Gå til innhold

Hjelp til valg av prosessor.

letsgetwet91

Anbefalte innlegg

Sitter her å funderer på valg av prosessor til gaming, har tenkt på en av disse tre en stund nå http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11204&mfr=INTEL&filter=A00035.K270854.PRICE.1000-2500.

men så kom jeg over denne til nesten tusen lappen mindre enn de andre intel prosessorene http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594275

Noen som har noen tips?

Setter pris på all respons!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg den billigste AMD Phenom II X6 1055T klarer seg veldig bra.

Men AMD Phenom II X6 1090T Black Edition er ennå bedre.

Etter jeg vet per i dag så er 1090T den beste AMD prosessoren foreløpig, hvertfall den nyeste.

Selv hadde jeg ikke gått for i5, mest fordi den er budsjett mellom klassen, og vil etterhvert forvinne, siden i7 vil overta.

Husk at AMD er mere fremtidretter med AM3 sokkelen, siden intel hr planer om å bytte sokkelen på i7 som betyr etter noen år, vil prisene økes, og hovedkort til dagens i7 vil forsvinne.

Hva har trådstarter av datamaskin foreløpig? AMD eller intel?

Hvis du har AMD som ikke er over 1-2 år, kan det være nok med en bios oppdatering, og man kan kjøpe en ny prosessor, uten å måtte bytte hovedkort.

Angående spill, så er nok i7 og E8600 gode ennå, siden det er få programvare og spill som ennå drar nytte av flere kjerner, men det skulle vertfall gå lettere ved antivirusprogram kjørende i bakgrunnen, og noen andre programmer også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

nå er det sånn da at om du bruker 1000-2000kr så er det ikke så vanskelig å spare til en tilsvarene over 3 år -.-'

folk i klassen min bruker opp mot 10000kr i året på mat i skoletiden, som kan halveres om du tar med mat i stede (bare for å sette det i perspektiv, selv om ikke all sløser så MYE)

Lenke til kommentar

Det er ikke til en gammel pc, driver på tenker på deler til en ny pc jeg skal bygge, prisklasse mellom 7.000-10.000 kroner. Har ikke så alt for mye peiling på deler, men kan noe;)

Vis noen føler for å sette opp en pc i den prisklassen villw jeg satt stor pris på det;)

Takker for komentarer så langt:)

Lenke til kommentar

Mulig dette havnet under feil katogeri, beklager det.

Det gjorde den, men det gjør ingen verdens ting ;)

Jeg flytter denne til forumet for CPU'er, etter retningslinjene for kategorien:

Denne kategorien er ment for spørsmål om komplette pc systemer eller oppgraderinger.

Spørsmål om enkeltkomponenter hører hjemme i sine respektiver kategorier.

Lenke til kommentar

Eg hadde og skal gå får en 6-core AMD når jeg oppgraderer min spill-komputer. Har installert et par i5-750 til folk og det er helt greie prosesssorer, men har tro på 6-kjerneren til AMD.

Samt at AMD ikke kuker for mye med sokkelene sine... AM3 kommer til å vare en stund, mens det ser ut som intel bytter ved en hver mulighet.

Lenke til kommentar

Når ble det fremtidsrettet å henge etter Intel, og samtidig la være å komme med noen gode oppgraderinger?

Anser ikke dette som vesentlige moment, da det er relativt likegyldig om nye prosessorer ikke har rett antall pins dersom nåværende arkitektur er bra og de andre spesifikasjonene er relativt godt fremtidsrettet.

Den eneste sokkelen som kan tenkes å være fremtidsrettet er 1366. Den blir erstattet snart, men det er likevel den som "varer" lengst av det aktuelle soklene på markedet. Dette er noe vi må leve med i denne bransjen.

Anbefaler i7 930 på et "fremtidsrettet" X58 kort. Solid prosessor og hovedkort som støtter bruk av både SLi og CF, USB 3.0, eSATA/SATA 6 Gb/s, trippel channel, og evt Gulftown.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...