnhellig idiot og påstå at du følger alle budene til guden din til punkt og prikke, for det er det ingen som gjør! Den guden din er barbarisk, det er derfor de fleste i landet har droppet ham. Les bibelen, for det har du tydeligvis ikke gjort. Du har antagelig kun hørt de flotte delene og de ikke flotte delene de leser ikke presten, for det setter jo guden din i et dårlig lys. Du skal følge reglene, også det med å ikke onanere. Det jeg mente med at "de fleste kommer til himmelen" var at selv om det nesten blir èn religion pr person så kommer alle med så lenge det de er uenige i ikke er så alvorlig. Det står INGEN steder at onani er synd, det står at onan lot det gå på bakken i steden for i kona til sin avdøde bror! Detter har noen sykinger klart å tolke dithen at onani er synd. Hadde de idiotene som skrev dette og de enda større idiotene som tolket det kunnet noe om den menneskelige natur hadde de forstått at onani er sundt! Ja sundt! Det får deg til å bli kjent med kroppen din og til å vite hva du liker/ikke liker PLUSS at det sikrer frisk sed. Vet ikke om du har hørt ordtaket "kristent sølevvann", men det refererer til produksjons evnen til kristne som bare har uproduktiv sed på grunn av unormal oppførsel når det kommer til å ta en runk. Er hverken farlig eller syndig å gjøre det og jeg syntes oppriktig synd på deg der du sitter i tankefengslet ditt, for du har det ikke bra! Du anser deg som et fritt menneske sammen med jesus, men du vet ikke hva et fritt menneske er engang... Hva med homofile? Du slår vel de ihjel også, gjør du ikke? Det står at gud ikke liker homofile og at du skal slå de ihjel, gjør du det? Hvorfor gjør du ikke det? Du har jo selv sagt at du følger alle budene til gud. Juger du til oss? Vel, det tror jeg du gjør, for du følger jo ikke budene til guden din i det hele tatt. Tror det er på tide at du tar et langt og alvorlig blikk på det du sitter der å tror på jeg, kanskje lese HELE bibelen og ikke bare tro på de gode bitene... Er du ærlig nok til å gjøre det? De fleste kristne tror de er ærlige fordi de tror jesus var ærlig, men de dekker seg bare bak jesus og er ikke ærlige i det hele tatt for selv om de juger uten å vite det så er det fremdeles jug... Og jeg syntes oppriktig synd på deg som tror at du noen gang vil klare å følge alle de urimelige budene til din egen gud uten å dømme deg selv til et helvette mens du lever, for deg selv og for andre! Ta en god og lang titt på tankefengslet du sitter i du og kom tilbake når du skjønner hva det går ut på. Kristendommen er destruktiv og får alt for ofte menneskene i den til å gjøre onde ting både mot seg selv og de rundt seg i den tro at de gjør det "riktige"... De aller fleste her i landet har en moral som slår jesus sin med flere meter, men for slike som deg, som er hjernevasket til å tro at jesus kristus er det optimale, skjønner ikke det. Dere tror jesus var den største avde største, men jesus blir bare en flopp han slik han fremstilles i bibelen. Men du har vel ikke lest det heller? 1 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Tok opp akkurat det der med en annen kar, RWS, og fikk som svar at han valgte å ikke følge deler av GT fordi jesus hadde ofret seg slik at han kunne slippe... Så praktisk talt valgte han selv ut de tingene han ville tro på i bibelen, og fremstilte det som lov. Har inntrykk av at de fleste religiøse gjør dette, og det er jo i grunn kun selvmotsigende og tragisk. Litt som en last resort løsning for å kunne holde religionen sin kjær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå