Gå til innhold

Kan ikke bo hjemme lenger

Gutt21

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er en gutt på 21 år som ikke kan bo hjemme lenger. Kommer ikke overrens med stefaren min og får rett og slett ikke lov til å bo hjemme. Har värt på NAV i 5 mnd ca og fått dagpenger, hvor jeg får 2100kr hver 14 dag utbetalt(minste man kan få i dagpenger). Har hatt noen ströjobber her og der men ikke nok til å kunne betale depositum og husleie.

Har måtte bo hos faren min i sverige midlertidig, men vil ikke bo i sverige.

Har nå ingen mulighet til å jobbe mer siden jeg er i sverige eller kontakte NAV personlig.

Jeg har lest litt om Midlertidig botilbud (nødsituasjon) men får som sagt ikke kontaktet dem pr. person. Hört om bostötte, men har jo ingen bolig så får ikke sökt om det.

Hva kan jeg gjöre, trenger litt hjelp veiledning.

Om jeg bare får hjelp fra NAV eventuelt i 2-3 mnd, så jeg kan jobbe og få råd til husleie og dep.

Har jeg en bolig får jeg jobbet, samme hvor jeg bor eller hvordan.

Föler at dette er en nesten umulig situasjon og trenger råd?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noen trivlig situasjon. Du kan jo søke om jobb i Sverige. Selv om du ikke vil bo der, så kan du jo kanskje finne en midlertidig jobb og jobbe noen måneder, gjerne med mye overtid (hvis problemet er at du ikke har venner / kontaktnett der). Så får du fort nok penger til at du har råd til å etablere deg i hybel der du måtte ønske. Hva NAV kan gi deg vet jeg ikke, men min erfaring med den gjengen der er at gode og fornuftige løsninger som kan få folk i jobb er uniteressante hvis de ikke er en del av en etablert prosedyre.

Det er minimalt med papirarbeide som skal til for å få jobbe i Sverige når du kommer fra Norge, ingen ting tror jeg faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...