ertestuing Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Heisann! Er helt grønn når det gjelder dette så håper noen kan hjelpe Har kjøpt meg et domene hos domeneshop.no og registrert meg på byethost.com. Har også lastet ned Filezilla og overført nettsiden (lagd i Aptana) til htdocs-mappen. Men da lurer jeg på hvordan jeg "kobler sammen" domenet mitt med hosten, slik at jeg får siden online. Kan hende jeg er helt på bærtur, da Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Heisann! Er helt grønn når det gjelder dette så håper noen kan hjelpe Har kjøpt meg et domene hos domeneshop.no og registrert meg på byethost.com. Har også lastet ned Filezilla og overført nettsiden (lagd i Aptana) til htdocs-mappen. Men da lurer jeg på hvordan jeg "kobler sammen" domenet mitt med hosten, slik at jeg får siden online. Kan hende jeg er helt på bærtur, da Du er absolutt ikke på bærtur her! Det som gjenstår er å sette hvilke navneservere domenet ditt skal bruke. Dette gjør du via et administrasjonspanel hos domeneshop. Bytehost skulle i samme mail som der du fikk FTP-informasjon, også skrevet noe om nameservers eller DNS servere. Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Takker for svar! Endret navneserverne på domeneshop til de som var oppgitt på byethost, men siden er enda ikke oppe. Tar det tid før siden kommer opp, eller er det noe mer jeg må gjøre? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Tar vel opp til 24 eller 48 timer før DNS endringer er aktive. Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Der var siden oppe og gikk! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå