Gå til innhold

hjelp med bilder

Anbefalte innlegg

hei. jeg har hatt innbrudd i bilen min. de tok pc'en min med bilder på. viktige bilder. lastet ned stellar phoenix photo recovery og det fant 1027 filer fra minnekortet på kamera. men får ikke opp bildene. kommer bare om X når jeg åpner de. filene er fra ca 10kb til ca 6mb. er det noen her som kan hjelpe meg og få opp bildene som det skal være.

MVH Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vankselig å si hva som kan gjøres. Hva har du gjort siden bildene ble tatt? Slettet dem fra kortet? Formatert kortet? Tatt nye bilder?

Hvis du ikke har tatt nye bilder, eller bare noen få er sjansen for å få igjen de gamle ganske bra. Jeg kjenner ikke programmet du nevner, men det er mange slike program tilgjengelig.

Jeg hadde en lignende situasjon for noen år siden (men bildene var ikke så viktige), uansett jeg lastet ned 3-4 program før jeg fant et som virket, og kjøpte det. Kostet bare noen $, men jeg husker dessverre ikke hva det het.

Sandisk har forøvrig et som følger med noen av minnekortene og det kan også være et alternativ. Jeg fikk hjelp i en fotoforetning også (Foto&Video) som var hjelpsomme, men ikke fikk det til. Imaging Resources pleide å ha et avnitt på slutten av testene sine om et gjenopprettingsprogram de anbefalte, men jeg fant ikke igjen det nå (men tror det het PhotoRescue).

Endret av se#
Lenke til kommentar

hei. jeg har hatt innbrudd i bilen min. de tok pc'en min med bilder på. viktige bilder. lastet ned stellar phoenix photo recovery og det fant 1027 filer fra minnekortet på kamera. men får ikke opp bildene. kommer bare om X når jeg åpner de. filene er fra ca 10kb til ca 6mb. er det noen her som kan hjelpe meg og få opp bildene som det skal være.

MVH Stian

Du kan bare regne med å få tak i bilder fra kortet fra forrige gang du brukte det. Når du har tømt kortet så kan du fremdeles få tak i disse bildene.

Når du begynner å ta bilder over dette igjen, så overskrives de gamle filene helt eller delvis, og de filene som er (delvis) overskrevet er ikke lenger tilgjengelig.

Hvis du skulle kunne få tak i alle filene, så skulle kortet på magisk vis kunne lagre mange ganger så mye informasjon som det har plass til.

Så - hent ut filene og se hvilke filer som er brukbare. De andre filene er nok tapt - det kan potensielt være mulig å hente ut bruddstykker av dem, men du kan ikke lenger hente hele bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...