Gå til innhold

Varm prosessor

reyerd

Anbefalte innlegg

Satt inn et nytt skjermkort i dag av typen hd5770, da klikket det for cpu vifta som gikk for fullt! så jeg stillte på noe inne på bios som skulle styre vifta automatisk. dette funket hest, men nå blir det varmt synest jeg idle på 48 grader er mye i forhold til hva det var før skjermkortet. eneste forklaring jeg har er at skjermkortet har tilført en del varme i kabinettet, men likevel burde det ikke ha så mye å si?

prossesoren er amd am2+ phenom 9600 x4 ellerno

nå har jeg kjørt stresstest å da kom den opp i over 75 grader. Dette er for mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si noe om konsekvensen av et nytt skjermkort må du i alle fall oppgi temp på CPU før du monterte kortet og endret på viftehastigheten.

Max temp er 70 grader, men om du ikke har noen stabilitetsproblemer så burde det egentilg ikke være noe problem

Ville justert opp CPU viften til du lå på rundt 70 grader load, om du er allergisk for støy lar du det bare være og satser på at alt går bra, noe det sikkert også gjør.

Alternativer er annen CPU kjøler eller flere/bedre kabinettvifter.

Lenke til kommentar

Tror cpu temp lå på rundt 35-40 grader å det med standard viftehastihet, nå har jeg bare stillt slik at den går for fullt på 60 grader, men det som er saken er at når jeg startet pcn etter å ha satt i skjermkortet så tok vifta på cpu helt av. Den gikk for fullt å det har den aldri gjort før! Det var i windows uten noen load på cpu.

Endret av reyerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...