Gå til innhold

Stillignsprosent

bvd

Anbefalte innlegg

Er ansatt i et firma i 30% stilling, har nå over en periode på ca 6 mnd, jobbet over 100% dette ser ut til å fortsette fremover minimum frem til over nyttår.

spm 1. har jeg krav på overtidsbetaling fra første time oveer 30% arbeidstid..

spm 2. har jeg rett til å få økt min stillingsprosent til 100%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se om jeg kan klare å forklare litt..

1. Dette kommer an på tariffavtale/ hva kontrakten din sier. I mitt yrke har vi egentlig krav på overtidsbetaling når vi jobber over 7 timer per dag. Men dette er evig diskusjonstema mellom ansatte og arbeidsgivere.

Men generelt så tror jeg ikke noen betaler overtid etter prosentstilling.

Hvilken yrket er det det gjelder? Enklere å finne ut hva du har krav på da.

2. Skal det være riktig, bør du skrive ny kontrakt med arbeidsgiver. Om ikke annet en som kun gjelder for denne perioden. Jeg gjetter at det kanskje er sykdom eller lignende som gjør at du må steppe inn?

Da kunne du for eksempel bedt om å få noe som; "etter perioden er over vil ny kontrakt bli inngått", eller lignende.

Tror uansett ikke du har krav på å "få" 100% uten videre, det kommer an på grunnen til at du nå jobber 70% mer enn vanlg.

MEN, hvis du plutselig selv skulle bli syk/permitert etc, og ikke har ordentlig dokumentasjon på at du har jobbet 70% mer enn vanlig, så kommer NAV til å utbetale deg etter de 30% bare. Det skal visst holde med at du står tydelig oppsatt på vaktliste, jeg vet ikke helt hva de godtar av gyldig dokumentasjon.

Ellers skal dere ha tillitsvalgt på jobben? H*n kan nok også hjelpe deg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...