alex100 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 switchboxer finner du på clasohlson til en hyggelig pris. kjøpte der selv en gang, og de funket fint. jeg bruker ikke den nå, så du kan kjøpe den for en hundrings hvis du vil. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 bare pass på at den støtter oppløsningen du vil kjøre.... Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 bare pass på at den støtter oppløsningen du vil kjøre.... Ja det var det da,var inne på clas ohlson,men det var ikke oppgitt noen specs i det hele tatt.... Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 switchboxer finner du på clasohlson til en hyggelig pris. kjøpte der selv en gang, og de funket fint. jeg bruker ikke den nå, så du kan kjøpe den for en hundrings hvis du vil. Er interessert i det tilbudet ja ,men som innlegget over gjør meg oppmerksom på så er jeg litt i tvil grunnet oppløsningen?? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 switchboxer finner du på clasohlson til en hyggelig pris. kjøpte der selv en gang, og de funket fint. jeg bruker ikke den nå, så du kan kjøpe den for en hundrings hvis du vil. Er interessert i det tilbudet ja ,men som innlegget over gjør meg oppmerksom på så er jeg litt i tvil grunnet oppløsningen?? jeg bruker den nå på en maskin med et Hercules 4500 m/tvout 64mb og en 17" Viewpoint skjerm (vet ikke mer enn det). da kan jeg i allefall stille opp til en oppløsning på 1280x1024 pixels. jeg har ikke prøvd uten switchbox. Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg kommer også opp i 1280*1024 (som er max for skjermen), på Clas Ohlson switchboxen jeg har stående her. Men... Jeg har problemer med ghosting, noe som er ganske irriterende. Noen som har noen råd angående dette? Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 hvis du skal kjøre server, så ikke sats på win 9x. Full av sikkerhetshull... Koster deg ikke mange kronene å doble mengden ram. (pc100/133 = 150,- for 128MB brukt) Dytt inn litt mer ram og gå for 2000 Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Kjører du XP Pro på sekunder maskinen ville jeg helt klart kjørt RDC. Det er uten tvil det beste remote desktop softwaren. Og særlig i LAN hvor du kan skru på alt uten at det gjør noe. Lyd osv. Husk at det også følger med RDC klienter med XP Home. Jeg har selv to maskiner hvor den ene ikke har koblet til monitor, men som jeg kun administrerer via RDC. På den har jeg DVD-brenner osv. Ting jeg ikke vil hekte opp "arbeidsmaskinen" min med. Har forøvrig kjøpt meg et PCI ATI 7000 kort i tillegg, så når har jeg fire monitorer på arbeidsmaskinen min. Jeg drar bare opp RDC i fullscreen på en av skjermene. Er som jobbe direkte på den. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg kommer også opp i 1280*1024 (som er max for skjermen), på Clas Ohlson switchboxen jeg har stående her.Men... Jeg har problemer med ghosting, noe som er ganske irriterende. Noen som har noen råd angående dette? kabler av dårlig kvalitet vil gi slike plager, de skjermkablene man fikk kjøpt til slikt bruk hos Clas var elendige. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg kjører pr idag XP på denne maskinen (som er ment som server'en) men lurer på om jeg ikke går over til win2000 pro el. win98SE har bare 128Mb ram så ett litt mindre krevende OS tror jeg nok det blir. Den nye maskinen kommer til å kjøre XP Pro. Installer win2k server med terminalserver. Da kan du bruke remote desktop i winxp pro for å administrere. Bruker dette oppsettet selv. Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Ummm dette høres sikkert litt dumt ut,men jeg lurer på om det er mulig å ha to maskiner i nettverk men kun bruke en skjerm??Tanken min er at den maskinen skal brukes som filserver,men siden den nå står der med så å si ubrukt datakraft kunne jo den samtidig f.eks fått arbeidet med ripping av dvd'er ol. Men har liksom ikke lyst til å ha ett berg av skjermer her i stuen... Noen som skjønner hva jeg mener eller om det er mulig?? Remote Desktop i XP er definitivt den beste løsningen hvis du ikke trenger å kjøre tungeapplikasjoner og spill på den maskinen du ikke sitter på. Det koster deg ikke noe ekstra og det er temmelig lett å sette opp. Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 kabler av dårlig kvalitet vil gi slike plager, de skjermkablene man fikk kjøpt til slikt bruk hos Clas var elendige. Ja jeg har lest en del om emnet, og de fleste konkluderer med at det er kablene som er kilden for ghosting, sjelden boksene. Men... jeg var innom StartIT for en stund tilbake, nettopp for å kjøpe bedre kabler, og jeg valgte meg ut en relativt feit kabel til et par hundre kroner (som forøvrig var den dyreste de hadde) for å se om dette kunne ordne problemet. Kom hjem, byttet kabel, men problemet var der fremdeles. Man kunne kanskje ense en liten forbedring, men det var minimalt. Bør jeg gå høyere opp i pris eller har noen en spesifikk kabel å anbefale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå