ToYBoi Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Så, du lot andre bestemme for deg hva du skulle synes om kroppen din. Sjelden en god idé. Hvis målsetningen er å se minst tynn ut så tror jeg at jeg går for nr to fra venstre. Hvis målsetningen er å se ut som det 'beste' eksemplet på plaget individ så går jeg for nr tre fra høyre. Aner jeg forresten en eim av Godwin her? Du ser det virkelig ikke, du er litt trangsynt. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Nja, jeg er i alle fall nærsynt Men, hva er det jeg ikke ser. Var det sånn Shit a brick bilde? Har du lyst til å se noe som ble ansett som bra før, men som ikke er det lenger? Hva som er fint/stygt/normalt forandrer seg fra samfunn til samfunn, person til person og år til år. Med tanke på at det er minst seks milliarder mennesker på jorden tviler jeg meget sterkt på at du finner særlig mange med unike 'avvik'. Din oppfattelse av virkeligheten bestemmes av ditt hode. Det er langt enklere å forandre sin oppfattelse av virkeligheten enn å forandre andres handlinger. Det å være tynn er ikke noe stort fysisk problem, men det kan være et stort psykisk problem. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Et pitte lite oppfølgingsspørsmål. Er det noen hensikter som ikke gjør at det er fritt frem? Grunnen til at jeg spør er at jeg tror de aller fleste som forteller tynne folk at de er tynne gjør det med den hensikt å ha noe å snakke om. På samme måte som at selv om (nesten) alle kan se at sola skinner så sier folk ofte til hverandre at sola skinner. Det kan nok også være at de som forteller tynne folk at de er tynne anser det som et kompliment når noe kaller dem selv for tynne. Dermed blir hensikten positiv. Det er unødvendig å snakke om at en person er tynn bare for å ha noe å snakke om. Den personen vil oppleve det som ubehagelig og tro han er unormal hvis det blir en samtale ut av det. Finn heller noe annet å snakke om, det er alltid tusenvis av andre temaer å velge mellom. Ja, noen personer vil oppfatte det å bli kalt tynn som noe positivt hvis de streber etter å være tynn, som noen jenter gjør. Det er disse som ender opp med bullimi og anorexia. Men gutter flest liker ikke å bli kalt tynn, for man blir sett på som svak og det er jenter som skal være tynne. Ideelt sett skal gutter være brede og kraftige. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Nja, jeg har vel den oppfatning av det er flere på + siden av 'normal vekt' enn på - siden. Dermed tror jeg også flertallet anser tynn som positivt. Særlig når man legger til grunn mediabildet. Uansett, folk tenker seg som regel ikke om når det gjelder å ytre meningsløse ting som de selv ikke oppfatter som negativt. Jeg synes det er like unødvendig å snakke om været når man begge står i det, som å snakke om hvilket som helst annet unødvendig tema, men jeg innser jo at jeg må jobbe med min egen oppfattelse av vær snakk siden det er å forandre noe så fundamentalt menneskelig som å snakke om meningsløse ting bare for å snakke nok er bortimot umulig. Skal man få folk til å slutte å kalle tynne folk tynne må man nok få snudd folkeopinionen slik at tynn ikke lenger er en positiv egenskap. Den enkleste løsningen er nok at de som tar seg nær av å bli kalt tynn heller ser på motivasjonen den som sier det har. Er det tomprat så får de la vær å ta seg nær av det. Er det sagt med ond hensikt så kan de godt ta seg nær av det, men da er det ikke ordet tynn som er problemet men den onde hensikten. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Nja, jeg har vel den oppfatning av det er flere på + siden av 'normal vekt' enn på - siden. Dermed tror jeg også flertallet anser tynn som positivt. Særlig når man legger til grunn mediabildet. At det er flere overvektige enn undervektige er desto større grunn til å mene at det er negativt å være tynn, for det er dermed mer unormalt. Media legger vekt på at kvinner skal være tynne, ikke menn. Uansett, folk tenker seg som regel ikke om når det gjelder å ytre meningsløse ting som de selv ikke oppfatter som negativt. Jeg synes det er like unødvendig å snakke om været når man begge står i det, som å snakke om hvilket som helst annet unødvendig tema, men jeg innser jo at jeg må jobbe med min egen oppfattelse av vær snakk siden det er å forandre noe så fundamentalt menneskelig som å snakke om meningsløse ting bare for å snakke nok er bortimot umulig. Så lenge det ikke er snakk om avvik hos enkeltpersoner kan samtaleemnet være meningsløst. Altså, ikke snakk om at en person er tynn eller feit. Derimot kan du snakke og spørre om utdannelse eller jobb, for det er ikke unormalt å ta en utdannelse eller jobbe. Skal man få folk til å slutte å kalle tynne folk tynne må man nok få snudd folkeopinionen slik at tynn ikke lenger er en positiv egenskap. Hensikten med denne tråden er å varsle folk om at de ikke behøver å kommentere at andre mennesker er tynne. Som sagt, så blir det ikke ansett som positivt å være tynn, især ikke hos menn. Den enkleste løsningen er nok at de som tar seg nær av å bli kalt tynn heller ser på motivasjonen den som sier det har. Er det tomprat så får de la vær å ta seg nær av det. Er det sagt med ond hensikt så kan de godt ta seg nær av det, men da er det ikke ordet tynn som er problemet men den onde hensikten. Hvis det hadde vært så lett, så ja. Men det er menneskelig å se avvik (i hvert fall hos seg selv) negativt. Du prater hele tiden om at det er vanskelig å gjøre det kjent at tynne folk ikke liker å få kommentarer på kroppen sin. Er det lettere å få alle tynne mennesker til å slutte å ta seg nær av det, sier du? Og nei, problemet er ikke hensikten bak det, men at de tynne menneskene oppfatter tilstanden sin som noe negativt når den kontinuerlig blir kommentert, samme hva meningen bak det var. Endret 18. september 2010 av Zarac Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 er ikke problemet at noen tar seg nær av noe som blir sagt uten den hensikt å støte? Hvis problemet er "at de tynne menneskene oppfatter tilstanden sin som noe negativt når den kontinuerlig blir kommentert" så er jo problemet de tynne menneskene som oppfatter det slik. Det er forresten stor forskjell på å gjøre noe kjent og å få folk til å etterleve det. Se feks på global oppvarming. Alle vet det og få gjør særlig mye med det. Media legger vekt på at alle skal være tynne, eller i det minste at ingen skal være feite. Noe jeg antar går for det samme blant de som er feite. Det er jo tross alt ekstremt mye mer fokus på slankekurer enn på oppfeitningskurer Men, det slår meg at vi kanskje diskuterer litt forbi hverandre. Hva legger du egentlig i ordet tynn? Jeg har vel som feit en oppfatning av at de som ikke er feite er tynne, og at de som er tynne ikke er feite. PS: synes du forresten av medlemmer av en gruppe selv skal få bestemme hvilke ord som kan brukes eller ikke brukes om dem? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Dummeste jeg har lest på lenge. Hvordan kan du legge skylden på han? Tenk om han har unormal forbrenning? Du kan heller ikke alltid skylde på overvektige mennesker heller, er mange som er født med det. Idiot. Idiot vil jeg påstå at du selv kan være. At man er "født" slik er den latterligste unskyldningen jeg har hørt på lenge. Folk som er født uten bein klater til mount everest, så at folk er tykke eller tynne, er 100% totalt deres egen feil dersom de ikke tvangsfores eller sultes. Folk er født forskjellig,d et skal vi være enig om, men om noen ender opp som tykk og tynn er et kostholdsproblem, eventuellt så har de en sykdom. Begge deler kan man gjøre noe med. Det finnes medisiner, og det finnes kostholdsveiledning. Om man setter seg ned å synes synd på seg selv og "jeg er født slik" holdningen vekker ikke noen sympati hos meg. Og han sier han har "høy forbrenning" hvor er det negative i det? Jeg ser overhode ingen problemer, bare muligheter. Han tenker ikke tenke på å spise "for mye". HAn kan trene på seg muskler, og likevell holde seg på en lav fettprosent., han kan kjøre høyenergiprogram og ikke trenge å deffe vekk alt overskuddet før sommeren. Det er DU og kun DU som er sefen over ditt eget liv, Er du tynn og ukomfortabel, gjør noe med det! Er deu feit og ukomfortabel emd det? Samme leksa. Å sette seg ned å si "jeg kan ikke noe for det" hjelper hverken deg elelr noen andre, så det kan man likegreit drite i 1 Lenke til kommentar
dkny Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Det er DU og kun DU som er sefen over ditt eget liv, Er du tynn og ukomfortabel, gjør noe med det! Er deu feit og ukomfortabel emd det? Samme leksa. Å sette seg ned å si "jeg kan ikke noe for det" hjelper hverken deg elelr noen andre, så det kan man likegreit drite i Supertommel opp til hele innlegget! Å "være den man er" er for de som har gitt opp, man må prøve å bli den man har lyst til å være. Men forøvrig har jeg vært ekstremt tynn hele livet/oppveksten jeg og, og det er kjempevanskelig å legge på seg, fordi magesekken er så liten eller noe, ble fort mett iallefall. Folk pleide å kommentere og sånt, holde opp håndleddet mitt selv om jeg ikke ville, og vise det frem. Men selv om jeg var liten brydde jeg meg ikke, fordi jeg tenkte at kommentarer som kom åpenlyst ikke var ment som ille, derfor var det en uskreven sosial lov at folk hadde lov til å si dem. Når folk snakket bak ryggen til andre derimot, det var da de tingene som faktisk var regnet som ille kom frem. Endret 18. september 2010 av dkny Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Trådstarter... Les historien til denne karen. Ja siden er en salgsside, men jeg har hatt personlig kontakt med fyren og det er ikke en scam for å si det sånn... Det er håp for alle, håpet er bare så langt unna du selv vil det skal være. Jeg var den minste på barne og ungdomsskolen og var for 3 år siden BÆLFEIT, noe jeg ikke er lengre grunnet HARD trening. Jeg er av den oppfatning at trening er løsningen for de fleste fysiske og psykiske plager som finnes, jeg har helt endret personlighet etter at jeg begynte å trene. Mere selvtillit, initiativ til ting og generelt sosiale ferdigheter har tatt seg voldsomt opp. Så om du er tynn så er løsningen såre enkel, Kalorioverskudd og styrketrening... Glem den ideèn om at det bare er tull med mindre du har en sykdom som ikke lar deg utvikle muskler. Det er slikt late mennesker sier for å slippe å gjøre noe med et problem. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Les historien til denne karen. Ja siden er en salgsside, men jeg har hatt personlig kontakt med fyren og det er ikke en scam for å si det sånn... 18kg ren muskelmasse på 6 måneder? what? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 18kg ren muskelmasse på 6 måneder? what? Særdeles sannsynlig når hovederegelen er at man maksimum kan legge på seg 4kg muskler i året. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) 18kg ren muskelmasse på 6 måneder? what? Særdeles sannsynlig når hovederegelen er at man maksimum kan legge på seg 4kg muskler i året. Har du kilder på en så bastant påstand? EDIT: kan ikke huske noensinne å ha sett en vitenskapelig studie som begrenser muskelvekst til 4 kilo i året. Genetiske betingelser kan stoppe enkeltes muskelvekst slik at denne hypotesen stemmer med det individet, men det er derfor det kun er en hypotese (ubevist teori i henhold til vitenskapelig metode) og ikke et faktum. Endret 18. september 2010 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 doofen, du sa du hadde hatt personlig kontakt med ham? sikker på at det han snakker om er sant? jeg syns hvertfall 18kg muskelmasse på et halvt år virker ekstremt usannsynlig. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Dummeste jeg har lest på lenge. Hvordan kan du legge skylden på han? Tenk om han har unormal forbrenning? Du kan heller ikke alltid skylde på overvektige mennesker heller, er mange som er født med det. Idiot. Idiot vil jeg påstå at du selv kan være. At man er "født" slik er den latterligste unskyldningen jeg har hørt på lenge. Folk som er født uten bein klater til mount everest, så at folk er tykke eller tynne, er 100% totalt deres egen feil dersom de ikke tvangsfores eller sultes. Folk er født forskjellig,d et skal vi være enig om, men om noen ender opp som tykk og tynn er et kostholdsproblem, eventuellt så har de en sykdom. Begge deler kan man gjøre noe med. Det finnes medisiner, og det finnes kostholdsveiledning. Om man setter seg ned å synes synd på seg selv og "jeg er født slik" holdningen vekker ikke noen sympati hos meg. Og han sier han har "høy forbrenning" hvor er det negative i det? Jeg ser overhode ingen problemer, bare muligheter. Han tenker ikke tenke på å spise "for mye". HAn kan trene på seg muskler, og likevell holde seg på en lav fettprosent., han kan kjøre høyenergiprogram og ikke trenge å deffe vekk alt overskuddet før sommeren. Det er DU og kun DU som er sefen over ditt eget liv, Er du tynn og ukomfortabel, gjør noe med det! Er deu feit og ukomfortabel emd det? Samme leksa. Å sette seg ned å si "jeg kan ikke noe for det" hjelper hverken deg elelr noen andre, så det kan man likegreit drite i Du har ikke peiling på hva du snakker om... Både når det gjelder trening, og hvilke forutsetninger folk har for å legge på seg. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Det er bare tull og tøys at feite ikke blir kalt for nettopp det. Selv ble jeg mobbet for min kropp, dette til tross for at jeg aldri var feit og tykk, men det gikk hardt utover min selvtillit. Jeg ble mobbet for å være tykk, men ser jeg tilbake var jeg aldeles ikke det, jeg var aktiv - og jeg lå innenfor normalkurven som barn når det f.eks gleder vekt. Så jeg synes du heller bør snakke for deg selv, framfor å påberope deg hva du tror du vet om andre. Og nei, jeg synes overhodet det ikke er greit å kommentere andres kropp med mindre de ber om det selv, for kommentarerer om kropp kan vært svært skadelig og ødeleggende. Jeg har dog et helt annet inntrykk enn deg, ihvertfall som kvinne, at det å være tynn er idealet, og det er også det man ser i diverse kvinne- og manneblader. Jeg vet jeg aldri kommer til å bli tynn, men det er for meg ikke ønskelig siden jeg tross alt nå lever svært sunt og trener regelmessig. Jeg vil bare være frisk og rask, noe jeg er. Men klart det, man blir påvirket av andre, og ikke desto mindre kjenner jeg frustrasjonen over den jeg er. Folk skal liksom legge seg borti hvordan man ser ut - og ikke desto mindre vite hva jeg veier, og jeg kan ikke fordra det. Det som er ekstra frustrerende for meg er at jeg føler ofte at det som blir gjenspeilet på tv og i blader egentlig ikke viser virkeligheten. Jeg kan faktisk ikke noe før at mine håndledd 18 cm eller at jeg måler 28 cm rundt anklene. Det er ikke noe jeg kan slanke bort, og de har vært slik siden den gang jeg trente 15-20 timer i uka og var konkurranseutøver. Ikke desto mindre har disse stedene på kroppen blitt et hatobjekt for meg fordi jeg ALDRI finner pensko, som ikke er særlig kult når man er jente og jeg liker å føle meg litt feminin innimellom, eller aldri finner seg en armbånd for man vet man er for stor rundt håndleddet. Men har jeg noen gang sett en slik virkelighet i et blad, f.eks? Aldri. Fordi kvinner generelt sett skal være tynne, nette og petite. Og hvor kjipt er det vel ikke å vite at man alltid vil være regnet som overvektig, selv om man ikke er feit, fordi jeg er en av de kvinnene som "dessverre" har en god del muskler og muskler veier mer enn fett? Jeg har forøvrig en fettprosent på mellom 22-24% (kvinner bør ha en fettprosent på mellom 20-30 prosent, kilde fra onlinemagasinet), målt da på to forskjellige treningsstudioer. Ergo, det er ikke bare tynne som får høre det, det er også vi som er midt i mellom, de som er feite osv. Egentlig tror jeg mennesker klarer å finne feil ved en uansett hvor tykk eller tynn man er. Endret 19. september 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 doofen, du sa du hadde hatt personlig kontakt med ham? sikker på at det han snakker om er sant? jeg syns hvertfall 18kg muskelmasse på et halvt år virker ekstremt usannsynlig. Ja han er ikke en standard websalesmodell, sjekk ham gjerne på youtube for ekstra info. Slik vekst er ikke usannsynlig, jeg har nå selv gått opp 4 kilo på 3 uker og fettprosenten har kun gått opp med 1,2%. Jeg har snakket med dette års vinner av nordisk mesterskap i fitness og han underbygger det faktum at muskelvekst kan foregå tilnærmet uhemmet. Sjekk også gjerne www.stronglifts.com sin påstand om 25 pund eller 10-12 kg muskelmasse på 3 måneder og det på naturlig vis uten bruk av dop selvfølgelig. Den myten om 4 kilo i året kommer fra Olympiatoppen, som samtidig anbefaler mye brødmat i kostholdet og advarer mot proteinpulver og kreatin... Vet ikke helt hvor seriøse de er med tanke på muskelvekst... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Dummeste jeg har lest på lenge. Hvordan kan du legge skylden på han? Tenk om han har unormal forbrenning? Du kan heller ikke alltid skylde på overvektige mennesker heller, er mange som er født med det. Idiot. Idiot vil jeg påstå at du selv kan være. At man er "født" slik er den latterligste unskyldningen jeg har hørt på lenge. Folk som er født uten bein klater til mount everest, så at folk er tykke eller tynne, er 100% totalt deres egen feil dersom de ikke tvangsfores eller sultes. Folk er født forskjellig,d et skal vi være enig om, men om noen ender opp som tykk og tynn er et kostholdsproblem, eventuellt så har de en sykdom. Begge deler kan man gjøre noe med. Det finnes medisiner, og det finnes kostholdsveiledning. Om man setter seg ned å synes synd på seg selv og "jeg er født slik" holdningen vekker ikke noen sympati hos meg. Og han sier han har "høy forbrenning" hvor er det negative i det? Jeg ser overhode ingen problemer, bare muligheter. Han tenker ikke tenke på å spise "for mye". HAn kan trene på seg muskler, og likevell holde seg på en lav fettprosent., han kan kjøre høyenergiprogram og ikke trenge å deffe vekk alt overskuddet før sommeren. Det er DU og kun DU som er sefen over ditt eget liv, Er du tynn og ukomfortabel, gjør noe med det! Er deu feit og ukomfortabel emd det? Samme leksa. Å sette seg ned å si "jeg kan ikke noe for det" hjelper hverken deg elelr noen andre, så det kan man likegreit drite i Du har ikke peiling på hva du snakker om... Både når det gjelder trening, og hvilke forutsetninger folk har for å legge på seg. Hehehe... Ignorance is a blessing? Folk har like forutsetninger for å legge på seg, det er kun folk som har seriøst forhøyet metabolsk rate grunnet sykdom som opplever det problemet. Forresten, jeg vet av tidligere innlegg at Zepticon har peiling på trening og kosthold Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Ergo, det er ikke bare tynne som får høre det, det er også vi som er midt i mellom, de som er feite osv. Egentlig tror jeg mennesker klarer å finne feil ved en uansett hvor tykk eller tynn man er. Det tror jeg også. Jeg tror også at veldig mange har funnet ut at de har en 'feil' og når det tilfeldigvis blir nevnt (kanskje med de beste hensikter) så tolker man det uansett negativt siden man selv tenker på den tingen som 'feil'. Da har man en fin ond sirkel gående. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 er ikke problemet at noen tar seg nær av noe som blir sagt uten den hensikt å støte? Hvis problemet er "at de tynne menneskene oppfatter tilstanden sin som noe negativt når den kontinuerlig blir kommentert" så er jo problemet de tynne menneskene som oppfatter det slik. Det er forresten stor forskjell på å gjøre noe kjent og å få folk til å etterleve det. Se feks på global oppvarming. Alle vet det og få gjør særlig mye med det. Media legger vekt på at alle skal være tynne, eller i det minste at ingen skal være feite. Noe jeg antar går for det samme blant de som er feite. Det er jo tross alt ekstremt mye mer fokus på slankekurer enn på oppfeitningskurer Men, det slår meg at vi kanskje diskuterer litt forbi hverandre. Hva legger du egentlig i ordet tynn? Jeg har vel som feit en oppfatning av at de som ikke er feite er tynne, og at de som er tynne ikke er feite. PS: synes du forresten av medlemmer av en gruppe selv skal få bestemme hvilke ord som kan brukes eller ikke brukes om dem? Så du er ikke ansvarlig for dine egne handlinger? Hvis du sier noe som sårer en annen person, så er det hans egen feil at han blir såret? Med "tynn" mener jeg undervektig eller i nærheten, at man har uvanlig få kilo fordelt utover høyden sin. Jeg synes ikke at alle ikke-feite er tynne. Det er de som er virkelig tynne som har et problem med å høre det, for de har hørt det mange ganger i løpet av livet sitt. En som ikke er tynn, bare ikke-feit, vil ikke ta seg nær av det, for han vet at han er normal. Nei, en gruppe kan ikke nekte noen andre å kalle dem hva de vil. Jeg nekter ikke deg å fortelle folk hvor tynne de er, jeg sier bare at noen kan oppfatte det som sårende. De vil foretrekke at du lar være. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Dummeste jeg har lest på lenge. Hvordan kan du legge skylden på han? Tenk om han har unormal forbrenning? Du kan heller ikke alltid skylde på overvektige mennesker heller, er mange som er født med det. Idiot. Idiot vil jeg påstå at du selv kan være. At man er "født" slik er den latterligste unskyldningen jeg har hørt på lenge. Folk som er født uten bein klater til mount everest, så at folk er tykke eller tynne, er 100% totalt deres egen feil dersom de ikke tvangsfores eller sultes. Folk er født forskjellig,d et skal vi være enig om, men om noen ender opp som tykk og tynn er et kostholdsproblem, eventuellt så har de en sykdom. Begge deler kan man gjøre noe med. Det finnes medisiner, og det finnes kostholdsveiledning. Om man setter seg ned å synes synd på seg selv og "jeg er født slik" holdningen vekker ikke noen sympati hos meg. Og han sier han har "høy forbrenning" hvor er det negative i det? Jeg ser overhode ingen problemer, bare muligheter. Han tenker ikke tenke på å spise "for mye". HAn kan trene på seg muskler, og likevell holde seg på en lav fettprosent., han kan kjøre høyenergiprogram og ikke trenge å deffe vekk alt overskuddet før sommeren. Det er DU og kun DU som er sefen over ditt eget liv, Er du tynn og ukomfortabel, gjør noe med det! Er deu feit og ukomfortabel emd det? Samme leksa. Å sette seg ned å si "jeg kan ikke noe for det" hjelper hverken deg elelr noen andre, så det kan man likegreit drite i Du har ikke peiling på hva du snakker om... Både når det gjelder trening, og hvilke forutsetninger folk har for å legge på seg. Hehehe... Ignorance is a blessing? Folk har like forutsetninger for å legge på seg, det er kun folk som har seriøst forhøyet metabolsk rate grunnet sykdom som opplever det problemet. Forresten, jeg vet av tidligere innlegg at Zepticon har peiling på trening og kosthold Jepp spesielt hvis man aldri har hørt om diverse syndromer osv, det er nok dessverre dere som er rimelig ignorante... Har du noengang hørt om marfan syndrom? Ikke det nei. Noen som er rammet av dette syndromet makter ikke å legge på seg. Akkurat som at noen lagrer høye andeler av matinntaket som fett, har man noen som lagrer kalorioverskuddet som fett i svært liten grad. Dette er bare et eksempel. Tenk på alle de ulike syndromene der ute som gjør at menneske kroppen fungerer forskjellig. Sikkert titalls flere som virker likt på menneskekroppen av hva forbrenning angår, som marfan syndrom. Da skal man ikke sitte på et forum og snakke om at det bare er tull og tøys at noen folk ikke kan legge på seg. Med mindre man har full oversikt og forståelse for alle verdens syndromer og sykdommer (Ingen leger som har dette engang), skal man holde rett kjeft. Og til "treningsguruene" her inne; Når man mener at personer med høy forbrenning kan legge på seg ren muskulatur og aldri legge på seg fett og aldri behøve å gå på deff, viser det veldig liten forståelse for hvordan kropp og vektoppgang fungerer. Og pliis fortell meg; hva er et høyenergi program? Er det høy intensitet program du mener? Ignorance IS bliss... Endret 19. september 2010 av ToYBoi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå